کد خبر 1205304
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
درگیری

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از اوضاع فاجعه‌بار نظامیان معلول ارتش این رژیم و اعتراضات آنها در خیابان‌های تل‌آویو خبر دادند.

به گزارش مشرق، پس از آنکه یک نظامی از کار افتاده صهیونیست در اعتراض به نوع رفتار و شرایط بعد از معلولیتش اقدام به خود سوزی کرد، شماری از همقطاران معلولش  نیز به خیابان ها آمده و خواهان بهبود شرایط زندگی خود  شدند.

رسانه های مختلف اسرائیلی از جمله هاآرتص در گزارش های مفصلی از این اعتراضات خبر دادند، معترضان که همگی از معلولان ارتش هستند با مسدود کردن خیابان های تل آویو خواهان بهبود شرایط زندگی خود شدند.در آستانه سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی، صدها نفر از نظامیان سابق و معلول که به نحوه تعامل وزارت جنگ و ارتش اسرائیل با خود معترض بودند به خیابانهای تل آویو آمده و در مقابل مقابل وزارت جنگ این رژیم تحصن کردند.این افراد که همگی در جنگ های مختلف ارتش صهیونیستی دچار مصدومیت و معلولیت شده اند، پس از آن که واکنشی از سوی وزارت جنگ به آنها صورت نگرفت، خیابان های منتهی به این منطقه را مسدود کردند.

اعتراضات زمانی شعله ور شد که خبر خودسوی ایتساک سعیدیان نظامی ۲۶ ساله ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شد. این نظامی صهیونیست بعد از بی توجهی و فشارهای بعد از معلولیتش و بی اعتنایی ارتش رژیم صهیونیستی به آینده اش بعد از معلولیت در یکی از مراکز توانبخشی در بتاح تکفا اقدام به خودسوزی کرد.

به گفته اطرافیان وی هدر عملیات سال ۲۰۱۴ دچار مجروحیت شده است، از سوی ارتش صهیونیست معلول دسته بندی نشده و وزارت جنگ حداقل حقوق بازنشستگی ممکن را به وی پرداخت می‌ کند. به نوشته این روزنامه عبری زبان، تظاهرات کنندگان در مقابل وزارت جنگ فریاد در تل آویو فریاد می‌ زدند: اسرائیل ننگت باد.

به گفته خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی این روزنامه، معترضان اجازه حضور سیاستمداران را در میان خود نداده و وقتی یکی از اعضای کنست(پارلمان) به دنبال سخنرانی در میان آنها بر آمد به سوی وی حمله ور شده و فریاد زدند تا الان کجا بودی؟

آرون کانیگ یکی از معلولان ارتش می‌گوید : من دست کم در دو عملیات(تروریستی) ارتش اسرائیل شرک داشتم، در ده‌ها اقدام ارتش اسرائیل در غزه مشارکت کردم، اما بعد از آن که مجروح و معلول شدم، مرا از خانه ام اخراج کردند، اسباب و اثاثیه ام را به کوچه انداختند چون معلول شده بودم. ‌امروز دخترانم مرا به خاطر حضور در ارتش یک دیوانه توصیف می‌ کنند، آنها هرگز به دید یک قهرمان به من نگاه نمی کنند. در حالی امروز مرا نادیده می‌گیرند که من سالیان درازی در قالب وزارت جنگ، جنگیدم. زندگی ام تباه شده و هیچ کس هیچ چیز در مقابل آن به من نداد.

یکی دیگر از نظامیان صهیونیست در گفتگو با هاآرتص خود را دانیل معرفی کرده و گفت من اکنون در منطقه مرکزی زندگی می‌ کنم، در جنگ اول لبنان به خدمت فراخوانده شدم و بعد از آن فرد دیگری بازگشت. من بعد از جنگ دچار مشکلات روانی شدید شدم، از ناحیه پا هم مجروح شده بودم، درمان من مدت مدیدی به طول انجامید و باید تحت پوشش وزارت جنگ قرار می‌ گرفت.

وی افزود اما از همان لحظه آغاز پوشش دوره عذاب من آغاز شد و من بعد از سال ها درگیری و جنگ برای احقاق حقوقم و بالا و پایین رفتن از پله دادگاه های مختلف پاداشم را گرفتم، کمیته ارزیابی حق مرا به دستم داد، آنها مرا به فریبکاری متهم کردند بعد از سال ها جنگیدن امروز روحم جریحه دار است امروز نه سلامتی دارم و نه پول این پاداشی است که (ارتش اسرائیل) به من داد.

وی با اشاره به ایتساک هم گفت : مطمئن باشید او آخرین نفر این لیست نخواهد بود، چنین رویکردی باعث می‌ شود تا شمار نظامیانی که سلاح را به زمین گذاشته و به خانه هایشان باز می‌ گردند افزوده خواهد شد. ‌

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس