کد خبر 1204318
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
بازی تازه نشریات زنجیره‌ای با سیدحسن خمینی/ تا ۱۴۰۸ با یادگار امام؟!

حسن خمینی در دیدار با اعضای حزب اصلاح طلب اعتماد ملی گفت: کاری نمی‌کنم که جمهوری اسلامی ضربه بخورد.

یه گزارش مشرق، حسن خمینی در دیدار با دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب اعتمادملی می گوید: مشکلات اصلی کشور اقتصادی است، اما راه حل سیاسی دارد. اقی حسن خمینی  در ادامه این سخنرانی اش گفت:

 120 سال است اکه نفت در کشور پیدا شده، نفت را استخراج کرده و مصرف کرده ایم. کشوری که در آن نفت را می فروشند و پول می گیرند و حقوق می دهند و از حقوق بگیران مالیات جمع می کنند.

تا وقتی نتوانیم بر تحریم ها فائق بیاییم وضع همین است. دوستان اقتصاددان همواره گفته اند که اگر در ایران کالای استراتژیک «نفت» از گردونه خارج شود، تفاوت بین بهترین دولت و بدترین دولت، فقط 20 درصد است. پس برای حل مشکل ما باید عزت مندانه مشکلمان را با دنیا حل کنیم. امروز غربی ها ما را گیر انداخته اند و خوب هم از وضع ما اطلاع دارند.

از این طرف خودمان هم بعضا در داخل اشتباهات مهمی را مرتکب می شویم و مثلا به اشتباه در واقعه ای مثل رخداد اخیر در نطنز، اطلاعات سرّی را در رسانه ها می گوییم.  

از سوی دیگر، در مملکتی که وضع مرغ آن اینگونه است و نمی تواند مشکل را جمع کند، ادامه وضع فعلی هر چه قدر هم با مدیریت همراه باشد، به معنای توزیع فقر است.  باید تحریم ها برطرف شود و بطور اساسی اقتصاد ساماندهی و بازسازی شود.  

حسن خمینی با اشاره به دلایل کناره گیری خود از انتخابات ادامه داد:واقعیت این است که اصلا خودم بنای حضور نداشتم؛ برای اینکه احساس مسئولیت نمی کردم و معتقد بودم افراد زیادی برای تصدی این مسئولیت حضور دارند. این تصمیم پابرجا بود تا اینکه با پیش بینی ها و ارزیابی های قابل توجهی مواجه شدیم. این را بگویم که بیش از اقبال افراد و جریانات خاص که به نوبه خود بسیار ارزشمند است،

 تنها عاملی که من را در تصمیم گیری مردّد کرده بود - البته تصمیم هم نگرفته بودم - این بود که نکند فردای قیامت پیش خدا، روح امام، شهدا و آیندگان بگویند یک موقعی کاری از شما می آمد و نکردید. فرآیند شورای نگهبان هم خیلی برایم مهم نبود. اگر هم رد می کردند اتفاق مهمی نمی افتاد.  

توجه کنید که امثال ما اگر گوشت و پوستمان هم برود نمی خواهیم جمهوری اسلامی از بین برود و هیچ کس نباید چنین توقعی را داشته باشد و اگر کسی روزی می خواهد به بنده اقبال کند بداند که ما تا آخرین لحظه هیچ وقت هیچ کاری نمی کنیم که جمهوری اسلامی بخواهد لطمه ببیند و اگر هم احیانا کاری انجام می دهیم برای این نکته (حفظ جمهوری اسلامی) است. لذا اگر فکر کنیم یک کار به فرآیندی می رسد که نتیجه اش تضعیف کلان مملکت و جمهوری اسلامی است، به نظر من مصلحتی بر آن مترتب نیست. البته هرگز از اصول خود عدول نمی کنیم و صلاح  کشور را هم  در همین می دانیم.  

حسن خمینی اسفند ماه سال قبل در دیدار با اعضای روزنامه حزب اعتماد ملی با عنوان آن که به شرایط پیش رو کشور معترض است به صورت تلویحی اعلام نامزدی در انتخابات کرده و حالا در دیدار با اعضای همین حزب دلایل انصراف خود را اعلام نموده است. پیش از این یک روزنامه اصلاح طلب در انتقادی شدید نسبت به کناره گیری ایشان از انتخابات، حسن خمینی را فردی محافظه کار خوانده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    40 8
    خداپدر وپدربزرگت رابیامرزد
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      24 5
      ایشاالله کاری کنه که بعدها بگیم خدا خودش رو هم بیامرزه، فعلا که یه حرکت مثبت انجام داده.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    19 8
    مشرق چرا حرفهای ضد ارزشی سید حسن در رابطه با عوامل فتنه ۸۸ را حذف کردی خیلی پاستریزه در اوردی
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      5 7
      ببند!
    • حمیدرضا IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      1 6
      با سلام ...... احسنت به مدیریت مشرق .. انشالله جذب حداکثری . """" 88 با تمام محاسبات و پشتیبانی های کاملی که با 10 % آن هر کشوری را بهم میریخت .. الحمدلله در ایران عزیز به ثمر نشست .. باید برای رفع آن اتفاقات ریشه را زد و افراد داخلی را آموخت که ندانسته چه خطای بزرگی را دنبال داشتند . التماس دعا ***
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    6 9
    حسن مصطفوی درست است نه حسن خمینی . در شناسنامه هم حسن مصطفوی اورده شده
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      10 1
      روح ا.. زم هم نيما نبود
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    17 6
    توجه کنید که امثال ما اگر گوشت و پوستمان هم برود نمی خواهیم جمهوری اسلامی از بین برود... اگر من هم سر سفره انقلاب نشسته بودم همین ها را می گفتم
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    3 9
    ایشون سید هستن از قدیم در ایران برای سادات احترام قائل بوده اند.. ظاهرا آقای سید حسن خمینی پس از مشورت با مقام معظم رهبری به انی نتیجه رسیده اندکه قابل حترام است
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 5
    احسنت حسن آقا
  • IE ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 6
    احسنت بر تبار خمینی، درود بر مردی که احساس را فدای عقل کرد... ماشاالله
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    5 4
    اقتصاد ما بخاط این خرابه که هر کسی فکر میکن میتونه رییس جمهور بشه. سید حسن خمینی تا حالا یک مهدکدک را اداره کرده که بخواد یک کشور هشتاد میلیونی را اداره کنه؟ کاش یک لحظه فکر می کرد که همه ی این حرفهای مدرسه ای که زد در دلت روحانی جمع شده بود ولی کاری پیش نبرد.بجای معذرت خواهی کردن بعنوان مدعی حرف میزنه.این روحیه تکبر و خودبرتر بینیه
  • مجید IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    3 3
    ایکاش بعضیها از سید حسن یاد بگیرند و احساس تکلیف نکنند
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    5 3
    عنوان یادگار یادگار امام تنها سابقه ایشان است
  • SE ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    صلاح کشور ایستادگی در برابر واداده و غربگداها است
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    خودش فهمید و بهش فهماندند که از هیچ طرف رای ندارد
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    نصف حرفاشو که نذاشتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس