کد خبر 1207539
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
بهترین گلزنان آسیایی تاریخ پرسپولیس/ حضور عجیب یک غیرپرسپولیسی

با بررسی بهترین گلزنان تاریخ باشگاه پرسپولیس در بازی های آسیایی اسامی مطرحی به چشم می خورد.

پرسپولیس  همیشه در طول تاریخ مهاجمان بزرگی در ترکیبش داشت. مهاجمانی که هر لحظه بوی گل می دادند و برای هر خط دفاعی یک تهدید جدی به حساب می آمدند. برخلاف سال های گذشته مهاجمان پرسپولیس در این فصل عملکرد خوبی نداشتند و چه در لیگ و چه در آسیا نتوانستند آنطور که باید و شاید برای تیمشان گلزنی کنند. سرخ پوشان این روزها در هند درگیر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هستند و تا قبل از بازی دیشب با گوا صدرنشین گروهش بود.

بیشتر بخوانید:

دردسر جدید پرسپولیس در هند

پرسپولیس این فصل هم نتایج خوبی در آسیا گرفته ولی از بین مهاجمان تخصصی این تیم تا پایان دور رفت فقط شهریار مغانلو توانست گلزنی کند. به طور حتم یحیی و هواداران پرسپولیس می دانند که برای تکرار نتایج درخشان فصل گذشته در آسیا و رسیدن دوباره به فینال به گلزنی مهاجمان نیاز مبرمی دارند. در این گزارش به بهانه حضور پرسپولیس در بازی های آسیایی قصد داریم بهترین گلزنان آسیایی این تیم را معرفی کنیم که در ادامه می خوانید. 


فرشاد پیوس (١١ گل ) 

آن هایی که بازی های پیوس را دیدند اگر بخواهند یک جمله در مورد او بگویند قطعا خواهند گفت فرشاد مهاجمی بود که همیشه بوی گل می داد. بهترین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس آنقدر شم گلزنی بالایی داشت که حتی اگر در کل بازی هم فقط راه می رفت و موثر نبود بازهم تعویض نمی شد چون برای گلزنی زمان زیادی لازم نداشت و در یک لحظه می توانست نتیجه بازی را عوض کند. پیوس در رقابت های آسیایی هم بهترین گلزن سرخ پوشان است. پیوس همچنین به همراه پرسپولیس در سال ١٣٧٠ موفق شد قهرمان جام در جام آسیا شود. 

علی کریمی (١٠ گل )

جادوگر فوتبال ایران بدون شک یکی از بهترین های تاریخ پرسپولیس به حساب می آید. کریمی با اینکه یک مهاجم تخصصی نبود و بیشتر در میانه میدان بازی می کرد در اکثر تیم هایی که حضور داشت و البته تیم ملی آمار گلزنی خوبی از خودش به جا گذاشت. کریمی در مقاطع مختلف به همراه پرسپولیس در بازی های آسیایی شرکت کرد و در این دیدارها ١٠ گل با پیراهن پرسپولیس به ثمر رساند.همچنین جادوگر در سال های ١٣٧٩ و ١٣٨٠ به همراه پرسپولیس به مقام سومی جام باشگاه های آسیا( فرمت قدیمی لیگ قهرمانان) دست یافت. 


علی علیپور( ١٠ گل) 

مهاجم فعلی ماریتیمو که بعد از ٦ فصل در تابستان گذشته از پرسپولیس جدا شد هم جزو بهترین گلزنان آسیایی این تیم قرار دارد. علیپور طی دوران حضورش در پرسپولیس گل های حساسی در رقابت های آسیایی برای سرخ پوشان زد و در صعود این تیم به فینال سال ٢٠١٨ نقش پررنگی داشت. خیلی ها معتقدند که اگر هوس اروپا به سر علیپور نمی زد و او در جمع پرسپولیسی ها باقی می ماند این تیم می توانست در فینال فصل گذشته اولسان را شکست دهد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. به هر حال سهم علیپور از بازی برای پرسپولیس در آسیا یک نایب قهرمانی و یکبار هم حضور در نیمه نهایی است. 


مهدی طارمی ( ٨ گل) 

خیلی ها می گویند مهدی بهترین فوتبالیست ١٠ سال اخیر فوتبال ایران است. بازیکنی که  وقتی درخشش با پیراهن پورتو و البته گل های خوشگلش در لیگ قهرمانان اروپا را می بینیم ناخودآگاه افسوس می خوریم که چرا دیر لژیونر شد. طارمی در مدت زمان حضورش در پرسپولیس گل های حساسی در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند هرچند بعضی مواقع هم مثل چیپ زدن پنالتی جلوی الریان روی اعصاب هواداران پرسپولیس راه می رفت. نکته جالب در خصوص گل های آسیایی طارمی این است که او ٥ گل از این ٨ گل را در دو بازی رفت و برگشت مقابل الوحده امارات به ثمر رساند. 


گادوین منشا( ٧ گل) 

مهاجم نیجریه ای در مدت زمان حضورش در پرسپولیس نه تنها زیر سایه طارمی و علیپور قرار داشت بلکه پست بازی اش هم متفاوت بود و اکثرا  به عنوان مهاجم بیرون باکس به کار گرفته می شد. با این حال منشا همواره در بازی های لیگ قهرمانان آسیا نمایش خوبی داشت و گل های مهمی برای پرسپولیس زد. بدون شک بهترین بازی منشا برای پرسپولیس به فصل ٢٠١٨ و بازی برگشت مقابل الدحیل برمی گردد که گادوین در دقایق پایانی گل سوم پرسپولیس را زد و باعث صعود سرخ پوشان به نیمه نهایی شد. گفتنی است منشا در همان فصل به همراه پرسپولیس نایب قهرمان آسیا شد. 

به غیر از این نفرات بازیکنانی مثل غلام وفاخواه، ایمون زاید و شجاع خلیل زاده با ٥ گل زده و همچنین مجتبی محرمی، خداداد عزیزی ، مهدی مهدوی کیا، سید جلال حسینی و عیسی آل کثیر با ٤ گل زده در رده های بعدی بهترین گلزنان پرسپولیس در رقابت های آسیایی قرار دارند. 
گفتنی است از این بین سید جلال حسینی و عیسی آل کثیر که هم اکنون در جمع سرخ پوشان حضور دارند در بازی های آینده می توانند با گلزنی تعداد گل های آسیایی خود را افزایش دهند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شبنم IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    2 0
    واقعا به خاطر هنرمندی طارمی یک ستاره دیگر روی پیراهن پرسپولیس گذاشت. مکتب شاهین پاک است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس