کد خبر 1204646
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
مربی بهداشت مدارس

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۷۰ درصد مدارس کشور، مراقب سلامت یا مربی بهداشت ندارند، گفت: با کمبود بیش از ۹ هزار مربی بهداشت در مدارس مواجهیم.

به گزارش مشرق، محمد محسن‌بیگی مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به کمبود مربی بهداشت در مدارس کشور، اظهار کرد: بر اساس نُرم تعریف شده که قبلا در کشور وجود داشته است، نیاز به ۱۵ هزار مربی بهداشت است که تعداد ۵ هزار مربی در مدارس کشور هستند و کمبود ۱۰ هزار مربی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

حاجی میرزایی: پروتکل ها در مدارس سخت گیرانه است

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مدارس کشور، مراقب سلامت یا مربی بهداشت ندارند، گفت: در بحث استخدام آموزش و پرورش، درخواست سهمیه کردیم که عدد سهمیه اول خیلی کم بود اما در ایزنی‌های بعدی به ۸۵۰ نفر تبدیل شد.

*کمبود ۹ هزار مربی بهداشت در مدارس

محسن‌بیگی ادامه داد: با احتساب اضافه شدن ۸۵۰ مربی بهداشت به مدارس کشور که کمتر از ۱۰ درصد مربی بهداشت مورد نیاز است، بیش از ۹ هزار مربی بهداشت در کشور کمبود داریم.

بیشتر بخوانید:

حضور دانش‌آموزان در مدارس دوطلبانه است

وی به فعالیت‌هایی که در فضای مجازی برای سلامت دانش‌آموزان در ایام کرونا می‌شود، اشاره کرد و افزود: در شبکه «شاد»، سه کانال درباره بهداشت، آموزش و محیط زیست و ایمنی وجود دارد که در این ۳ کانال، مربیان بهداشت، مدیران مدارس و سفیران سلامت حضور دارند و فعالیت می‌کنند.

* فعالیت ۲ میلیون سفیر سلامت

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲ میلیون سفیر سلامت در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: مربیان بهداشت، محتوا تولید می‌کنند و در کانال‌ها به اشتراک می‌گذارند.

بیشتر بخوانید:

روحانی اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را ابلاغ کرد

وی اضافه کرد: پویش‌ها و برنامه‌هایی در فضای مجازی داریم که سفیران سلامت، نقش بسیار پررنگی در اجرای آنها دارند البته فراموش نشود که یک سری از رفتارها به صورت تعاملی و چهره به چهره در میدان اتفاق می‌افتاد که با توجه به تعطیلی مدارس، به سختی امکان‌پذیر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    ای کاش یه کلاسی یاکتابی درست میکردن درباره اعتیادوعوارض های فضای مجازی وکلااموزش به روز میدادن دانش اموزان را. بایدبروز ترکرداطلاعات معلمهارا.. ازقدیم تاحالافقط یچیزای پیش پاافتاده درس میدن توامورتربیتی مثلافقَط بلدن بگن احترام به بزرگترهابزاریدهمین همشون بلدن واینجورمسایل اماازمعضلات و روابط اجتماعی های دیگه غافل شدن. فضای مجازی. اعتیاد. ازدواج و... وکلااصول روانی وبهداشتی واجتماعی بایدخلاصه بشه تویه کتاب پرورشی خوبه امابروزکامل بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس