‌امیر سیاری: ارتش ۱۴ هزار تخت نقاهتگاهی مهیا کرد / بسیج ۱۲ هزار نفر از کادر بهداشت و درمان ا‌رتش ‌برای مقابله با‌ کرونا

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: یک ارتش توانمند و خوداتکا و خودکفا آن است که بتواند نیروی انسانی و تجهیزات خود را در داخل کشور خودش تأمین کند و رشته‌های وابستگی به بیرون را قطع کند.

به گزارش مشرق، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یک‌شنبه) در آیین رونمایی از دستاوردهای سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش، اظهار داشت: نیروی زمینی در ماجراهای پیش از آغاز جنگ مانند غائله ضدانقلاب در غرب کشور، حضور فعال داشت و از طرف دیگر برخی عناصر با سر دادن شعارهایی مانند ارتش بی طبقه توحیدی، دنبال این بودند که ارتش را بعنوان یک سپر از انقلاب بگیرند.

ببینید:

فیلم/ روایت دریادار"سیاری" درباره خودکفایی ارتش

وی افزود: نیروی زمینی‌ در جنگ از نیروی انسانی و تجهیزات خود به خوبی بهره برد و با بهره‌برداری از این برجستگی‌ها توانست محدودیت‌هایی که برایش پیش آمده بود را از بین ببرد.

امیر سیاری با تاکید بر ضرورت نگهداری تجهیزات، گفت: با تشکیل جهاد خودکفایی، با ساخت قطعات کوچک و بعد سامانه های عمده، حرکت شروع شد و به جلو آمدیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: یک ارتش توانمند و خوداتکا و خودکفا آن است که بتواند نیروی انسانی و تجهیزات خود را در داخل کشور خودش تأمین کند و رشته‌های وابستگی به بیرون را قطع کند و این کار را جهادهای خودکفایی انجام دادند و این رشته‌های وابستگی توسط این سازمان قطع شد.

بیشتر بخوانید:

امیر سیاری: استفاده از علم و دانش برای شناسایی و مقابله با تهدید دشمن ضروری است

وی با بیان اینکه در راه قطع وابستگی گلوگاه‌ها را یکی پس از دیگری از بین می‌بریم، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمندی‌های داخلی زمینه‌ساز تحقق پیروزی‌ها است.

امیر سیاری با تاکید بر ضرورت داشتن برنامه برای مقابله با تهدیدات آینده، عنوان کرد: سامانه فرماندهی نیروی زمینی ارتش امروز متوجه تهدیدات آینده هستند؛ یعنی به موفقیت‌های گذشته بسنده نمی‌کنند و به تهدیدات آینده توجه دارند. ابعاد تهدیدات آینده متفاوت است و تجهیزات مورد نیاز و صحنه آن نیز متفاوت است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: اولین لازمه نگاه به تهدیدات آینده، چابک‌سازی سازمان است که در نیروی زمینی این تغییر انجام شده است و به دنبال آن تجهیزات نیز به فراخور ماموریت‌های تعریف شده در اختیار یگان‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش نیروی زمینی ارتش در سال گذشته، خاطرنشان کرد: حرکتی که قبل از عید در سواحل مکران انجام شد و تحرک و چابک بودن تیپ هوابرد را به نمایش گذاشت، نمونه‌ای از آمادگی در برابر تهدیدات آینده است که این آمادگی را به همه نشان داد و اثر خود را هم در جامعه جهانی گذاشت.

امیر سیاری در پایان تاکید کرد: هر دشمنی می‌داند که اگر بخواهد اقدامی علیه ما داشته باشد، همان اقدامی را که سال قبل در رزمایش‌ها انجام دادیم را در برابر او انجام خواهیم داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    5 1
    خودكفايي نه واردات به عنوان توليد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس