بیکاری هفتگی آمریکا به پایین‌ترین سطح ۱۳ ماهه رسید

ریکاوری بازار اشتغال آمریکا در هفته گذشته شتاب گرفت و تعداد افرادی که برای اولین بار درخواست حمایت از بیکاری خود را ثبت کردند در این هفته به پایین‌ترین سطح در ۱۳ ماه اخیر رسید.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ریکاوری بازار اشتغال آمریکا در هفته گذشته شتاب گرفت و تعداد افرادی که برای اولین بار درخواست حمایت از بیکاری خود را ثبت کردند در این هفته به پایین‌ترین سطح در ۱۳ ماه اخیر رسید.

طبق گزارش وزارت کار آمریکا تعداد بیکاران تحت پوشش بیمه این کشور در هفته گذشته به ۵۴۷ هزار نفر رسیده است که خیلی کمتر از ۶۰۳ هزار نفری است که توسط اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز برای این هفته تخمین زده شده بود.

تعداد افرادی که به صورت مداوم از بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند در این هفته ۳۴ هزار نفر کاهش یافت و به ۳.۶۷ میلیون نفر رسید.

این پایین‌ترین سطح بیکاری هفتگی آمریکا در دوران کرونا است و از رکورد پایین ۵۷۶ هزار نفر که در هفته قبل به ثبت رسیده بود هم کمتر است.

قبل از بحران کرونا تعداد بیکاران هفتگی حدود ۲۰۰ هزار نفر بود.

گزارش جدید وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد با کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا و ادامه روند قدرتمند واکسیناسیون در این کشور وضعیت بازار کار به سرعت به سوی ریکاوری کامل پیش می‌رود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    3 1
    الان اینو گذاشتین بگین بایدن بهنتر از ترامپ عمل کرده یا دقیقا منظورتون چی بوده؟ در ضمن هیچوقت یک کشور جهان اولی به بالا رو با کشوری مثل ما مقایسه نکن ما تمام فکر و ذهنمون پر کردن شکم است فرصت فکر کردن به طبقات بالایی هرم نیازهای انسانی مازلو رو نداریم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس