سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ند پرایس نمایه

اظهارات امروز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاییدی صریح بر گزارش‌های منبع آگاه پرس تی وی است که طی روزها و هفته‌های اخیر منتشر کرده است.

به گزارش مشرق، آمریکا اعلام کرد هیچ تضمینی برای خروج مجدد این کشور از برجام وجود ندارد. یک مقام بلند پایه وزارت امور خارجه آمریکا امروز در گفت‌وگوی غیر حضوری با خبرنگاران تاکید کرد: روشن است که هیچ ضمانتی وجود ندارد (آمریکا مجددا از برجام خارج نشود) و حق هر طرف است که به عضویت خود در برجام ادامه دهد یا نه.

این مقام وزارت خارجه آمریکا  همچنین اعلام کرد تحریم‌ها به سه دسته تفکیک شده‌اند. تحریم‌هایی که قابل رفع هستند، تحریم‌هایی که قابل رفع نیستند و تحریم‌هایی که پیچیده‌اند و نیازمند مذاکره هستند. ما به دنبال آن هستیم که تفاهم‌های طولانی تر، قوی تر و گسترده تر با ایران (در موضوع برجام) داشته باشیم.

مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا با رد مکرر رفع همه تحریم‌ها قبل از شروع اقدامات ایران برای بازگشت ایران به برجام گفت: در مورد رفع تحریم‌ها طی مراحل، ما نمی‌پذیریم که همه تحریم‌ها را برداریم و بعد از آن ایران به برجام برگردد. ما برای ایران روشن کرده‌ایم که نمی‌پذیریم که قبل از اقدام ایران (برای بازگشت به تعهدات برجامی) به همه تعهدات برجامی برگردیم.

وی تاکید کرد: اگر موضع ایران این باشد که اول آمریکا باید همه تحریم‌ها را بردارد و بعد ایران آن را راستی آزمایی کند تا بعد ایران هم به تعهداتش برگردد، ما چنین چیزی را نمی‌پذیریم. تکرار می کنم ما این فرایند را که اول آمریکا همه تحریم‌ها را لغو کند، قبل از اینکه ایران کاری انجام دهد، نمی‌پذیریم.

وی با ادعای اینکه ایران ایده رفع گام به گام تحریم‌ها را پذیرفته است، گفت: چند هفته پیش ایران برای برداشتن اولین گام هایی که دو طرف باید بردارند، ابراز تمایل کرد.  بحث‌هایی که الان در جریان است در مورد این است که آمریکا باید چه اقداماتی برای بازگشت به تعهدات برجامی انجام دهد و ایران هم چه باید بکند تا به برجام برگردد.

مقام وزارت خارجه آمریکا با اشاره تلویحی مجدد به اینکه آمریکا همه تحریم‌ها را بر نخواهد داشت، گفت: اگر بعد از اینکه ما تحریم‌هایی را برداشتیم، ارزیابی ایران این بود که نیازهایش مرتفع نشده، می‌تواند برجام را ترک کند و ما هم همان کار را خواهیم کرد.

وی با تاکید مجدد بر طرح رفع گام به گام تحریم‌ها طی مراحل متوالی گفت: دو طرف باید گام‌های خود را برای بازگشت کامل به تعهدات برجامی مشخص کنند.

این مسئول آمریکایی بدون ارایه توضیح بیشتر در مورد رفع مرحله‌ای تحریم‌ها که قرار است از هفته آینده در کارگروه جدید وین مورد بحث قرار گیرد گفت: تمرکز مباحث در مورد اقدامات مرحله‌ایف تعریف گام هایی است که دو طرف باید بردارند. وی برای چندمین بار تاکید کرد قطعا برای ما غیر قابل قبول است که آمریکا نخست تحریم‌ها را بردارد و سپس ایران به تعهدات خود برگردد.

یادآور می‌شود پرس تی وی طی روزهای گذشته به نقل از منابع آگاه از اقدام آمریکا در دسته بندی تحریم‌ها به سه دسته قابل رفع، غیر قابل رفع و قابل مذاکره خبر داده بود. همچنین پرس تی وی گزارش داده بود آمریکا به دنبال تحمیل تعهدات بیشتر بر ایران طی گفت و گوهای آتی موسوم به برجام ۲ و ۳ است. پرس تی وی همچنین از عدم رفع کامل همه تحریم‌ها خبر داده بود و اینکه آمریکا فرایند راستی آزمایی مورد نظر ایران را نپذیرفته است. پرس تی وی همچنین به نقل از منابع آگاه خود گزارش داده بود که آمریکا قصد لغو تحریم‌ها را ندارد، بلکه در پی رفع موقت آنها است.
اظهارات امروز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاییدی صریح بر گزارش‌های منبع آگاه پرس تی وی است که طی روزها و هفته‌های اخیر منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    2 5
    عجب حالا دم گرگ شده شاهد روباه
  • فرهاد IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 10
    شما دیگه چرا حرف سخنگوی آمریکا راقبول دارید ولی سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه خودمان را نه ۴۴۲۳
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    1 0
    چی بگیم؟
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    10 0
    دروغه.شما تحریم ها رو دوباره برمیگردونید بعد از ورود به برجام به عناوین دیگر و در ضمن ایران دوباره تعهداتشو کاهش میده و اونموقع شما مکانیسم ماشه رو برای برگرداندن تحریم های بین المللی فعال میکنید.
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    9 0
    به نظر جدای از تاسیسات نطنز در تیم مذاکره کننده هم جاسوسانی هستند که برای دشمن کار می کنند و وظیفه شان فروش اطلاعات به بیگانگان نیست بلکه هدفشان گذاشتن کلاه دوباره بر سر کشور هست .
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    9 0
    به نظر می آید که تیم مذاکره کننده نباید حاوی افرادی باشد که قبلا این کلاه گشاد رو سر کشور و مردم گذاشتند
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    8 0
    به نظر می آید که عراقچی دروغ می گوید
  • FR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    8 0
    اگر هر طرف حق دارد هر وقت میل دارد از برجام خارج شود پس اصولا در وین چه غلطی میکنید ! یعنی هیچکس نفهمیده که شما به برجام بر گردید تا ابتکار عمل را برای برجامهی بعدی فراهم کنید ؟!
  • RO ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    6 1
    تکبر آمریکائی ها همان‌هایی که به روحانی رای دادند را از خواب بیدار کرد الا خود روحانی و تیم مذاکره کننده اش را! کسی می داند چرا؟
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    2 0
    عراقچی حالا تحویل بگیر تو راست میگفتی یا پرس تی وی (((این افراد ضعیف النفس برگردونید وبه علت وادادگی درمقابل دشمن محاکمه کنید از چه می ترسید اینها عزت وکرامت ایرانی رالکه دار کردن
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 0
    ایران باید سریعا 90 درصد رو شروع کنه
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 0
    عراقچی باید به دلیل به خطر انداختن منافع ایران و بازی در زمین دشمن محاکمه شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس