روحانی

پیام روز ارتش منتسب به رئیس کابینه، در نهایت چنین القاء می‌کند که گویی کشور و ملت در وضعیتی «بحرانی» قرار گرفته و اتفاقی در پیش روست که یک نیروی مسلح باید «دست به انتخاب بزند».

سرویس سیاست مشرق- در کوران رقابت‌های انتخاباتی سال ۹۶، زمانی که حسن روحانی با هدف ابقاء در قدرت، با ادبیاتی شبیه ضدانقلاب، جمهوری اسلامی را به "چهل سال اعدام و زندان" متهم می کرد، ویدیویی از سخنان شهید بزرگوار، مصطفی چمران، در مجلس اول، دست به دست می شد که خطاب به حسن روحانی و چند تن دیگر، از تلاش آن‌ها برای تضعیف ارتش و انحلال یگان‌های نخبه این نیرو، شکوه و شکایت می کرد.

اما حسن روحانی در دهه ۹۰ و در کسوت رییس‌جمهور، سیاستی دیگر در پیش گرفت و در چند نوبت، آشکار تلاش کرد که به یک نیروی نظامی بتازد و برای تضعیف آن، نیروی نظامی دیگر را برجسته سازد. مطرح کردن بحث انحرافی و «دولت با تفنگ» به سپاه، که با پاسخ فرمانده وقت سپاه مواجه شد؛ این نوع تلاش برای اختلاف‌افکنی در نیروهای مسلح، قطعا طراحی یک حلقه «امنیتی» (و در ماهیت خود، ضدامنیتی) است که از سال‌ها قبل، در برخی نهادها و همچنین در مرکز تحقیقات استراتژیک در حلقه مشاوران و دستیاران رئیس جمهور بوده‌اند و از وحدت میان دو نیروی مسلح قهرمان هم هیچ‌گاه راضی نبوده و نیستند.

در تازه‌ترین مصداق از اقدامات مشکوک، پیامی از حسن روحانی به مناسبت روز ارتش منتشر شد که دربرگیرنده‌ی القائات به شدت خطرناک و نه چندان پوشیده  است.

پیام روحانی به مناسبت روز ارتش، با نوعی ابهام و القاء بسیار مشکوک آغاز می شود. به شروع این پیام توجه کنید:

" هر ملتی به ارتش قدرتمند خود می‌بالد

و هر ارتشی هم به ملت غیور و بزرگ خود می‌نازد؛

ملتها بدون ارتشها بیپشتوانهاند و ارتشها بدون مردم بیپناهند؛

و دولتها هم بدون این دو «بیسرمایه» و همه در کنار هم سدی مرصوص؛"

اوج‌گیری اقدامات ضدامنیتی در سه ماه آخر کابینه/ دولت پاسخ دهد پیام روز ارتش از قلم کیست؟

او سپس روشن‌تر همان خط ضدامنیت ملی را پی می گیرد:

" بی‌تردید مشروعیت ارتش‌ها در فداکاری، میهن‌دوستی و وفاداری آنان به امنیت ملی، نظام، وحدت ملی و تمامیت ارضی است. اما رابطه ارتش‌ها با ملت‌ها از رابطه ارتش‌ها با حکومت‌ها راهبردی‌تر است. حکومت‌ها برای آن که در قدرت بمانند به ملت‌ها نیاز دارند اما زمانی که ملتی از حکومتی ناراضی و رویگردان شود این ارتش‌ها هستند که باید در میان ملت‌ها و حکومت‌ها یکی را برگزینند و تصمیم بگیرند و انتخاب کنند. ارتش‌ها مسلح‌اند اما سلاح آنان رو به دشمنان ملت‌ها است و نه ملت‌ها. ارتش‌ها از لحاظ اداری البته جزیی از دولت‌ها و حکومت‌ها هستند و از این رو طبق قانون باید از حکومت‌ها اطاعت کنند. این اصل مردم‌سالاری است که سرباز از فرمانده اطاعت کند اما این مسئله هم روشن است که ارتش‌ها باید از دولتی حمایت کنند که به ملتش خیانت نکرده است."

حسن روحانی، با کارنامه‌ای بدون دفاع در سیاست داخلی، اقتصاد، روابط خارجی و جایگاه بین‌المللی و امنیتی، حال وارد وادی آتش شده و عملا و رسما در حال تحریک یک بازوی نظامی کشور علیه حاکمیت کشور است! روحانی رسما در حال شبیه‌سازی وضعیت کنونی کشور با مقطع سال ۵۷ است که ارتش شاهنشاهی باید میان ادامه دفاع از رژیم ستمشاهی با ریختن خون مردم انقلابی و بی‌طرف ماندن و گردن نهادن به انقلاب، دست به انتخاب می زد.

اوج‌گیری اقدامات ضدامنیتی در سه ماه آخر کابینه/ دولت پاسخ دهد پیام روز ارتش از قلم کیست؟

به این بخش از پیام توجه کنید:

" امنیت ملی ایران در گروی حفظ تمامیت ارضی آن است و حفظ تمامیت ارضی ایران تنها در پناه وحدت ملی ایران محقق می‌شود و وحدت ملی ایران فقط با مردم‌سالاری به دست می‌آید.
شما ارتش انقلاب هستید. شما سرباز و سردار انقلاب هستید و پاسداری از انقلاب تنها با حفاظت از ارزش‌های انقلاب؛ استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت معنا می‌یابد.

ـ دفاع از «مرزها» دفاع از «استقلال» ایران است.

ـ دفاع از «رأی‌ها» دفاع از «آزادی» ایران است.

ـ دفاع از «آزادی‌ها» دفاع از «جمهوریت» ایران است.

و دفاع از «ارزش‌ها» دفاع از «اسلامیت» ایران است.

مأموریت شما صرفا مأموریتی نظامی نیست، اما مأموریتی سیاسی هم نیست، مأموریت شما فقط شهادت در راه میهن نیست، اما مأموریت شما ورود به رقابت‌های سیاسی هم نیست. مأموریت شما مأموریتی ملی است. شما درست در جایی ایستاده‌اید که ملت ایران به شما نیاز دارد. امروز دشمنان ایران از وسعت و قدرت و وحدت و امنیت ایران در هراسند. ایران همواره برای آنان بزرگ‌تر از آن بوده است که فکر می‌کردند."

جمله بسیار عجیب «دفاع از رای‌ها، دفاع از آزادی ایران است»، در پیامی خطاب به ارتش و به مناسبت روز ارتش، چه ربطی به شرح وظایف ارتش جمهوری اسلامی دارد؟ آیا نهادهای حافظ رأی ملت در قانون اساسی و ساختارهای قانونی کشور لحاظ نشده‌اند و قرار است اتفاقی برای «رأی» مردم بیافتد؟ این نوع رفتار حتی از اقدامات ایذایی اصلاح‌طلبان فتنه‌گر در سال ۸۸ و تشکیل «کمیته صیانت از آراء» بدتر و تعجب برانگیزتراست، چرا که تلویحا نیروی نظامی را به ورود ارگانیگ به عرصه «رأی» دعوت می کند.

اوج‌گیری اقدامات ضدامنیتی در سه ماه آخر کابینه/ دولت پاسخ دهد پیام روز ارتش از قلم کیست؟

اوج‌گیری اقدامات ضدامنیتی در سه ماه آخر کابینه/ دولت پاسخ دهد پیام روز ارتش از قلم کیست؟
رسانه‌های سعودی به استقبال سخنان ضدامنیتی و خطرناک «رییس جمهور» رفتند

نویسنده این سطور، به نحوی در حال ایجاد یک «دوقطبی» و «دوگانه‌سازی» از نوع بسیار خطرناک و ویرانگر است. به کارگیری جملاتی متناقض و در عین حال نتیجه‌گیری‌های مشکوک، در نهایت چنین القاء می کند که گویی کشور و ملت در وضعیتی «بحرانی» قرار گرفته و اتفاقی در پیش روست که یک نیروی مسلح باید "دست به انتخاب بزند" و در "ماموریتی ملی" در کنار ملت قرار بگیرد که به "شما نیاز دارد."

 از دو حال خارج نیست: یا این پیام به قلم شخص رییس دولت است و آگاهانه نگاشته شده، که آن‌گاه باید ارکان مختلف نظام و نیروهای حافظ کشور و انقلاب در این سه ماهه باقی‌مانده از این دولت، به شدت مراقب باشند تا کشور  ضربات سنگین‌تر و ویرانگر دریافت نکند و البته نهادهای مسوول، طبق شرح وظایف قانونی خود، تصمیمات مقتضی را در برابر این نوع صحنه‌پردازی ضدملی و ضدامنیتی اتخاذ نمایند.

اگر هم این نامه به قلم شخص روحانی نیست، هم بی‌مبالاتی رییس جمهور در انتساب یک چنین متن عجیب و ضد امنیتی به خود، قابل تأمل است و هم این که از منظر امنیت ملی، باید ریشه‌یابی شود که چه محافلی و در پیوند با کجا و با چه اهدافی چنین متن‌هایی را برای رییس دولت فرآوری می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 115
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 20
  • کسری US ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    87 1
    باید انتخابات رو زودتر برگزار کنن تا سریع تر از این خلاص بشیم
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
      25 1
      سلام درود به روان پاک شهید ان نواب صفوی و فدائیان اسلام در هزاره سوم اول قرن بیست و یکم جای این انسانهای پاک بسیار خالی میباشد
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      17 1
      اولا ان‌شاءالله حواسمون به وحدت قوا باشه و یکصدایی اما حالا که رئیس جمهور صحبت هایی از این دست انجام میده،. تا در ارتش و سپاه امثال شهید بزرگوار چمران و صیاد شیرازی با بصیرت رو داریم غمی نداریم..
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      17 1
      اگر گاندو 4 در مورد فریدون ! ساخته بشه خیلی از مسایل حل میشه!
  • ابوالفضل IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    60 2
    بصیرت بصیرت بصیرت... حالا کسی میخواد کلش رو زیر برف کنه دیگه خودش میدونه
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
      23 1
      فقط بصیرت....
  • محمدایوب IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    43 1
    این روز اول برای ... وتمام گرانی‌ها وفشاربرمردم ... نمونه آن گران کردن بنزین بدون اطلاع قبلی وزمینه سازی واعلام اینکه خبرنداشته. وصبح جمعه فهمیده آن هم باپوزخند ومسخره کردن مردم وگرانی وکمبود پیش پا افتاده ترین کالای اساسی مانند مرغ وتخم مرغ وپیاز وسیب زمینی وخیار وروغن. حال جای سئوال است این تاکی باید بتازد. آیا باید زمانی مانند بمب گذار نطنز که فرارکرد متوجه شوید
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    45 1
    این خیال‌پردازی‌های به یاری خدا دو ماه دیگه تموم و ... به ملت به محکمه عدالت ... ان‌شاءالله
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    39 1
    روحانی همیشه از دوقطبی سازی و جنجال بهره برده اینم یکیشه، و الا خودش می دونه حرفاش دیگه خریدار نداره
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    32 2
    همانطور که احتمال داده میشد تبدیل شدن رویه میر حسین را پیش خواهد گرفت او با حرافی تا بحال خود را جلو برده و باید فکری کرد خصوصا تا قبل از انتخابات سخنان او در روز ارتش یک اعلام جنگ رسمی است بهترین کار دستور بازگشت تیم هسته ای از وین است پرونده هسته ای را هم به شورای امنیت ملی بسپارند و تیم مجربی را راهی وین کنند که بهانه دست نفوذی ها نیافتد
  • حسام IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    41 0
    بنی صدر هم از این حرفا زیاد میزد.فقط حواستون باشه ...
  • مهدی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    36 1
    به عنوان یشنهاد به عزیزان ارتشی حال چه رتبه های بالاتر و چه نظامیان معمولی پیشنهاد بدید که بیانیه ای در مورد این نوع پیام دادن منتشر کنند. و ارتش رو تکریم کنند . این رو با هزاران امضا از ارتشیون غیور خودشون پخش کنند.
  • علی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    30 0
    .... که تاریخ مملکت تاکنون بخودش ندیده
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    49 1
    چطور مملکت ما هشت سال دست این آدم بوده و جون سالم به در برده و هنوز ایران وجود داره الله و اعلم
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
      31 0
      این بهترین دلیل برای وجود خداوند است که این کشور را در مقابل ....نگه داشته است.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    32 2
    این متن مستقیما علیه امنیت ملی و تمامیت عرضی هست.
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
      6 18
      طولی هم هست
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    30 4
    درود بر مشرق
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    50 2
    هر ثانیه وجود این آدم بر مقدرات ایران عزیز اسلامی خسارت محض و غیر قابل جبران هست
  • بنده خدا IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    29 2
    اینها برای دلسرد کردن مردم در انتخابات برنامه ها دارند!!! و این زیرکی نیروهای انقلابی را میطلبد که در کنار هم به افشاگری طیف غرب پرست و شاید... بپردازند و قوه قضائیه نیز این موارد را در سابقه اینها منظور دارد ، تا مادامی که با ایشان مماشات شود فکر میکنند در جایگاهی هستند که بتوانند انقلاب را به انحراف بکشند!
  • روزبه IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    26 1
    حلقه های امنیتی فعال در نهاد ریاست جمهوری برای همچین روزهایی مهره چینی شدن، قوه مجریه تحت اختیار جنابان امنیتی ها در حال پیشبرد راهبرد حمله همه جانبه به قوه تمرکز نظام در مواجه با بحران سازیهای حلقه های امنیتی فعال هست، بهترین تاکتیک هم ایجاد حواس پرتی برای پیشبرد پرونده امتیاز دهی برای توافقی است که گزینه مورد نظر در انتخابات خرداد ماه رو بدست آورد
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    26 1
    شاید دوباره میخواد با معرکه گیری و دوقطبی سازی به نفع اصلاح طلبان، قشر دو آتیشه ی سکولار و ضد نظام در سطح نخبگان رو به عرصه تبلیغات در انتخابات بکشونه که اونها هم باز بلندگوی تبلیغاتی چپ ها بشن و مردم رو به رای ادن به اونها تشویق کنن.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    25 1
    نمیخواد قدرت را ترک کند.با همه توان در حال به هم ریختن ... است ُبا ایجاد جنگ روانی است.واقعا چرا باید مسافرتهای نوروزی را تشویق بکند وچرا این بازی را در روز ارتش دراورد؟! از اون طرف با عربستان مذاکره کند ودر وین بست بشینند؟!
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    30 1
    یه زمان می خواستن ارتش رو منحل کنن؟...!
  • حسین IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    29 2
    اینها نمی‌تواند حرفهای رئیس جمهور باشد بلاشک حرفهای یک دشمن است یک غیر ایرانی است بدونشک
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
      15 1
      دقیقا"
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    34 1
    خدا را شکر ارتشیان ما ،فرمانبر ولایتند نه این ...........
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    34 1
    جریان وطن فروش اصلاح طلب در سر نقشه های پلیدی دارد دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی انقلابی باید اینارو به شدتت زیر نظر بگیرن فرقه اصلاح طلب جریانی صهیونیستی امریکایست که باید بساتش در ایران جمع شود وگرنه ضربه های بسیار بدی به انقلاب و مردم و ایران خواهد زد
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    27 1
    در 1400 این اصلاح طلبان امریکایی اشرافی گرا را به زباله دان خواهیم فرستاد
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    29 1
    مجلس چه ميكند!!!؟؟ منتظر چه هست!!؟ ايا مدارا با چنين فرد ... صلاح است؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    27 1
    این حرف عین خیانت است لطفا مجلس ورود کند
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    27 1
    پیام روز ارتش از قلم انگلیس خبیس و صهیونیست هاست
  • مانی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    28 1
    خدایا مملکت ما رو از شر بد دلان و بدخواهان فتنه انگیز در امان بدار !!!
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    29 1
    خواسته ما رد صلاحیت تمامی کاندید های اصلاح طلب من جمله ظریف و لاریجانی است خیانت ها اشکار است
  • AE ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    29 1
    نه دین برای مردم گذاشتی نه دنیا.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    21 0
    عید فطر انتخابات را انجام بدین تا زودتر تموم شه
  • محمد مهدی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    21 1
    سلام ممنون از روشنگری به جا ؛ دیروز که این پیام رو میخوندم با خودم گفتم خدا صبر و تحمل فرمانده ها و مجاهدان سپاه رو زیاد کنه در مقابل این اراجیف و شب که خبر عروج سردار حجازی اومد خیلی دلم شکست خدا ریشه ...
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    23 1
    نفاق سر آخر چهره اش نمایان میشود ولی باید جلوی این را گرفت او برای نجات خود و دوستانش انقلاب و کشور را فدا میکند
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    19 2
    هر چی میخواد بگوید کسی به این کاری نداره
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    18 1
    این اصل مردم‌سالاری است که سرباز از فرمانده اطاعت کند اما این مسئله هم روشن است که ارتش‌ها باید از دولتی حمایت کنند که به ملتش خیانت نکرده است." اما آیا آگاهانه یا از سر جهالت و خودپرستی به ملت خیانت نکرده است . به دشمن اعتماد کرده و برجام را با آن شکل قبول کرده است. آیا فروش طلاهای ذخیره مملکت به بهای مفت خیانت نیست آیا دلار ۴۲۰۰ تومانی و فروش ذخایر ارزی به مسافران ترکیه و ... و تخلیه ذخایر ارزی خیانت نیست آیا ؟؟؟؟؟؟
  • لبیک یا خامنه ای IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    22 1
    بر عاملان استکبار اصلاح طلبان خائن مردم فریب
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    23 1
    کاملا معلومه که نقشه های شوم برای کشور دارند.
  • علی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    27 1
    این متن ضد انقلابی ترین و خطرناک ترین متنی بود که تا حالا از یک مسیول شنیدم اونم فرد شماره دو نظام
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    20 1
    خب مشخصه که روحانی اگه ببینه شرایط جوری داره پیش میره که حامیان اصلاح طلبش نتوانند تو انتخابات کاری از پیش ببرند یعنی...
  • مهرناز IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    22 1
    روحانی " با این سخنان 8سال به ریش مردم خندیدی " فکر کردید مردم گلابی هستند " چیزی سرشان نمی شود " اگر انگونه که تصور کردی مردم این چنین بودند " محبوبیت شما به 7درصد نمی رسید" .ارتش وسپاه وبسیج " کم کاری وناکارامدی دولت شما را " در مدت 8سال جبران کردند " وگرنه مملکت را شما به باد داده بودید.
  • GB ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    26 1
    گویا دوباره بوی فتنه ای سخت تر میاد!
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    28 0
    خدا این 3 ماه رو به خیر کنه به حق این روزهای عزیز
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    28 0
    چند درصد احتمال میدید جناب شیخ! که با این حرف ها مردم صف مرغ و کرونا و دلار 24 هزار تومنی رو فراموش کنن؟
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    21 0
    خدایا ما رو از دست اینا نجات بده چرا نمیذارن به بدبختیمون برسیم همش دنبال جنجالن
  • امیر IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    21 1
    زر زر کردن ضد امنیت ملی فقط حاصل یک اتاق فکر نفوذی است
  • mojtaba SE ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    29 1
    روحانی دیگه به سیم آخر زده,چون شیشه عمر زندگی سیاسیش تمام شده..پاینده رهبر
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    8 1
    از دو حال خارج نیست:آگاهانه نوشته شده یا کسی این متن رو براش آماده کرده ، حالت دوم یعنی روحانی از همان سال 59 که حرف از انحلال ارتش زده از متن هایی که بهش میدادند استفاده میکرده! و در تمام این سالها ... واکسیناسیون کرونا و محدودیت ها ی کرونایی مذاکرات وین و برجام 2-3 حرف از کودتا ..
  • sina IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    19 0
    سواد حقوقی حقوقدان در حد این متن نیست! مسافران فولکس واگن برایش املا کردند!
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    25 0
    به ماجرای مک فارلین و دیدار با آمیرام نیر در هتل پارازین هم اشاره کنید
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    22 0
    این طبیعی هست که وقتی شما عقب نشینی کنین پیشروی میکنه. یه بار برجام با اون شرایط، باهاس تا کردین، ۹۶ تا کردین، ماجرای بنزین، همینطور، کرونا، همینطور، تقصیر شماست نه افراد معلوم الحال و .
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    17 0
    انگلیسی؟
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    22 0
    خودشان هم می دانند که تا زمانی که ولایت فقیه در کشور هست امنیت هم بر قراره، این هم به ته خط رسیده و در حال دست و پا زدن است، الان یک ارتش قوی در دست داره اون هم کرونا است، با یک تصمیم اشتباه جان صدها نفر را گرفت. الان هم تنها کسانی که دنبال ضربه زدن به ملت و کشور هستند اطرافش گرفتن و الا دیگر کس خاصی هم براش باقی نمانده
  • رحیم IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    24 0
    مشکل میان مردم و حکومت نیست. مشکل میان مردم و دولت است که آن هم منتظر انتخابات هستند که از راحت شوند.
  • حاصلی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    15 0
    حیف که ...
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    21 0
    حقوق دان انگلیسی آمده بود تا شاید با همکاری جنگ نرم دشمنان ... که تا کنون موفق به این کار نشده اند
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    13 2
    کسی به این حرف ها گوش نمی دهد. پس این حرف ها را که خریداری نداره بزرگ نمایی نکنید . و از طرفی در این شرایط حساس البته که باید توسط ارکان نظام دولتی که گرفتار کارنامه بد است و شدیدا احتیاج به دو قطبی کردن فضا دارد کنترل شود و چه خوب بود این دولت تنها به وین فرستاده نمی شد که فردا روزی پشیمانی به بار نیاید .
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    24 0
    پیام روز ارتش روحانی علت ادعاهای بی اختیاری وی را عیان کرد! خداوند بزرگ را باید شاکر بود که اختیار نیروهای مسلح در دست وی نیست و گر نه با نیات اینچنینی معلوم نبود چه بر سر ملت و نظامی می آوردند. اگر چه آلان هم نباید از دسایس اعتدالیون و مدعیان اصلاح طلبی غافل بود.
  • FI ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    22 0
    بجای این همه گله و شکایت, مرزها بسته شود, و شکایتها از الان تنظیم شود که به محض تحویل دولت, تک تکشان به دادگاه احضار شوند. این همه قصور و کارشکنی ها همه از روی سهل انگاری یا ندانم کاری نیست. پس باید به همه جنایاتشان پاسخ گو شوند. والسلام!
    • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      6 0
      « خِرَد » و « منطق » هم همینو میگه
  • محمود IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    26 0
    خدا جون ازت گله دارم چرا کسانی مثل سردار حجاز ی ها را از ما می گیری می بری پیش خودت آن وقت ما باید سایه پلید بعضی را حالا حالا تحمل کنیم تا کی ؟بسه
    • عبدالله مومن IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
      0 0
      ...
  • SE ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    25 0
    باید محاکمه کرد
  • saed IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    26 0
    این متن رییس جمهور واقعا به لحاظ تبعات امنیتی قابل پیگیری است و باید رسیدگی شود
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    13 2
    حسن ... خیلی جدی نگیرید
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    16 0
    مجلس باید او را احضار و مورد پرسش قراردهد و با روشنگری مناسب پرده از نیت محفل پلید لیبرالها بردارد.(گر چه مزدوران غلطی نمیتوانند بکنند ولی میتواند زمینه ساز مطالبه گری به حق در جامعه را پی ریزی کند)
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    18 1
    برای انحراف افکار از برجام بی فرجام است !!مگر نه خود ش هم می داند کسی به چنین گفته ای تره هم خورد نمی کند.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    23 0
    فقط مرز هارو ببندیم که متواری نشن
    • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      12 0
      « بی خِرَدی بی اندازه » ست ، اگه چنین کاری انجام نشه .
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 19
    شما هم توهم زدید
  • سید IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    22 0
    ما فقط می گوییم آیا این نفاق نیست!
  • مصطفی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    15 0
    اونو هیچکس جدی نمیگیره از اولش هم معلوم بود کسی که ... مدرکشو گرفته به کجا وصله
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    18 0
    شاید هدف تعویق انتخابات و! زهی خیال باطل.
  • کاوشگر فضایی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    17 0
    جنس حرفهاش از اون جنس حرفای هتل پاریزین پاریس هست ؟ اقای عباسی چی شد اون 400 صفحه سند ؟
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    21 0
    هر چه به اخر کابینه میرسه، هذیانات قوی تری ابراز میکنه
  • علی IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    20 0
    نیاز به یک گوشمالی حسابی و آچار کشی درست و درمون و سرویس ...ایشان حس می شود البته تودهنی ملت در 28 خرداد به این اراجیف پاسخ خواهد داد. مرحله بعد کار به دست قوه قضائیه است که به این خیانتهای هشت ساله پاسخ دهد
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    21 0
    سرمایه های رژیم صهیونیستی در حال آماده سازی یک صحنه نمایش بزرگ هستند. ما هم البته میدانیم چطور این صحنه نمایش را بهم بزنیم یا به نفع خودمان مدیریت کنیم.
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      7 0
      خوشم میاد ، « ژرف نِگری » .
  • میثم IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    18 0
    در هردو صورت ، ریس جمهور باید پاسخگو باشد. ارتش و سپاه طبق اصول قانون اساسی وظایفی دارند که ربطی به دولت ها ندارد. البته روحانی از قدرت گیری نظامیان که مایع اقتدار جامعه و کشور . کوتاه شدن دست بیگانگان شود ناراحت است. این بار اول نیست که ایشان و تیم امنیتی ایشان تلاش کردند تا بین نیروهای مسلح اختلاف افکنی کنند. در خاطرات هاشمی هم هست که از نگرانی ایشان از قدرت گیری سپاه اظهار نگرانی کرده بود. بحث انحلال ارتش هم در کارنامه ایشان ثبت است . که تیم امنیتی ایشان تلاش زیادی کرده تا بتواند فیلمش را از دسترس مردم خارج کند. سخنرانی روز ارتش چند سال قبل ایشان هم یکی دیگر از مواردی هست که موجب موضعگیری صریح و قاطع فرمانده محترم ارتش شد. اینها به نظر سهوی نیست بلکه تفکری ضد امنیتی پشت آن خوابیده.
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    19 0
    جزء برنامه صد روزه شه؟ چرا تموم نمیشن
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    7 0
    کی بود میگفت بجه حزب الهی ها و ...از هیچ به اندازه احمدی نژاد ضربه نخورده !؟
  • احمد IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    14 0
    چه‌بخواهیم چه نخواهیم این دولت باشاخ وبرگش بارها امنیت ملی منافع ملی دروغ به ملت تمسخرملت را پیشه خودکرده است واین یک حقیقت است که طاغوتی بنام پهلوی دوم گفت نخواستم خون وخونریزی بیشتری شود ورفت امااینجا علنا ازبچه های این ملت میخواهد دربرابرملت بایستند وخون برادران خودرابریزد ! این عمل حتمایک حرکت ضدملت است واگر فکرمیکندرای در میان مرم دارد چه نیازی به فریب ارتش است ؟
  • م ق IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    13 1
    بعيد نيست اين مقاله اخرين مقاله اي باشد كه سردار حجازي خوانده اند .
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    11 2
    یه شب تاجزاده دعوتش کرده متن را بهش قالب کرده
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    20 0
    ان شاالله بعد ریاستش محاکمه میشه
  • Ali IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    20 0
    پس دستور کار انگلیس مشخص شد تا خون در رگ ماست خامنه ای رهبر ماست
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    8 1
    ای حسن
  • آشنا IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    22 0
    نتیجه نظاره گر بود محض مجلس، بوجود آمدن دولت خودمختار است. دولتی که دیگر نه تنها خود را مجری قانون نمی داند، بلکه خود قانون و حتی فراتر از قانون می داند و به هر شکلی که دوست داشته باشد و در هر عرصه ای که دلش بخواهد می تازد و گرد و خاک می کند. کسی هم جلودارش نیست. «از ماست که بر ماست».
  • 1062654595 IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    17 0
    خون دل میخوریم .اذیت می شویم.نگران هستیم.سکوت معنی داری میکنیم بفهم آقای روحانب
  • ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    4 0
    ایشون اعلام خطر کرد ؟/؟
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    8 0
    خدا رحم کنه
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    10 0
    احتمالا منظور اینه که امسال قرار قائله ای ایجاد بشه...
  • علی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    6 1
    اگر از این بپرسید که چی گفته خودش هم نمی داند وقتی نوشته ای دستش دهند بدون فکر و عواقب انرا میخواند که ...
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    14 0
    فقط مواظب باشید در نرن!
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    8 0
    صدام توی ۸سال جنگ به ایران اینقدر خسارت وارد نکرد که این اصلاحطلبها به ایران وارد کردن ،حالا طلب کار هم هستن
  • یاور انقلاب IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    9 0
    مسئولین امنیتی مواظب باشید تا این چند ماه بگذرد ، بافت عمومی ارتش غیور به حول و قوه خدا با جمهوری اسلامی است.
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    8 0
    مردم ما با ماهواره و مجازی مسخ شده اند و با کرونا منزوی تر...دانشگاه ها ، فضاهای تضارب آراو مساجد و اجتماعات مذهبی بسته .. فضای مجازی در کنترل غرب و دولت غربگرا تنها می ماند پارک ها !!!
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      6 0
      هنگامی که خُلق و خوی اهریمنی بر کسی مسلط شد ، آن فرد دیگر از دست رفته محسوب می شود . دیر زمانی ست که خوی اهریمنی و خدا ستیزانه و انسان ستیزانه ، بر غربی ها و صهیونیست ها مسلط است .
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    2 1
    بنظر من بهترین کار و کمک کننده ترین کار رفع فیلتر تلگرامه ...واتساپ کارایی و ظرفیت تلگرام را برای آگاهی رسانی و..ندارد !! و دموکراتیک تر هست.. اینستاگرام که تیغ سانسورش تیز هست!!
  • علی IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    3 0
    تمام مردان رییس جمهور،،!!@@ جهانکیری واعظی نوبخت آشنا جنیدی عیسی کلانتری جیسون رضائیان میبیند ملت ایران،؟؟؟اختیار خودتان را به کی سپرده اید،،!!!
  • بهروز IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    12 0
    اطلاعات سپاه و اطلاعات ارتش عزیز. دستم به دامنتون. نذارین ...
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    10 0
    خدایا خودت این دو سه ماه باقی مونده رو از سر ما کم کن!!!
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    11 0
    اگر مجلس انقلابی عزیز حقش کف دستش می گذاشت حالا اینقدر پرو نمی شد
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    9 0
    ارتش و سپاه به کوری چشم دشمنانشان هر دو در یک سنگر و تحت امر یک فرمانده هستند آنها دو بال و یا دو بازوی کشورند آنها اینقدر با هم برادرند که استخوان گلوی دشمن هستند هر دو این ترفندهای نخ نمای تفرقه بینداز و حکومت کن را سالها دریافته اند و با مشت محکم بر دهان دشمنانشان می زنند شما هم مراقب باش که فقط کمتر از انگشتان یک دست در صدا و سیما حضور داری و ملت هر گز چهره شما را نخواهند دید مگر به خاطر فیلمهای مستندی که حقایق را آشکار کند کاری نکن که فردا هیچ کس شما را نبیند و سرنوشت خاتمی برایت تکرار نشود از تاریخ عبرت بگیر که تاریخ عبرت آموز است
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 0
    مشرق جوش نزن از قلم نفوذایش
  • بنده خدا IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    8 0
    سلام از اونایی ک بهش رای دادن و اونایی ک بهش رای ندادن ، برید بپرسید از رایی ک بهش دادن پشیمونن حالا این اقا داره ارتش عزیزو موظف ب صیانت از رای مردم میکنه؟ اگه اینطور هم باشه همه اینوری و اونوری رایشون دیگه این اقا نیست کارایی هم ک کرده همه مطلعند. پس اگه وظیفه ارتش صیانت از رای مردم باشه معلومه ک چه اتفاقی برای این اقا باید بیفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد سروری IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    16 0
    خداوند رحم کند باید خیلی مراقب ّبود اما ما تا‌ خدا را داریم تا دست امام زمان (عج ) رهبر عزیزمان هست امریکا وغرب ونوکرانش هیچ غلطی نمی توانندبکنندولی دشمن را دست کم نباید گرفت
  • سعید IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    6 0
    سلام و درود به ارواح طیبه شهدا بویژه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی از سخنان کسی که در حال غرق شدن است و با آن کارنامه سیاهی که از خود برجای گذاشته است نباید دلگیر شد اما باید بصیرت و هوشیاری خود را بالا ببریم که در انتخابات پیش رو افرادی اینچنین را انتخاب نکنیم که وطن فروشی و سوء مدیریت خود را گردن دیگران بیندازند با امید انتخابی آگاهانه و هوشمندانه با بصیرت انقلابی
  • حسام FR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    2 0
    تا کی می خواهید سکوت کنید که این دروغگو هر غلطی دلش خواست انجام بده ....... تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      0 0
      خداراسپاس که سران این جریان معلو م الحال درروزهای آخرمسئولیت وبعضا عمرشان خودزنی کرده ومیکنند
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    0 0
    هم ظریف و هم ایشون هنوز داره از این فتنه ها و شیطنت های خطرناک تکرار میکنه و خیالش راحته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس