کد خبر 1207542
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
روسیه: پروژه نورد استریم ۲ تا پایان سال تکمیل می‌شود

معاون نخست‌وزیر روسیه از تکمیل شدن پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» تا پایان سال جاری میلادی با وجود تلاش‌های آمریکا برای به بن‌بست کشاندن این پروژه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، الکساندر نوواک معاون نخست‌وزیر روسیه روز جمعه در یک نشست خبری اعلام کرد که پروژه احداث خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» تا پایان سال ۲۰۲۱ تکمیل خواهد شد.

الکساندر نوواک در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره احتمال تکمیل پروژه نورد استریم ۲ در تابستان امسال، اظهار داشت: «بر اساس اطلاعاتی که ما از پیمانکار پروژه دریافت کرده‌ایم، این اتفاق تا پایان امسال رخ خواهد داد.»

پروژه عظیم نورد استریم ۲ شامل احداث دو خط لوله به‌منظور انتقال سالانه ۵۵ میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی از روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک می‌شود.

چندی پیش پیمانکار پروژه نورد استریم که از شرکت‌های زیرمجموعه گازپروم به شمار می‌رود، اعلام کرد که پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۹۵ درصد رسیده است.

دولت و کنگره آمریکا طی سال‌های اخیر برای به بن‌بست کشاندن پروژه نورد استریم ۲ تحریم‌های مختلفی را علیه آن وضع کرده‌اند، اما موفق نشده‌اند که این پروژه عظیم را زمین‌گیر کنند.

مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که احداث پروژه نورد استریم ۲ موجب وابستگی اروپا به روسیه می‌شود و امنیت اروپا را تهدید می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس