کد خبر 1204736
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
اعلام آمادگی نخست وزیر ژاپن برای دیدار با «کیم جونگ اون»

نخست وزیر ژاپن از آمادگی خود برای دیدار با رهبر کره شمالی برای حل تنش های میان دو کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «یوشیهید سوگا» نخست وزیر ژاپن، که به آمریکا سفر کرده در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل واشنگتن گفت: من خودم را برای ملاقات بدون پیش شرط با کیم جونگ اون به منظور حل و فصل مساله ربوده‌شدگان و برای ایجاد روابطی سازنده با کره‌شمالی آماده کرده‌ام.

بیشتر بخوانید:

کاخ سفید: نخست‌وزیر ژاپن به آمریکا می‌آید

بر اساس این گزارش، نخست وزیر ژاپن از آمادگی خود برای ملاقات بدون پیش شرط با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خبر داد تا روابطی سازنده میان دو کشور ایجاد و راه‌حلی برای مساله ربوده شدگان اندیشیده شود.

ژاپن تاکید دارد که کره‌ شمالی ۱۷ تن از شهروندان آن را در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی به منظور آموزش زبان ژاپنی و به کارگیری در مدارس جاسوسی ربوده است.

کره شمالی در سال ۲۰۰۲ هرگونه دست داشتن در ناپدید شدن افراد دیگر را رد کرد.

بیشتر بخوانید:

ادعای آمریکا؛ تحریم‌های کره شمالی، مردم را هدف نگرفته است

نخست وزیر ژاپن در حالی برای دیدار با کیم جونگ اون اعلام آمادگی کرده که در فروردین ماه سال جاری، توکیو تحریم های خود علیه کره شمالی را به مدت دو سال دیگر تمدید کرد.

توکیو از سال ۲۰۰۶ در پاسخ به آزمایش های هسته ای و پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی، علیه این کشور تحریم های یک جانبه ای اعمال کرده است.

قرار بود دو مورد از این تحریم‌ها، ممنوعیت کامل تجارت و ممنوعیت پهلوگیری کشتی‌های ثبت شده در کره شمالی در بنادر ژاپنی، در ۱۳ آوریل سال جاری (۲۴ فروردین) پایان یابند اما ژاپن اعلام کرد با توجه به عدم پیشرفت در مسائلی مانند برنامه‌های توسعه هسته ای و موشکی کره شمالی و وضعیت شهروندان ربوده شده ژاپنی توسط ماموران کره شمالی در دهه سال‌های ۱۹۷۰ و ۸۰ ژاپن تصمیم گرفت این تحریم های سختگیرانه را تمدید کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس