به گزارش مشرق، معصومه نصیری طی یادداشتی که در کانال تلگرامی دیتاک منتشر شد به بررسی موج توییتری علیه وزیر بهداشت پرداخت.

چند روز اخیر، همزمان با پیک چهارم کرونا در کشور، در فضای مجازی موجی علیه وزیر بهداشت و عملکرد این وزارتخانه در کنترل پاندمی ایجاد شده است؛ موجی که بسیاری از فعالان آن را پروژه هدفمند تخریب دانسته اند و برخی نیز بر این باورند که چون وزارت بهداشت یکی از اعضای ستاد کروناست، نمی تواند این وزارتخانه را مسئول پاسخگویی به تصمیمات ستاد دانست.

طبق رصد سامانه دیتاک این موج که عمدتا حول سخنان نمکی در رابطه با پیک چهارم کرونا و سخنان وی درباره رهبری رشد کرده، به تولید بیش از ۴۰ هزار محتوا توسط کاربران بسترهای توییتر، تلگرام و خبر منجر شده است..

در این موج که بستر اصلی آن توییتر است، کاربران هشتگ‌های نمکی، کرونا، وزیر بهداشت، سعید نمکی و واکسن بیش از دیگر هشتگ‌ها به کار برده‌اند.

در بستر توییتر حدود ۲۹.۵ هزار توییت و ۱۹.۸ هزار ریتوییت حول موج در بازه زمانی ۲۶ تا ۲۹ فروردین‌ماه توسط ۱۷.۴ هزار کاربر منتشر شده ‌است. همچنین موج یاد شده با سرعت انتشار توییت ۱۲۲۹ پست در ساعت و ۲۱۹.۶ هزار لایک از سوی کاربران توییتر پیگیری شده است.  

تعدادی از کاربران به سخنان نمکی در رابطه با پیک چهارم کرونا و رهبری واکنش منفی نشان داده‌اند و برخی نیز با دفاع از وزیر بهداشت و انتقاد به دولت در کنترل بیماری پرداخته‌اند.

در بستر خبر نیز موج با پوشش ۳.۲ هزار خبری شامل ۱.۳ خبر از نوع پایگاه خبری، ۳۰۴ خبر روزنامه‌ای و ۱.۶ خبر خبرگزاری توسط ۲۸۶ منبع خبری همراه بوده است.

فضای رسانه‌ای تلگرام نیز از این موج بی‌نصیب نبوده و کاربران در این بستر موج نمکی را با ۱۱.۶ هزار پست و ۴۵.۸ میلیون بازدید همراهی نموده‌اند. سرعت انتشار پست در این بستر کمتر از توییتر و با سرعت ۴۸۲ پست در ساعت بوده است.  پربازدیدترین پست تلگرام موج با اشاره به استوری‌های مهراب قاسم‌خانی علیه وزیر بهداشت بیش از ۶۵۰ هزار بازدید را از آن خود کرده است.

آنچه نباید از نظر دور داشت تعارض جدی در بدنه تصمیم گیر برای کروناست که بازهم طبق معمول رد پای جدی آن به رسانه ها کشیده شده است. اختلاف نظر میان دولت و واردکنندگان مرتبط و غیر مرتبط واکسن با وزارت بهداشت که باید سکاندار اصلی مدیریت پاندمی باشد، منجر به بی اعتمادی عمومی و دلسردی نسبت به مدیریت صحیح شرایط کنونی خواهد شد. عبور از رنگ زرد و رسیدن به رنگ قرمز و سه رقمی شدن عدد جانباختگان، نتیجه عینی این سبک از مدیریت است.

مدیریت پاندمی کرونا نیازمند مدیریت منسجم، فراجریانی و معتقد به حفظ جان مردم و کاهش خسارات مختلف متاثر از این بیماری است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    دولتی که عرضه ی مدیریت مرغ نداره چطور میخواد کرونا رو مدیریت کنه؟
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    3 2
    این وزیر بهداشت بنده خدا از یه طرف گیر هیئت دولت افتاده از یه طف گیر سلبریدی های کم عقل افتاده از یه طرف گیر طرفداران روغن بنفشه افتاده ازیه طرف گیر مسافران پروتکل شکن افتاده از یه طرف گیر رعایت نکردن فاصله اجتماعی افتاده از یه طرف گیر پروازهای خارجی افتاده از یه طرف تو ستاد کرونا یه نظر بیشتر فکر کنم نداره ( واقعا باز خوب ظرفیتی داره واستعفا نمیده ) ،،،،درضمن تنها کسی که فکر کنم از بین مسولین خیلی به قوانین ستاد کرونا اهمیت میده رهبر معظمه
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    معصومه ابتکار(قریب به مضمون): بهداشت جهانی هنوز به یک روش درست برای مداوای بیماری کرونا نرسیده است. (یعنی عملا) روشهایی که در بیمارستانهای ایران برای مداوا بکار میره، هدره... و باعث کشته شدن بیمار میشه. میتونید راحت باشید و انتخاب با خودتونه. از روش سنتی استفاده کنید. این هزار بار...
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    این دولت به شدت ضعیف با ارتش سلبریتی و غیر سلبریتیِ پشت پرده تو این 8 سال فقط موج سواری کرد!!!! انصافا کلید اینترنت و اینستا و تویئتر و بعضی از قرتی بازیها دستش بود.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    1 0
    به هوش باشید همین موج ها را در انتخابات پیشرو بکار خواهند بست و دوباره رئیس جمهور مورد نظر خود را تحمیل مردم خواهند کرد و ایران را بیش از این به خاک سیاه خواهند نشاند.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    2 0
    دلیل اصلی مخالفت وزیر با واردات واکسن و بریدن دست دلالان از واردات پرسود واکسن هست نمکی داره قربانی میشه مشرق مرد باش پیگیری کن
    • مهدی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      0 1
      من اوایل طرفدار وزیر بهداشت بودم و گمان می کردم واقعا دغدغه سلامت مردم رو داره ولی بعد که شروع به تملق گویی و شعار دادن داد مشخص شد که داره با قایم کردن خودش پشت برخی موضوعات از بار مسئولیت فرار می کنه . اگر کسی در دولت در مقابل نظام سلامت ایستاده این که اسناد نظامی نیست میگه بلحاظ طبقه بندی بودن نمی تونم بگم بیاد راست و حسینی بگه رییس جمهور یا هر شخص دیگه ای نمی گذاره نه اینکه بخاطر سودهای هنگفت خودشون در شرکتهای واکسن ساز داخلی با جان مردم بازی کنن
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 2
    نمکی وزیر ضعیفی است و بیخودی از او حمایت نکنید. مثل محمود است که فکر می کردید در دراه انقلاب است ولی نبود
  • رضا حبیبی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    اقای .. چرا اجازه تردد به کشور عراق را نمی دهی در حالی که برای ... به کشور ترکیه را ازاد کردید چه مشکلی با زیارت عتبات دارید کاری کنید که دعای مردم پست سرتان باشد نه هر بار برای یادی از زیارت کربلا می کنند نفرینتان کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس