کد خبر 1207305
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
درخواست بایدن برای اقدام در زمینه تغییرات آب و هوایی

رئیس جمهور آمریکا در نشست تغییرات آب و هوایی، از بی عملی در این خصوص انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در نشست تغییرات آب و هوایی که به صورت مجازی برگزار می‌شود، از بی عملی در این زمینه انتقاد کرده و خواهان اقدام در این زمینه شد.

بایدن در سخنرانی آغازین این نشست که به میزبانی کاخ سفید و به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: هزینه بی عملی دائما در حال افزایش است و آمریکا منتظر نمی‌ماند.

بایدن همچنین به عنوان بخشی از چشم اندازش برای یک اقتصاد سبز اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ آمریکا قصد دارد تا انتشار گازهای گلخانه را به نصف سطح سال ۲۰۰۵ برساند.

بایدن گفت: این همان جایی است که ما به عنوان یک ملت به پیش می‌رویم و این همان چیزی است که ما می‌توانیم انجام دهیم؛ در صورتی که ما اقداماتی را برای ساخت یک اقتصادی که نه تنها شکوفاست، بلکه سالمتر، عادلانه و پاک‌تر برای تمامی این سیاره خواهد بود، را به انجام برسانیم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: کارشناسان به ما گفته اند این دهه، دهه‌ای تعیین کننده است. این، دهه‌ای است که باید تصمیماتی بگیریم که سبب می‌شود تا از پیامدهای ناگوار ناشی از این تغییرات آب و هوایی دوری گزینیم.

او گفت: بایستی به خاطر حفظ عدم عبور افزایش درجه حرارت زمین به میزان ۱.۵ درجه سانتیگراد تلاش کنیم؛ چرا که ۱.۵ درجه سانتیگراد به معنای آتش سوزی‌های شدید، علاوه بر سیل، خشکسالی و موج‌های گرمایی و توفان هاست که سبب تکه پاره شدن جوامع شده و به اختلال در زندگی منجر می‌شود.

گفتنی است این اجلاس بصورت مجازی و با شرکت ۴۰ نفر از رهبران جهان، در ۲۲و ۲۳ آوریل (۲ و ۳ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    1 0
    تغییرات آب و هوایی بسیار سریعتر از چیزی که محققان اعلام کردند در شرف اتفاقه همه ما گرم شدن و کاهش بارنگیها و نزولات جوی مانند برف رو شاهدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس