کد خبر 1205410
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
۳۳ عضو شرکت‌ هرمی "کیونت" دستگیر شدند

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۳۳ جوان گرفتار در شرکت هرمی موسوم به "کیونت" با رویای استخدام در دستگاه های دولتی خبر داد.

به گزارش مشرق از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور بیان داشت: اوایل فروردین ماه امسال چند پرونده مشابه به معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران ارجاع که با تجمیع پرونده ها مشخص شد که فرزندان شاکیان، در دام ۲ شرکت هرمی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: شاکیان در اظهارات مشابه اعلام کردند، فرزندانشان ۴۰ روز پیش برای استخدام و مشغول به کار شدن در ۲ شرکت کاریابی به تهران آمده‌اند، مدتی بعد در تماس با خانواده‌هایشان از آن‌ها در خواست ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان پول برای رهن خانه کرده‌اند.

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران توضیح داد: این خانواده ها نیز به تصور اینکه، فرزندانشان واقعاً برای رهن خانه نیاز به پول دارند، مبالغ درخواستی را تهیه و به حساب آنها واریز کرده‌اند؛ اما فرزندان آن‌ها پس از دریافت وجه ارتباطشان را با خانواده هایشان قطع کرده‌اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق شدند مخفی‌گاه این شرکت‌ها را در محدوده غرب تهران شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی ۱۶ فروردین ماه اعضای این دو شرکت را دستگیر کنند.

وی با بیان این اینکه در این رابطه ۳۳ نفر دستگیر و فرزندان شاکیان نیز در بین دستگیر شدگان شناسایی شده‌اند، ادامه داد: شرکت "کیونت" در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است که با تغییر عنوان و رویه، این بار تحت عنوان استخدام در شرکت‌های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضا، عمدتاً جوان می‌کند.

تقی‌پور توضیح داد: اعضای فعال در این شرکت به بهانه‌ عدم امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای تشویق کرده و طی چندین جلسه آموزشی مبالغی را دریافت می‌کنند. پس از دریافت این مبالغ آن‌ها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان و یا سایر اعضای خانواده می‌کنند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند.

به گفته این مقام انتظامی، کلیه افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

۳۳ عضو شرکت‌ هرمی "کیونت" دستگیر شدند

دستگیری دوباره جاعل سکه‌هایی طلایی

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی بیان داشت: اسفند ماه سال گذشته کارآگاهان دایره مبارزه خبردار شدند یکی از مجرمان سابقه‌دار قصد فروش چند سکه غیر بانکی را در پاساژ قائم تجریش دارد که با تحقیقات نامحسوس مشخص شد خبر حقیقت داشته و شخصی به اسم نوروز در محدوده این پاساژ با فروش سکه‌های تقلبی سر شهروندان کلاه می‌گذارد.

سرهنگ کارآگاه سید علی شریفی افزود: کارآگاهان تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه یکم با شناسایی هویت متهم نوزدهم اسفند ماه طی عملیات پلیسی به موقعیت اعزام و پس از شناسایی نوروز، وی را دستگیر و دو عدد تمام سکه و یک نیم سکه غیر بانکی را کشف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: نامبرده به منظور انجام تحقیقات به پایگاه یکم انتقال و در بازجویی بیان داشت در سال ۱۳۹۸ به جرم جعل سکه دستگیر شده و مدت ۹ ماه در زندان بود، و این دو سکه از آن زمان به صورت کشف نشده در منزلم موجود بوده است.

وی گفت: با اعتراف صریح نوروز به جرم جعل و کلاهبرداری در این خصوص صاحب سکه فروشی که از نام او نیز سوءاستفاده شده بود، شناسایی که به علت سوء استفاده از نام فروشگاهش او نیز اعلام شکایت کرده و پس از اعزام نوروز به دادسرا با صدور قرار مجرمیت مجددا روانه زندان شد.

۳۳ عضو شرکت‌ هرمی "کیونت" دستگیر شدند


دادسرا؛ نتیجه حمل خانوادگی تریاک

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: ماموران این پلیس در رصدهای اطلاعاتی به دست آوردند یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای قصد دارد با مسافرت به شهرهای جنوبی کشور مقادیری مواد مخدر به شهر تهران انتقال دهد.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند افزود: ماموران پس تحقیقات تخصصی به دست آوردند، متهم با استفاده از یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ به همراه همسر و فرزندش به شهرهای جنوبی کشور مسافرت و ضمن تهیه مقادیری مواد مخدر، در حال بازگشت به شهر تهران است که ماموران با اعزام به محورهای مواصلاتی به پایتخت، موفق شدند خودرو متهم را شناسایی و در بررسی از داخل آن مقدار ۳۱ کیلو و ۹۵۰ گرم تریاک کشف کنند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی ۴۴ کیلو و ۵۰ گرم تریاک نیز از مخفی‌گاه متهمان کشف شد، گفت: با تکمیل تحقیقات پلیسی، هر ۳ متهم به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

۳۳ عضو شرکت‌ هرمی "کیونت" دستگیر شدند


کشف ۳ میلیارد تومان کالای قاچاق در پایتخت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ توضیح داد: با کسب خبری پیرامون تخلیه کالای قاچاق در پاساژ علاء‌الدین تیمی از کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند.

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی بیان داشت: تحقیقات اولیه نشان از صحت دریافتی داشت و مشخص شد، راننده و سرنشینان ۲ دستگاه خودرو سواری در حال تخلیه مقادیر فراوانی کالا به داخل پاساژ علاء الدین هستند.

وی ابراز داشت: در بازرسی از داخل خودروها مشخص شد، خودروها حامل مقدار فراوانی اقلام الکترونیکی از قبیل کارت گرافیک، تبلت و... ساخت کشورهای خارجی هستتد که در بررسی‌های بیشتر از داخل خودروها، ۸۸ دستگاه کارت گرافیک، ۶ دستگاه بخور، ۱۴۷ دستگاه تبلت، ۲ دستگاه دوربین عکاسی، ۴۰ عدد دسته پلی استیشن قاچاق فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی کشف شد.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده را ۳ میلیارد تومان محاسبه کرده‌اند، ادامه داد: در این رابطه ۴ متهم دستگیر و خودرو آن‌ها توقیف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.  

۳۳ عضو شرکت‌ هرمی "کیونت" دستگیر شدند


دو یادداشت از پلیس؛
نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد "فرزندان"

پایگاه خبری پلیس در یادداشتی نوشت: بنا به حکم “العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر” بسیاری از رفتارها، گرایش‌ها، جهت‌گیری‌ها و عملکردهای فرد در جامعه ریشه در دوران کودکی دارد.

خانواده اولین واحد اجتماعی و نخستین کانونی است که فرد در آن قرار می‌گیرد. خانواده اولین و بهترین بستر برای پرورش و هویت‌بخشی به نسل آینده است. خانواده بهترین جایی است که نیازهای اولیه و اصلی انسان به بهترین نحو در آن برآورده می‌شوند.

تأثیراتی که کودک از خانواده، اولین محیط اجتماعی، خود دریافت می‌کند در خط‌مشی زندگی آینده وی و همچنین در اخلاق و رفتار کودک و نیز در سلامت و عملکرد او و به‌طور کلی در سرنوشت وی بسیار تأثیرگذار است.

خانواده اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین نهاد جامعه است که سلامت جامعه به آن بستگی تام دارد. خانواده می‌تواند در مقابل بسیاری از انحرافات اجتماعی ایستادگی کند و در کاهش آسیب‌پذیری از آن نقش داشته باشد. خانواده می‌تواند به عنوان عاملی برای حفظ ارزش‌های یک جامعه عمل کند. بنابراین می‌توان گفت بنا به حکم “العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر” بسیاری از رفتارها، گرایش‌ها و جهت‌گیری‌ها و عملکردهای فرد در جامعه ریشه در دوران کودکی دارد.

حال اگر خانواده دارای نابسامانی‌های اخلاقی، تربیتی و عاطفی باشد باعث ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی جبران‌ناپذیری خواهد شد که امروزه عملا این نابسامانی‌ها را در بسیاری از خانواده‌ها شاهد هستیم و می‌بینیم که خانواده‌ها در رابطه با فرزندان مسائل و دشواری‌های فراوانی دارند که باعث می‌شود روابط والدین و فرزندان سست و متزلزل گردد و صفا و صمیمیت و در نتیجه آرامش و سکون واقعی از خانواده‌ها رخت بربندد و فرزندان نتوانند مهر و عطوفت لازم را از خانواده به دست آورند.

در نتیجه این فضا اغلب کودکان زودرنج، زودشکن و بی‌عاطفه می‌گردند و به‌خاطر وجود این نابسامانی‌ها فرزندان از تربیت صحیح محروم گشته و در نهایت آمار بزه‌کاری‌های متعدد به‌خصوص اعتیاد در جامعه رو به افزایش رود.

۳۳ عضو شرکت‌ هرمی "کیونت" دستگیر شدند


فریب قیمت‌های پایین را نخورید

کارشناسان پلیس فتا در یادداشتی اعلام کردند: فریب قیمت‌های پایین در حراجی‌ها و یا تخفیف‌های ویژه فضای مجازی را نخورید.

بزهکاران فضای مجازی از عنوان تخفیف ویژه سوء استفاده کرده و با ارائه قیمت‌های بسیار نازل و غیر منطقی، کاربران را فریب می‌دهند و در هنگام خرید، آن‌ها را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌کنند تا از این طریق اطلاعات بانکی کاربران را به دست آورده و حساب‌های بانکی را خالی کنند.

لذا شهروندان باید دقت لازم در این زمینه را داشته باشند و به صرف خرید با قیمت پایین فریب این سایت‌ها را نخورند و همواره برای خرید آنلاین به سایت‌های معتبر که دارای نماد الکترونیکی هستند مراجعه کنند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 0
    درود
  • امیرحسین IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 0
    سلام من قبلن بودم توش ، دیدم چرته بقیه رم باید بدبخت کنی اومدم بیرون ، ی تور گرفته بودم این اعتبار دارع؟؟؟ و اینکه شکایت کنم ب پولم میرسم!؟ توروخدا یکی راهنمایی کنه ( ایمیل بزنه بهم) با تشکر
  • مهدی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    من تمااااااام زندیگیم نااااابودشدهمه چیم رف کارم اعتبارم خانوادم ماشینم طلا ووسایل خونم الان هیچی ندارم حتی کارگیرم نمیادتونون شبم موندم خداازشون نگذره نفرینشون میکنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس