کد خبر 1205505
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
بورس نمایه

شاخص کل بورس در آغاز سومین روز معاملاتی خود در هفته جاری با ریزش ۴۳۶۸ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۰ واحد قرار گرفت.

به گزارش مشرق، امروز (دوشنبه ۳۰ فروردین) شاخص کل بورس در آغاز سومین روز معاملاتی خود در هفته جاری با ریزش ۴۳۶۸ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۰ واحد قرار گرفت. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی، فولاد، شستا، کچاد، تاپیکو، خودرو و کگل به ترتیب با ۹۵۱، ۷۸۵، ۷۴۶، ۳۴۷، ۳۴۶، ۲۲۶ و ۲۲۵ واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

صبح امروز نمادهای شستا - سرمایه گذاری تامین اجتماعی، فملی - ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، وبملت - بانک ملت، وپارس - بانک‌پارسیان، اپال - فرآوری معدنی اپال کانی پارس، بوعلی - پتروشیمی بوعلی سینا و سیتا - سرمایه گذاری سیمان تامین در صدر لیت نمادهای پربیننده بورس قرار داشتند.

بنابراین گزارش امروز (دوشنبه ۳۰ فروردین) شاخص کل فرابورس با ریزش ۱۶ واحدی در ارتفاع ۱۷ هزار و ۸۰۴ واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای آریا - پلیمر آریا ساسول، بگیلان - توسعه مسیر برق گیلان، صبا - سرمایه گذاری صبا تامین، بجهرم - توسعه مولد نیروگاهی جهرم، غگیلا - شیرپاستوریزه پگاه گیلان، گکوثر - هتل پارسیان کوثر اصفهان و بپاس - بیمه پاسارگاد در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

شاخص کل بورس ریزش ۴۳۶۸ واحدی داشت

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه ۲۹ فروردین) شاخص کل بورس در دومین روز کاری خود در هفته جاری در ابتدای معاملات با ریزش ۴۲۹۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹ هزار و ۲ واحدی معادل ۰.۷۳ درصد به یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۷۸ واحد رسید.

بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۳۴۲ واحدی معادل ۰.۷۳ درصد به رقم ۳۱۸ هزار و ۶۶۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۰۱ واحدی معادل ۰.۲۱ درصد، عدد ۴۳۲  هزار و ۴۵۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۸۷ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۵۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۰۰۰ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۵۳۶ واحد کاهش به رقم ۸۹۲ هزار و ۶۸۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۹۲۸ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فملی، شستا، تاپیکو، کچاد، فولاد، شپنا و فخور به ترتیب با ۱۱۰۱، ۸۱۷، ۳۰۶، ۲۹۱، ۲۶۱، ۲۴۷ و ۱۳۷ واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای شستا - سرمایه گذاری تامین اجتماعی، فملی - ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، ساراب - سیمان‌ داراب‌، بوعلی - پتروشیمی بوعلی سینا، اپال - فرآوری معدنی اپال کانی پارس، سیتا - سرمایه گذاری سیمان تامین و وبملت - بانک ملت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

بنابر این گزارش، در پایان معاملات روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فایرا(آلومینیوم‌ایران) با ۱.۸۲ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ساراب، سدشت، ثامید، بترانس و وتجارت بود. همچنین نماد معاملاتی وپارس(بانک‌پارسیان) با ۵.۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای تاصیکو، شیران، نوری، وساخت، شپنا و ونفت قرار گرفتند. همچنین نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شستا، وپارس، فارس، کچاد و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فایرا، ساراب و سدشت، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۱ میلیارد و ۱۱۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۲۱ هزار و ۳۵۳ نوبت معامله و به ارزش ۱۴ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 1
    تنها راه نجات بورس برای کسانی که تا الان سهمشان را نفرختن افزایش سهم به همان تعداد هست تا هم ضررشان جبران شود وهم باعث بشه هیچکس نفروشه ...
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 0
    قرار بود پول مردم در رشد و توسعه و خرید وسایل و ...نمادها مصرف بشهو تولید زیاد شود و خوداتکایی بشود. اگر قراره حقوقی ان را با رانت در اوج جمع و خالی کنه و ببره شمش و بیت کوئین و در ترکیه و امارات و امریکا و انگلیس مجتمعسازی و قمار و ... کند پس محل دلالیه. هزینه جاری را از مذاکره و ازاد شده باید تامین کند دولت
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 0
    نابود شدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس