محمد خاتمی

لیدر اصلاحات در پیامی به یک حزب اصلاح طلب مقدمات پروژه اقدام علیه انتخابات را کلید زد.

سرویس سیاست مشرق - موج جدید تخریب و فشار بر فضای انتخاباتی توسط لیدر اصلاح‌طلبان به راه افتاده است. خاتمی در پیامی به کنگره یک حزب اصلاح‌طلب گفته است که ترکیب هیئت‌های اجرایی و نیز گزارش‌هایی که بعضی از مراکز دولتی اطلاعاتی درباره افراد می‌رسد؛ برای او نگرانی‌هایی ایجاد کرده است؛ لیدر اصلاحات خبر داده که حذف‌های گسترده در پیش است و شروع آن در مراحل اولیه تعیین صلاحیت نامزدهای شوراها مشاهده‌شده است[۱].

یک روز پس‌ازاین سخنان عجیب، وزارت کشور در پاسخ به این دروغ‌گویی در اطلاعیه‌ای اعلام می‌کند که بیش از ۹۰ درصد داوطلبان تأیید صلاحیت شده و حتی آن‌هایی (۹ درصد باقی‌مانده) که اعتراض دارند؛ می‌توانند از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند[۲].

پیام زعیم اصلاحات به‌گونه‌ای بود که انگار از غیب اخباری به او رسیده و اصلاح‌طلبان باخبر شده‌اند که در یک قلع‌وقمع بزرگ تعداد زیادی از داوطلبان رد صلاحیت شده‌اند. انتشار این دست خبرها از جانب اصلاح‌طلبان یک پیام روشن دارد: کمیته ایکس (تخریب) توسط متخصصان جنگ روانی در ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان کار خودش را شروع کرده است.

البته خاتمی در این صحنه به‌تنهایی وارد میدان نشده است، روز گذشته در یک اقدام مشترک چند اصلاح‌طلب استخوان‌دار نیز سخنانی بر زبان آورده‌اند که به نظر به‌صورت هدفمند پالس‌های قابل‌توجهی را منتقل می‌کند.

اشرف بروجردی رئیس کتابخانه ملی ،پیام خاتمی را تکمیل کرده و در مصاحبه ای ادعا کرده است که اصل انتخابات در ایران باید بازنگری شود. بروجردی گفته است: در سال‌های اخیر انتخابات ما قدری مورد تشکیک قرارگرفته به‌واسطه این است که بعضی از این اصول و مقررات و سیاست‌ها اعمال نمی‌شود و به نظر می‌رسد که انتخابات مفهوم واقعی خود را دارد آرام‌آرام از دست می‌دهد.[۳]

ادعای این فعال اصلاح‌طلب به‌صورت خیلی واضح قابل ترجمه است: اصلاح‌طلبان پس از کناره‌گیری حسن خمینی از انتخابات در مرحله فقدان مهره رأی آور قرارگرفته و با پایین آمدن شانس دوقطبی سازی فضای انتخابات؛ اصل قانون را زیر سؤالی برند.

حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران از دیگر اصلاح‌طلبانی است که پازل‌های کمیته ایکس را پر می‌کند، او روز گذشته در مصاحبه‌ای روزنامه دولتی ایران اصل مشارکت در انتخابات را هدف قرار داده و در بخشی از آن ادعا می‌کند که اگر اصلاح‌طلبان نامزد قابل‌توجهی در انتخابات نداشته باشند، قشر خاکستری به میدان نیامده و درصد مشارکت پایین می‌آید و عملاً انتخابات بی‌مفهوم می‌شود[۴]

اصلاح‌طلبان عملیات تخریب روانی و اقدام علیه انتخابات را کلید زده‌اند و با تقسیم‌کار در کمیته ایکس هر یک‌بخشی را بر عهده‌دارند، در این مدل حمله به اصل انتخابات در سه بخش رد صلاحیت‌ها، قوانین و تبصره‌های انتخاباتی و نیز ناامید سازی از مشارکت به‌صورت موازی با یکدیگر پیگیری می‌شود.

سال ۸۸ ستاد جنگ روانی اصلاح‌طلبان تنها بخش تشکیک در شیوه و قوانین انتخاباتی را در دستور قرار داده و موازی با نهادهای قانونی انتخاباتی کمیته غیرقانونی و آمریکایی صیانت از آراء انتخاباتی را توسط موسوی لاری و محتشمی پور به راه انداختند. به نظر این بار خاتمی خود مستقیماً به صحنه آمده و برخی از اعضای مجمع روحانیون در این پروژه با او همراهی نداشته یا دست‌کم نقش‌های پنهانی را برعهده‌گرفته‌اند.

در آن سال کمیته صیانت از آراء با شعار «مزاحم فعال برای حاکمیت» اعلام وجود کرده و ۸ ماه جنگ خیابانی را به‌نظام تحمیل کردند. کمیته صیانت از آراء پروژه‌ای غیرقانونی و کارشکنانه بود که تندروترین گروه‌های سیاسی دور آن جمع شده و در بطن آن فضای رادیکالی طراحی‌شده بود. هدف این کمیته آن بود که تمام راه‌حل‌های قانونی برای برگزاری یک انتخابات سالم را ببندد و یک فضای یاس آلود و بی‌اعتمادی مطلق به‌نظام را به جامعه پمپاژ کند.

سال ۸۸ دو روز پس از برگزاری انتخابات و در شرایطی که هنوز سیر قانونی رسیدگی به شکایات حتی به شورای نگهبان نیز نرسیده است، محتشمی پور روبروی خبرنگاران قرارگرفته و در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «شما دیدید که مردم به خیابان آمدند و اعتراض کردند، این اقدام مردم را تبریک می‌گویم! و هم‌زمان نسبت به دو موضوع ابراز تأسف می‌کنم. شیرینی این حرکت بزرگ مردم تهران با حادثه‌آفرینی تعدادی از عوامل نفوذی که به‌احتمال‌زیاد از سوی جریان رقیب به تجمع فرستاده‌شده بودند به آتش و خون کشیده شد»[۵]محتشمی پور در آن مصاحبه با رسانه‌های داخلی و خارجی حتی حمله تعدادی آشوبگر به مساجد و مغازه‌های مردم را به رقیب نسبت داده و سعی می‌کند با فریب افکار عمومی لشگر کشی خود به خیابان را توجیه و تفسیر کند!

پشت پرده کمیته ایکس در جبهه اصلاحات/ پاسخ وزارت کشور به دروغ‌گویی محمد خاتمی

کمیته ایکس خشن‌تر از کمیته صیانت از آراء

پیرمردهای هسته سخت اصلاحات و اعضای کمیته مشهور X در تمام سال‌های پس از فتنه به مذموم بودن اعتراض خیابانی و اینکه هر اعتراضی در شرایط فعلی موجب تشدید مشکلات می‌شود، ندارد! حتی محافل دولتی و اصلاح‌طلب، چند وقتیست که با استشمام اثر برخی مشکلات خودساخته ازجمله گرانی و کرونا؛ با ایماواشاره مشغول تشویق مردم به آغاز خشونت و اعتراض خیابانی هستند. این مسئله نشان‌گر آن است که رفورمیست های غرب‌گرا نه‌تنها از نتایج مقابله خیابانی درگذشته پشیمان نیستند، بلکه به دنبال طرح‌هایی می‌گردند که دوز خشونت را نیز بالاتر ببرد.

کمیته جنگ روانی در ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان روی این پروژه متمرکز است و دو آزمون‌وخطا در سال‌های ۹۶ و ۹۸ را نیز روی نظریه خود پیاده کرده است. بی‌شک همکاری اصلاح‌طلبان با عناصر خرابکار در اغتشاشات چند سال گذشته بی‌برنامه و همراهی با یک موج اعتراضی نبوده و آن‌ها به دنبال تست زدن فضا برای اقدامات اصلی هستند. عملیاتی که قشر خاکستری را در شمال و جنوب شهر به یکدیگر وصل کند!

علیرضا علوی تبار، فعال اصلاح‌طلب و از تئوریسین‌های این جریان خاص سیاسی در یادداشتی با عنوان «رادیکالیسم و تندروی» بخشی از این پروژه را نمایش داده است.

علوی تبار می‌نویسد: "ازنظر «روش» مبارزه و فعالیت سیاسی، می‌توان سه روش را از یکدیگر متمایز ساخت: «روش غیرقانونی و خشونت‌آمیز»، «روش قانونی و خشونت پرهیز» و «روش غیرقانونی اما خشونت پرهیز». روش‌هایی چون نافرمانی مدنی و اعتصاب در برخی از جوامع غیرقانونی هستند، اما خشونت‌آمیز نیستند. روش مبارزه انقلابی هم غیرقانونی و هم خشونت‌آمیز است. خط قرمز اصلاح‌طلبی خشونت (اقدام علیه افراد و اموال) است. اما اصلاح‌طلبان ممکن است از روش‌های «قانونی» و «غیرقانونی اما خشونت پرهیز» بهره بگیرند.

او می‌افزاید: اما ازنظر هدف، برای افراد و جریان‌هایی که خواهان تغییر هستند، می‌توان سه هدف برای تغییر در نظر گرفت: مدیران سیاسی (آنچه در قانون مدیریت خدمات کشوری ایران به‌عنوان «مقام» شناخته می‌شود)، راهبردها و خط‌مشی‌های عمومی کشور، ساختار نظام سیاسی کشور.

علوی تبار گفته است: تلاش برای تغییر هر یک از عناصر پیش‌گفته جریان‌های مختلف را ذیل مخالفان و منتقدان وضع موجود قرار می‌دهد. اصلاح‌طلب می‌تواند ازنظر هدف خواهان تغییر در هر یک از آن‌ها باشد. ‌ روشن است که هرچقدر از تغییر مدیران و مقام‌های سیاسی به‌سوی تغییر ساختارهای سیاسی حرکت کنیم، ژرفای اصلاح و تغییر افزایش می‌یابد. ازاین‌رو می‌توان اصلاح‌طلبان را برحسب سطح و عمق تغییری که دنبال می‌کنند، دسته‌بندی کرد.

ترجمه ساده سخنان علوی تبار آن است که تمامی ادعاهای اصلاح‌طلبان در فعالیت و مبارزه قانونی لاف‌زنی بیش نیست و آن‌ها به دنبال سربازگیری از کف خیابان هستند، زیرا بدنه فعلی اصلاحات دیگر تاب‌وتوان ادامه راه را ندارد. واقعیت آن است که در پروژه‌ای که اصلاح‌طلبان آن را چیده‌اند در حال حاضر همه‌چیز روی میز است الا اسلحه!

پشت پرده کمیته ایکس در جبهه اصلاحات/ پاسخ وزارت کشور به دروغ‌گویی محمد خاتمی

پشت پرده کمیته ایکس در جبهه اصلاحات/ پاسخ وزارت کشور به دروغ‌گویی محمد خاتمی

پشت پرده کمیته ایکس در جبهه اصلاحات/ پاسخ وزارت کشور به دروغ‌گویی محمد خاتمی

شکست دادن فیل وحشی در زمین باز

خبرسازی و بازی روانی پیام علنی خاتمی؛ مقدمه جنگی است که برخی از اصلاح‌طلبان برای آن پیش‌ازاین زمینه‌سازی کرده‌اند. به تعبیر تاج‌زاده ادامه آبان ۹۸ برای نظام خونین‌تر است.[۶]

براین اساس پیش از آنکه وسعت تحرکات کمیته ایکس بیشتر شود، اذهان عمومی و دستگاه قضائی باید مستندات سخنان خاتمی را مورد ارزیابی قرار دهند.

لیدر فتنه گران سال ۸۸ با کدام خبر و استدلال از رد صلاحیت بزرگ گفته است؟ و آیا این خبر به‌مانند ماجرای تقلب بزرگ در دوازده سال قبل دروغی برای به چالش کشیدن ارکان نظام است؟ عبارتی است که می‌گویند فیل وحشی را نمی‌توان در محیط بسته کنترل کرد؛ او را باید به زمین بازآورده و بعد رام کرد!

به نظر می‌رسد؛ بهتر است اصلاح‌طلبان رادیکال پیش از آنکه از اتاق مخفی پروژه کمیته ایکس رونمایی کنند؛ رودررو با اذهان عمومی جامعه قرار بگیرند، خشونت‌طلبان را مردم عاصی از هشت سال دولت مطلوب مجمع روحانیون مبارز، حزب کارگزاران، صدها حزب کاغذی و رانتی در روز انتخابات محاکمه خواهند کرد. تجربه به ما نشان داده عاقبت هواداران جنگ خیابانی با نظام روبرو شدن بااراده ملت است.


[۱] https://www.khabaronline.ir/news/۱۵۰۵۴۰۱

[۲] https://etemadonline.com/content/۴۷۷۵۷۸/

[۳] https://www.mashreghnews.ir/news/۱۲۰۴۶۷۱

[۴]http://www.irannewspaper.ir/newspaper/page/۷۶۰۶/۱/۵۷۴۶۱۱/۰

[۵]https://www.magiran.com/article/۱۸۸۲۳۷۲

[۶] https://www.mashreghnews.ir/news/۱۰۹۵۹۳۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    16 0
    وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ‌// هرگاه به آنان (منافقان) گفته شود در زمين فساد نكنيد، مى‌گويند: همانا ما اصلاحگريم.// 1- گرچه منافقان پندپذير و نصيحت خواه نيستند، ولى بهتر است آنها را مؤعظه و نهى از منكر كرد. «قِيلَ لَهُمْ»// 2- نفاق، عامل فساد است. «لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ»// 3- منافق چند چهره بودن خود را مردم‌دارى واصلاح‌طلبى مى‌داند. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ»// 4- منافق، فقط خود را اصلاح‌طلب معرّفى مى‌كند. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ» (ممكن است كسى دچار بيمارى سخت روحى باشد، ولى خيال كند كه سالم است.)// 5- منافق با ستايش نابجا از خود، در صدد تحميق ديگران و توجيه خلافكارى‌هاى خويش است. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ»//
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
      0 0
      لطفا تفسیر به رای نکنید
  • Nasra IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    11 3
    انتخابات با درصد مشارکت پایین اصلا هم چیز بدی نیست اگه یک نگاهی به کشورهای مدعی دموکراسی هم بندازید اغلبا درصد مشارکت کمتر از50هست.کسانی که فقر تفکر سیاسی دارند و بر اساس مسائل بی ارزشی چون رفع حصر و صدای فلان خواننده رای میدهند اگر شرکت نکنند در واقع کمک کرده اند.تئوری حضور حداکثری موجب مشکلات کنونی کشور هست
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    10 1
    ایا استاد میرباقری ربطی به این موضوعات داره که عکس ایشان را گذاشتید ؟ دوما دلم روشنه اینبار جنگ داخلی اینها با کشته شدن فجیع سرانشون از جمله تاجزاده و عبا شکلاتی و علویتبار و حجاریان در یورش پر خشونت و پر تعداد مردم به ستوه امده به کاخ ها و ویلاهاشون خیلی زود پایان میابد
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    12 0
    اگه ۴ تا فتنه گر درشت رو تخلیه اطلاعاتی می کردین تا حالا سرطان اصلاحات خشک شده بود، به اسم رافت اسلامی کاری کردین که همه جای نظام این غده پخش شده. تمومش کنید.
  • امیررضا IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    9 0
    از همین حالا باید با انها برخورد شود تا اتفاقات سال 88 را تکرار نکنند. این دوم خردادیها پتانسیل براندازی نظام را دارند.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    19 0
    خاتمی فتنه گر
  • مهدی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 23
    خاتمی عشق هستش
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
      5 0
      زاررررررررررررررررررت
    • محمدایوب IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
      0 0
      مفعول هستی عشقته. خاک برسرت. روی دیوار توالت یادگاری نوشتی
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
      0 0
      عشق نتایابو وملکه الیزابت وملک سلمان
    • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      0 0
      عشق اسرائیل البته
    • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      0 0
      ان شاء الله اون دنیا عشقت محشور بشی ببینی چه کلاه بزرگی سرت رفته!
  • رضا IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    9 0
    وقتی که از رد صلاحیت گسترده مردم را میترسانند یعنی در کاندیداهاشون عناصر نفوذی و فتنه گر وجود دارد که میدانند رد میشود
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    3 0
    چرا مطالبی که مال زمان گذشته است رو اول نگفتید؟ وقت ما رو باید شما اداره کنید؟ متاسفم و امیدوارم مسئولیتهای مهم مردم دست کسانی باشه اهل فریب مردم برای منظور خودشون نباشند.
  • بهاری الاصل IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    13 0
    این آدم جا پای ابلیس گذاشته
  • DE ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    10 0
    محمد خاتمی فتنه گر عامل جورج سوروس صهیونیست است.
  • DE ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    10 0
    خاتمی مهره جورج سوروس عامل انقلاب مخملی در ایران دوباره فعال شده - قبلا مردم از خیانت های این فتنه گر و دارو دسته اصلاح طلبان وابسته به غرب چندان آگاهی نداشتند. ولی الان وضع فرق کرده و از این عوامل نفوذی تنفر شدید دارند.
  • مهرناز IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    9 0
    خاتمی " لیدر اصلاحات " کاش اصلاحات را در خانواده خود پیاده می کردید " دخترتان در شب عروسی در کانادا " ان لباس افتضاح عروسی را نمی پوشید " حرمت لباسی را که شما بر تن دارید " را حفظ می کرد.
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
      0 0
      پسرش رو هم فرستاد آمریکا !ولی خودش ایران رو برای قدرت میخواد.
  • DE ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    15 0
    نتانیاهو: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند.
  • DE ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    6 0
    اصلاح طلبان دارو دسته خاتمی اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند و بابت ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم باید رسما از مردم عذر خواهی کنند.
  • GB ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    9 0
    خوب جناب خاتمی با منزل اشرافی ویلایی خود که چند سال قبل در بهترین نفطه شمال شهر (البته معلوم نیست زمین و.....مال کیست) خود باید بترسد ویا بقیه شان از جمله موسوی لاری که با پول وزاذت کشور در شمال شهر منزل ویلایی خرید ، آنها باید بترسند ، چرا شیپور را از سر گشاد میزنم ایندفعه نوبت این رانتخوران در لباس سیاسی است
  • ناشناس IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 0
    الهی آتش به جانتان بیفتد چقدر شما سالوس هستید بابا با دروغ بزرگ در انتخابات 88روزگار ما مردم با در خواست تحریم هاتون از ارباب بزرگان به سیاه کردید چقدر مردم باید فدای قدرت طلبی شما و اپوزسیون خارج نشین بشن
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    اینبار کاخ های سرمایه های صهیون را روی سرشان خراب می کنیم .
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    خاتمی قهرمان ملی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس