ساخت خط لوله گازی "نورد استریم ۲" رسما از سر گرفته شد

یک دیپلمات اروپایی عدم اعمال تحریم علیه پروژه «نورد استریم-۲» در بسته تحریمی جدید آمریکا علیه روسیه را یک نشانه مثبت ارزیابی کرده است.

به گزارش مشرق، یک دیپلمات اروپایی در بروکسل، عدم اعمال اقدامات تنبیهی علیه پروژه نورداستریم-۲ در بسته تحریمهای جدید آمریکا علیه روسیه را یک تحول و گام مثبت برای آلمان و اتحادیه اروپا در راستای اجرای این پروژه خوانده است. 

این دیپلمات اروپایی به خبرگزاری تاس گفته، اینکه آمریکا در آخرین بسته تحریمی خود، هیچ محدودیتی علیه پروژه نورد استریم در نظر نگرفته است جالب توجه است. این یک تحول مثبت برای آلمان و دیگر کسانی است که در حال ادامه تلاشهای بزرگ برای تکمیل این پروژه هستند. 

بیشتر بخوانید:

آمریکا و متحدانش باید برای مقابله با چالش چین و روسیه متحد شوند

به گفته این مقام اروپایی، درحالیکه فشارهای واشنگتن بر مسکو در دیگر زمینه‌ها ادامه دارد، عدم اعمال اقدامات محدود کننده در ارتباط با پروژه خط لوله نورد استریم، می‌تواند نشان دهنده این فرض باشد که آمریکا قصد ندارد روابط خود را با آلمان بر سر نورد استریم پیچیده کند، چرا که با توجه به سرمایه گذاری شرکتهای اروپایی بعید است اجرای آن متوقف شود. 

به گفته این دیپلمات، این اقدام در واشنگتن می‌تواند به عنوان آمادگی آمریکا برای پذیرش منافع کشورهای اروپایی تلقی شود و همچنین یک سیگنال به کشورهای اروپایی برای اتحاد با آمریکا در زمینه مهار روسیه در مسائل مختلف است. 

روز پنج شنبه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا یک دستور اجرایی را در ارتباط با تحریمها علیه روسیه امضا کرد. 

براساس این بسته تحریمی جدید، واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرده است. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

اظهارات این دیپلمات اروپایی درحالی مطرح می‌شود که وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در مقر ناتو در بروکسل گفته خط لوله در حال ساخت انتقال گاز نورد استریم-۲ که قرار است گاز روسیه را به آلمان منتقل کند در تضاد با منافع اتحادیه اروپاست و همچنین باعث تضعیف اوکراین می‌شود. 

پروژه خط لوله نورد استریم-۲ برای انتقال گاز از روسیه به آلمان، از طریق مسیر زیر دریای بالتیک در حال انجام است. ساخت و ساز این پروژه پس از تعلیق در سال ۲۰۱۹ به دلیل تحریم‌های ایالات متحده از سر گرفته شد. گفته می‌شود خط لوله بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

ایالات متحده به بهانه‌های مختلف از جمله به خطر افتادن امنیت متحدان ناتو خود را در اتحادیه اروپا وافزایش وابستگی آن‌ها به روسیه بارها در مسیر اجرای این پروژه مهم گازی کارشکنی کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    2 0
    از خیلی چیز های دیگه هم باید عقب نشینی کنه! نمیدونم اونا یی که ول کن دامن غرب نیستن کی قراره واقعیات رو بپذیرن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس