استونی، لیتوانی و لتونی چند دیپلمات روس را اخراج می‌کنند - کراپ‌شده

وزیر امور خارجه لیتوانی اعلام کرد این کشور به همراه لتونی و استونی، شماری از دیپلمات‌های روس را اخراج می‌کنند.

به گزارش مشرق، درپی تشدید مواضع خصمانه غرب علیه روسیه، سه کشور حوزه بالتیک در اروپا اعلام کردند شماری از دیپلمات‌های روس را اخراج می‌کنند.

به نوشته پایگاه خبری «اِل‌آرتی» «گابریلیوس لندسبرگیس» وزیر امور خارجه لیتوانی، روز جمعه اعلام کرد این کشور به همراه لتونی و استونی، شماری از دیپلمات‌های روس را اخراج خواهند کرد.

به گفته این مقام لیتوانیایی، این تصمیم جهت ابراز همبستگی با جمهوری چک گرفته شده است که اخیراً وارد تنش دیپلماتیک با روسیه شده است.

علاوه بر این، «ادوارد هگر» نخست‌وزیر اسلواکی روز پنجشنبه اعلام کرده بود، سه دیپلمات روس از این کشور اخراج خواهند شد.

طی هفته‌های گذشته کشورهای غربی طی اقدامی که هماهنگ به نظر می‌رسد، تعدادی از دیپلماتهای روس را از کشورهای خود اخراج کرده‌اند. آمریکا ده دیپلمات و بلغارستان نیز دو دیپلمات روس را اخراج کرده‌اند. دولت روسیه به همه این اقدامات پاسخ متقابل داده است.

جمهوری چک مدعی است که دریافته، عوامل روس در انفجار یکی از انبارهای نظامی این کشور در سال ۲۰۱۴ دست داشته‌اند.

این کشور روز شنبه به ۱۸ دیپلمات روس دستور داد تا طی ۱۸ ساعت خاک این کشور را ترک کنند. پراگ مدعی شده که این دیپلمات‌ها عناصر سرویس ویژه روسیه هستند.

روسیه نیز در واکنش به این اقدام، دستور اخراج ۲۰ دیپلمات جمهوری چک را صادر و اعلام کرد که این دیپلمات‌ها  باید روسیه را ترک کنند.

با تداوم تنش‌ها میان مسکو و پراگ، وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه‌شب در بیانیه‌ای در پاسخ به «اقدامات خصمانه» جمهوری چک و اخراج بیش از ۶۰ دیپلمات روس و با توجه به اختلافاتی که درخصوص به کار گماشتن نیروهای بومی در سفارت جمهوری چک وجود دارد، مسکو از پراگ می‌خواهد شمار کارکنان خود در این سفارتخانه را کاهش دهد.

روسیه معتقد است این موج تخاصم دیپلماتیک غربی‌ها علیه مسکو برای منحرف کردن اذهان از تلاش نافرجام آمریکا برای اجرای کودتا و ترور رئیس جمهور بلاروس به راه افتاده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس