واکنش یمن به نماینده آمریکا: صلح یا برای همه است یا برای هیچ کس

دولت نجات ملی یمن از اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل انتقاد کرد و گفت که حامیان ائتلاف سعودی، صلح ادعایی را برای متجاوزان می‌خواهند.

به گزارش مشرق، دولت نجات ملی یمن هرگونه آتش بس و صلح در این کشور جنگ زده را منوط به توقف حملات ائتلاف سعودی دانست.

«محمد عبدالسلام»، سخنگوری انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده این دولت در مذاکرات، جمعه شب در حساب توییتری خود نوشت: «هرگونه دعوت به صلح را تا زمانی که شامل لغو کامل محاصره یمن نباشد، جدی نمی‌دانیم».

او نوشت که «حقیقت امر این است که ما هنوز هیچ گونه جدیتی برای پایان دادن به حملات ندیده‌ایم و دعوت‌هایی که از برخی طرف‌های بین‌المللی در این خصوص ارائه می‌شود، تصور انتخابی و تفسیر به‌رأی‌گونه‌ای از صلح است که درصدد اعصای آن به کشورهای متجاوز و محروم کردن یمن از آن است. صلح یا برای همه است یا نیست».

دیروز «احمد ابوالغیط»، دبیر کل اتحادیه عرب در دیدار با وزیر امور خارجه سعودی در ریاض دولت نجات ملی یمن را مسئول اوضاع بحرانی این کشور دانست و هم‌صدا با ائتلاف سعودی خواستار توقف آتش بس شد و گفت که این امر تنها راه به سوی صلح است.

به نظر می‌رسد واکنش امشب عبدالسلام به حرف‌های نماینده آمریکا  در سازمان ملل متحد بوده باشد. توماس گرینفیلد دیروز در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن بدون اشاره و انتقاد از نقش عربستان سعودی در بحران یمن، انصارالله این کشور را مسئول این اوضاع دانست و مدعی شد که اقدامات این جنبش، نشان نمی‌دهد که آن‌ها به دنبال پایان درگیری در یمن هستند.

عربستان سعودی دو ماه پیش و در اواخر ششمین سال تجاوز نظامی به یمن، ابتکار عملی را پیشنهاد کرد که به ادعای ریاض به دنبال تحقق صلح در یمن است.

با این حال، دولت نجات ملی یمن که انصارالله نیز جزوی از این دولت است، این طرح را غیرواقع‌بینانه و تکرار زیاده‌خواهی‌های متجاوزان دانسته و بر توقف حملات زمینی و هوایی و لغو محاصره شش ساله یمن به عنوان اولین گام به سوی آتش‌بس در این کشور تأکید کرده است.

عدم تحقق اهداف ادعایی ائتلاف متجاوز به یمن در طول این سال از یک طرف و رسوایی سران سعودی به دلیل این جنگ که بزرگترین فاجعه را رقم زده، ریاض را مجبور کرده است که از در صلح سخن بگوید. با این حال یمنی‌ها معتقدند عربستان سعودی آنچه را که با جنگ نتوانسته به دست بیاورد، می‌خواهد با طرح‌های تحمیلی تصاحب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    مرگ بر ال سعود
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس