کد خبر 1204271
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۶
محرومیت از ۱۵ خدمت اجتماعی در صورت عدم ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک

درحالی از ۱۹ فروردین ثبت اطلاعات واحد مسکونی در سامانه ملی املاک و اسکان آغاز شده که در صورت عدم ثبت اطلاعات مردم از حداقل ۱۵ خدمت اجتماعی محروم خواهند شد.

به گزارش مشرق، مطابق اعلام وزارت راه و شهرسازی بر اساس قانون اصلاح موادی از قانون مالیاتهای مستقیم مصوب آذرماه سال گذشته هر واحد مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر این قانون، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربر نداشته باشد به عنوان خانه خالی شناسایی شده و به ازای هرماه بیش از زمان مذکور، بدون لحاظ معافیت تبصره ۱۱ ماده ۵۳ این قانون ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره سال اول، معادل ۶ برابر مالیات متعلقه، سال دوم، معادل ۱۲ برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل ۱۸ برابر مالیات متعلقه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نکات کلیدی برای درج اطلاعات در سامانه املاک

واحدهای نوساز پس از ۱۲ ماه و در پروژه‌های انبوه‌سازی پس از ۱۸ ماه از زمان صدور گواهی اتمام عملیات ساختمانی (موضوع ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مصوب ۱۱/۰۴/۱۳۳۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن) مشمول مالیات موضوع این ماده می شوند. همچنین  مالکان واحدهای مسکونی تمام کشور اعم از شهری و روستایی موظفند اطلاعات املاک تحت تملک خود را با تعیین نوع بهره برداری، حداکثر مدت ۲ ماه پس از انتشار دستورالعمل مربوطه، درسامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند. ثبت واحدهای مسکونی دارای جهات امنیتی، براساس دستورالعمل مصوب شورای عالی امنیت ملی انجام می شود.

پس از پایان مهلت خوداظهاری موضوع تبصره (۱) این ماده، دستگاه‌های اجرایی مکلفند خدمات خود از قبیل افتتاح حساب بانکی و صدور دسته چک، خدمات ناشی از اعمال سیاست های حمایتی، یارانه ای و کمک معیشتی، تعویض پلاک خودرو، فروش انشعاب آب، برق، تلفن و گازطبیعی، ارسال اسناد و مدارک مانند گواهینامه، گذرنامه، مدارک خودرو، اخطاریه، ابلاغیه، ثبت نام مدارس در منطقه محل اقامت، استحقاق دریافت خوابگاه دانشجویی و امثال آن را صرفاً با اخذ کدملی و براساس کدپستی یا شرح نشانی یکتای درج شده مربوط به اقامتگاه اصلی آنان در سامانه املاک و اسکان کشور ارائه کنند.

همچنین مطابق جزء(۷) تبصره ۸ ماده ۱۶۹ اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این تبصره، ارائه دهندگان خدمات عمومی از قبیل آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن مکلفند قبوض مصرفی را براساس اطلاعات مندرج در سامانه املاک و اسکان کشور، مطابق باکدپستی یا نشانی یکتا و به نام مالک یا بهره بردار صادر کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 143
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 40
  • US ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    30 5
    چرا مردم و اذیت میکنید!؟ اجرای قانون اینقدر سخته!
    • التماس تفکر IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      4 1
      واقعا یکی پیدا میشه خونشو خالی بندازه و اجاره نده و بزاره خونش قدیمی تر بشه ؟؟. اطراف ما از پارکینگ و زیرزمین هم نمیگذرن و میدن اجاره . حالا اینا چند تا هم دادن اجاره بعدش چی؟؟ اصلا مالکیت فردی چی میشه؟ اگه‌طرف ناراضی باشه چی؟ بعد ۵ سال فاجعه ای میشه که دیگه نمیشه جمعش یعنی خونه ای نیست که کسی بخواد اجاره بده یعنی وضعیتی به مراتب بدتر از وضعیت فعلی
    • رضا IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      1 9
      هر کی مخالف این طرح هست یا دلال‌ هست یا به فکر افزایش قیمت ملک‌، توی شیراز شهر صدرا، اکثر خانه ها خالی هستن حتی دیدم برای 10 سال خونه خالیه و فقط دست به دست گشته و گران شده
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      7 1
      بایدگلوی این ملت راگرفت دارند به همین راحتی نفس می کشندومفت ومجانی ازهوا استفاده می کنند بدون اینکه عوارض ومالیات بدهند
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    37 3
    بااین همه گرفتاری وبیماری هرروز ی قانون جدید ..
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    36 3
    راه تشخیص خانه خالی عدم ثبت ملک در دولت گویا مملکت ثبت استاد ندارد - بعد تهدید مردم به ... واقعا نوبر دولت هستند
  • علی IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    18 0
    الان اونایی که ساختمان در حال ساخت دارند و هنوز تکمیل نکردند تکلیفشون چیه؟
  • جوان IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    59 0
    بنا بود مسئولین لموالشونو ثبت کنن یهو همه چی عوض شد .زورشون به چند هزار مدیر کلان نرسید گفتن بریم سراغ هشتادو چند میلیون مردم که دستشون به جایی بند نیست!!!
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    7 2
    این قانون شامل واحد های نوساز خالی میشود یا همه باید به این سامانه مراجعه کنند و ثبت نام کنند
  • آریا IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    27 0
    مگه قانون از کجا آورده ای برا مدیران نبوذ؟همه چی جابجا شد.اونی که قد لونه قلاق خونه داره باید بگه از کجا آورده ضمنا مالیاتشم بده.
  • جوان IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    29 0
    زکی!!مگه بنا نبود مسئولین اموالشونو اعلام کنند.پس چی شذ؟زبان تهدید فقط برای مردمه؟
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      6 0
      زیادنگران نباش دوام اینهادرحال اتمام است بیخودی دست وپامی زنند فشاربرمردم آخرین تیربربقایشان است
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    15 2
    سلام رفتیم داخل سایت ولی ازیه مرحله به بعد دیگه ثبت نمیکرد.دوما مگه موقع سندزدن مگه آمارش ثبت نمیشه .بازباید تمام کارایی که کارمندان دولت انجام بدن ما باید انجام بدیم.
  • غفاری IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    26 0
    با سلام.شما اگه فکر میکنید.مردم تو این سامانه ثبت نام میکنن،دیوانه هستین.
    • علی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      3 14
      به نظرم طرح کاملا درست و بجاییه. با این کار قطعا خونه های خالی شناسایی می شن و مالیات بهشون داده میشه. این همه مستاجر توی کشور هست چرا باید خونه خالی وجود داشته باشه که مستاجر اجاره بیشتری بپردازه؟ چرا کسی که خونشو ۲۰۰ میلیونم نخریده الان رهن خونشو کرده ۲۰۰ میلیون؟ اونم در عرض دو سه سال بعد خرید خونه!!!. واقعا هیچگونه مدیریتی در کشور وجود نداره... امیدوارم با این کار هم قیمت مسکن کاهشی بشه و ابر حبابش بترکه هم مقداری فشار از روی دوش مستاجر با پرداخت اجاره کمتر برداشته بشه.
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    36 0
    کفگیر اختلاس به ته دیگ خورده قشنگ معلومه کمتر بدزدین تو این شرایط سخت هی مردم رو سرکیسه کردن سیره اسلام نیست سیره یزیده
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    29 0
    هر دم از این باغ بری می رسد.مردم را به چی تهدید می کنی مگه چیزی دیگه مونده؟
  • بی نام، IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    30 0
    بسیاری از مالکان شاید پیرزنانی باشند که حتی از این موضوع خبر ندارند
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    48 1
    قرار بود مسئولین دارایی خود را ثبت کنند نه مردم
    • شمیم گل نرگس IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      7 3
      سلام یک سوال اساسی عملاً چه تاثیری اخذ مالیات از خانه‌های خالی به نفع دولت ،،،برای خریداران مسکن ومستاجران دارد آیا با خارج شدن بازار از افرادیکه واحد اجاره ای داشته اند ،،،باعث افزایش اجاربها نمی شوید ؟؟؟؟مگر بازار بر پایه عرضه و تقاضا نیست؟؟؟چرا درد سر و شربرای دولت بعدی به یادگار می‌گذارید ؟؟؟؟ مگر مسولین مسکن واقتصاد مدعی خدمت به مردم نیستید.چرا؟؟؟ در آخر دولت دست به این حرکت زدید ؟؟؟اگر طرح خوبی بود شما هشت سال را پشت سر گذاشتید شش سال پیش اینکار را انجام می‌دادید و پرتغال این باغ را تناول مینمودید واگر بهر دلیلی که دارید.این طرح را نصفه و نیمه انجام نمی‌دادید وموج بدبینی برای دولت آینده نمی گذاشتید به نظر من دولت تدبیرنیست!!!! دولت بی انصاف است
  • مدافع بیت المال IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    51 0
    ده سال است که قراره مسئولین املاک و دارایی های خودشان را برای مردم شفاف کنند اون که تحقق پیدا نکرد هیچ حالا مردم باید املاک و دارایی هاشان را ظرف مدت دو ماه به مسئولین اعلام کنند.... واقعا عدالت اجتماعی با این طرح محقق می شود؟ واقعا مسئولین نوبر هستند این مسئولین هستند که از بیت المال مردم فقیر و بیچاره دزدی می کنند و بعضا صاحب دارایی های نجومی هستند چرا مردم باید دارایی های خود را به مسئولین اعلام کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    28 0
    بقولی اول قرار بود که مسئولین اطلاعات مربوط داراییهای خودشونو ثبت کنن. که کلی بهانه گیری شد و الان هم معلوم نیست به کجا رسیده. اما در یک چرخش 976 درجه ای و یهویی ورق برگشت و ملت مکلف به این کار شدند - البته فعلا املاک، احتمالا نوبت بقیه داراییها هم بزودی می رسه. و جالب اینکه یهویی و از اسمان تمام ساز و کارها و سامانه و جریمه هم معلوم و عملیاتی شده. ماشاالله که همت خوبی صورت گرفت
  • حمید IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    36 0
    دیگه روشی مونده که جیب مردم خالی نکنید؟
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    30 0
    زرشک!!اعلام اموال مسئولان چی شد؟؟؟
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    7 29
    باید به کل خدمات بانکی رو برای کسانی که ثبت نمیکنند بست. باید قوانین و مجازات خیلی سخت گیرانه تر از این حرفا باشه. طوری که طرف جرات نکنه ثبت نکنه.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      2 2
      زرشک
    • دربدر IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      3 1
      حرف زدن بلد نیستی حرف نزدنم بلد نیستی
    • محمد IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
      2 0
      شما از پیامتون معلومه یکی از اون اختلاسگراهای هستی
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    20 0
    تهدید مردم در حالی که کمترین توضیحات و اطلاع رسانی رسانه ای حتی در حد فلان پنیر و فلان آدامس هم انجام نشده است، کار جالبی نیست. خیلی ها از این ماجرا مطلع هم نیستند.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    27 0
    اره دیگه باز اوضاع کرونا قرمز شد شماهم فیلتون یاد هندوستان کردمردم رو بریزین توی پست بانکا وکافی نتا چراهمینجوری یه سمی نمیریزین توی اب مردم رو بکشین
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    35 0
    الهی مسببین به مرض لاعلاج گرفتار شوند انشاالله
    • کامی IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      3 0
      انشالله
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      2 0
      توکل بر خدا
  • علی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    17 0
    شما اول برید سامانه تون درست کنید بعد تهدید کنید
  • غيرتي IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    13 0
    قرار بود مسئولین دارایی خود را ثبت کنند نه مردم ده سال است که قراره مسئولین املاک و دارایی های خودشان را برای مردم شفاف کنند اون که تحقق پیدا نکرد هیچ حالا مردم باید املاک و دارایی هاشان را ظرف مدت دو ماه به مسئولین اعلام کنند.... واقعا عدالت اجتماعی با این طرح محقق می شود؟ واقعا مسئولین نوبر هستند این مسئولین هستند که از بیت المال مردم فقیر و بیچاره دزدی می کنند و بعضا صاحب دارایی های نجومی هستند چرا مردم باید دارایی های خود را به مسئولین اعلام کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    14 1
    سلام- قرار بود حقوق ها در سامانه عمومی به نمایش در بیاد! قرار بود دارایی و اموال مسئولین سرشماری و ثبت و رسیدگی بشه! قرار بود با حقوق های نجومی برخورد بشه! قرار بود یارانه ثروتمندان قطع بشه! قرار بود قرار بود... ولی جون زورشون نرسید هنوز هم قراره بشه! کی؟ خدا میدونه- اما اما اما نوبت که مردم ضعیف و مظلوم که میرسه مثلا قیمت مرغ پایین که نمیاد خوب عیبی نداره قیمت مصوب را میرسونن به قیمت آزاد! روغن نیست خب مردم نخورن! کرونا زیاد شده خب مردم نرن مسافرت! به پرواز های ترکیه چه ربطی داره اصل اینه که مسیر کربلا بسته است و مسجد ها تعطیل! حالا هم این طرح ثبت خونه های خالی داره اجرا میشه اصلا مسئولین ناراحت نباشن شامل اونا نمیشه فقط شامل مردم بیچاره بدبخت میشه و فقط یک حرکت نمایشی است اصلا نگران اونهمه ویلا و ساختمان خالی تو بهترین نقاط کشور که تفریحی فقط در سال چند روز استفاده میشه نباشن- خدای ماهم بزرگه -ظالم پایدار نمیمونه
  • sudn IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    22 1
    فقط زورتان به مردم میرسد و در هر شرایطی افرادی که شفاف بودند ضربه خوردند چه در حذف یارانه چه در استخدام دولتی و... اگر شما راست میگی اول املاک نخومی و حقوق نجومی و استخدام پارتی را جلوش بگیر دوما وقتی با کد ملی می توانی از همان اب وبرق وتلفن و ثبت اسناد به دست بیاوری این دیگه چه دردی
  • US ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    12 0
    خیلی جالبه قانون اساسی صراحتا آموزش رو حق مسلم تمام افراد می دونه اونوقت یه عده فراقانونی واسه خودشون قانون جدید می ذارن که از آموزش محرومتون می کنیم!!شماها به کدوم قانون پایبندین به جز زور و جنگل؟!
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    5 0
    برا مصادره بیش از یک واحد خانه
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    6 0
    یعنی تمام اون عزیزانی که ملک و املاکشون قابل به شمارش نیست و بانکها برای پول و حساب این افراد که با اونا کار بکنن ومبادا برن جای دیگه پولشون رو بزارن سرو دست میشکونن خدمات بانکی نمیدن؟! یا اکثر مسئولانی که ملک و املاک انچنانی و متعدد دارن ثبت میکنن؟ و خیلی چیزا دیگه که همه میدونن..این اجرا میشه؟!
  • ناشناس ES ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    17 0
    اگه راست میگین بریداملاک آقایان دولتی وحکومتی رادربیاریدببینیدچندتاملک دارندحریف کله گندهانمیشیدسرمردم آوارمیشید.مردم بدبخت پدرشون دراومده تاباقرض بدبختی یه آلونک دست وپاکردن حالاشمااومدیدبه اسم مالیات سرکیسشون بکنید.به خودخداقسم خجالت خوب چیزیه
  • جوادمخدومی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    19 0
    خدا لعنتتون کنه
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    7 0
    اونایی که خونه ندارن از همه خدمات محروم میشوند
  • لیلا IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    5 1
    من سرپرس خانوادم وخونه ندارم ۳فرزند دارم همسرم ۲۰ سال فرهنگی و۲۵ در صد جانبازی دارد ۳سال پیش ۱۰ ملیون جانبازان داد نگفت ما جه هست حالا تو اداره راه میگن تو زمین بردی حق مسکن نداره به من بگی پول بک متر زمین میشه مسکن بگی من جکار کنم
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    8 0
    آقا کسی که خانه ندارد و هر روز در یکی از خانه برادرشان است هر جا شد می خوابد چی را ثبت کنیم تازه 2سال است کارت ملی ثبت نام کردم هنوز بمن ندادند شما اول کارت ملی افراد را بدهید بعد با ورد ثبت نام کنند کد ملی کجا ی
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    7 0
    این طرح خوبه ولی باید از خیلی وقت پیش از خودتون شروع میکردین!! مسئولان محترم!!
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    8 0
    خدمت بزرگوارانی که می فرمایند چرا مسئولین کشور اموالشان رو اعلام نمیکنن عرض کنم که مسئولین محترم اموالشان رو اعلام کردند، ملت عزیز ایران شدن اموال مسئولین خدوم کشور. مشابه برده دوران دوران معاویه. کمی دقت کنید.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    6 0
    خدا پدرشو بیامرزه ، سخت ترین جراحیهای اقتصادی رو انجام داد، آب از آب تکان نخورد و مردم هم کاملا راضی بودند. در ایجاد یک سایت ساده برای ثبت اطلاعات مانده اید مردم رو تهدید میکنید؟! اصلا این دولت شوم چه خدمتی داشته که بخواهید ما را از آن محروم کنید؟!!
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    6 0
    وقتی اسناد رسمی کشور همه تک برگ وکامپیوتری بشن مثل پلاک ماشین وقوه قضاییه اعلام کنه که قولنامه از یک تاریخ به بعد اصلا اعتباری نداره املاک هم مثل خودرو خواهد شد که پلاک دارند .این طوری معلوم خواهد شد که هر کد ملی چند تا سند داره.کار سختی نیست منتها اداره ثبت اسناد واملاک همت لازم رو نداره.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    6 0
    اینم از دولت پابرهنگان و مستضعفان. تا همه رو پابرهنه و مستضعف نکنه که ول کن نیست
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    7 1
    تاسف برا مجلس که بدون پشتوانه کارشناسی فوری تصویبش کرد
  • ازرپرند IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    14 0
    دیگه چی زاشتین برای مردمه بیچاره حالا با قطع کردنه یارانه مردمه بیچاره راتهدید میکنین ملت رافقیر کردین خدا تو این ماه رمضان ازتون نگذره الاهی شما باخانوادتون سرطان بی علاج بگیرین الاهی به حرمت ماه رمضان خدا حقه همه ما مردمه بیچاره را ازتون بگیره امین
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    9 8
    روستاییانی که قیمت زمینهاشون دوازده برابر شده. چی ؟ همونهایی که قیمت دامهاشون هم چندین برابر شده و از مراتع مفت و ابهای زیر زمینی مفت استفادهذمیکنند و مالیات هم نمیدهند زورتون همیشه به طبقه متوسط شهر نشین میرسه فقط ؟؟
  • محمدنوران ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    4 0
    آیا مسئولین کشور در اجرای قانون اساسی املاک ودارایی های خود را ثبت کرده اند که مردم این قانون نوشته نشده و تصویب نشده را اجرا کنند؟ لطفا جواب دهند.
  • خ IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    4 0
    اول مسئولین دارایی های خودشان ثبت کنن ماخانه بدوشان غم سیلاب نداریم.
  • وهاب IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    2 0
    نظر به اینکه اول قراربود از بالا به پایین شروع بشه این داستان . بجای۱۵از ۱۵۰جا هم محروم بشیم تهش ۶۵متر خونه داریم اونم نیریم ثبت میکنیم ببینیم داستان بعدی چیه.
  • سیامک IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    اطلاعات خصوصی مردم حسابهای بانکی گرفته تا تهدید مردم مشکلی نداره . چرا هشتاد میلیون جمعیت از حسابها داراییها مسکن درآمد خبر ندارند؟ هزاران میلیارد پول چطور این ور انور میشه بعدا صداش در میاد ولی پنج نیلیون نمیتونیم جا بجا کنیم ؟
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    3 1
    سلام چرا این مورد از مسئولین محترم شروع نشده و یا نمی‌شود فقط سلب امتیازات برای مردم است؟
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    4 1
    هردم ازاین باغ بری میرسد مردم بیچاره کردن دست بردار نیستن چرا هیچ قانونی بنفع مردم نمیاد همش قانونهایی میذارن که پول بگیرن از مردم
    • زهرا صفری IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      0 0
      ایا ما ک مستاجریم بیمه نداریم حتی سهام عدالتم نداریم باید ثبت نام کنیم یا خیر
    • لعنتی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      1 0
      والا مردم را دارن سرکیسه میکنن تاکی بابا جونمون به لب رسیده شرمنده زن وبچه هامون شدیم تاکی
  • هاشم آذری IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    3 0
    با سلام من یه ساختمان دو طبقه دارم که طبقه اول مثل زیر زمین گذاشتم یکی دو سال دیگه پسر ۲۴ ساله ام وقتی ازدواج کرد سرگردان نشه حالا شما میگید حتما مستاجر بیارم مگه چی به من دادید که چیزی میخاید بگیرید
  • محمد IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    مسولین و مدیران ثبت کنند با اموالشان قبل از سمت و بعد از سمت
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    5 0
    تو دزدی کردن کم آوردن گیر دادن به اموال مردم بدبخت، دیگه چی مونده، حالا افتادین دنبال چند متر خونه ای که طرف براش سالها جون کنده، سیاست کثیف و مزخرف
  • ابی IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    3 0
    سلام کجای کارید بابت نفس کشیدن هم انشاالله باید مالیات وعوارض بدیم
  • K IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    فسسسسسسس
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    وزیر امور خارجه آقای ظریف در هیچ یک از جلسات نمایشی برجام شرکت نکند، دستیار معاون وی در این جلسات بی اهمیت آن هم برای سرگرمی و خنده شرکت کند.
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    3 0
    آیا آنها که سرمایه مملکت را بردن بیرون کاخ خریدن در اروپا آمریکا ودیگر جاها که ما حتی اسم شهر و یا کشورش رانمی دانیم . کسی با این افراد کاری ندارد ولی مردم باید بشما جواب پس بدهند .
  • بنده خدا IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    2 0
    اموال مسؤلین محترم چی شد این مردم بدبخت چی براشون مونده
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    3 0
    گرانی، فساد ، تورم ، کرونا وغیره ول کردین دنبال خانه خالی میگردی مالیات بگیرید . طرف نخورده تفریح نرفته پولش را کنار گذاشته برای پیر ی که دستش جلوی دیگران دراز نباشد . حالا مدعی پیداشده میگوید بدهید بمن بخورم .
  • محمود IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    2 0
    این فقط برای افراد بیکار وبدبخت هست مسولین که برای هر فرزند وبجه خدا تومان سرمایه گذاشت در خارج وغیره برای انان نیست برای ما هست قرار شده اموال مسولین بررسی شود جی شده تدابیر امید کلید طلای
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    4 1
    شب می خوابی صبح که بلند میشوی یک بازی جدید . خداوکیلی کاری انجام داده اید مردم بگویند خدا پدرش. را بیامرزد . فقط سفره مردم را کوچک هست کوچکتر کردید..
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    چطورشماآمارتمام دنیاراداریداماآپارخانه های خالی روندارید؟بعدمالیات گرفتن ازخانه های خانه چه ربطی به زمین نخواسته داره؟مگه تمام واحدهاکه ساخته شده سندتک برگ نداره؟وهزارسوال دیگه که جوابی براش نیست
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    4 0
    هرروز نقشه جدید برای جیب مردم میکشید . مردم را تهدید میکنید .
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    2 0
    از همه چیز اداره ثبت خبر دارد . بنظر من این کار را کردن که به اکثریت مردم بگویند ما بفکر شما هستیم میخواهیم اجاره مسکن ارزان شود قیمت خانه ارزان شود .که مردم به اصلاح طلبان رای دهند . ولی مردم میدانند که باعث تمام گرانی ها وکوچک شدن سفره مردم همین مدیران اصلاح طلب بودن و هستن .
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    4 0
    همین بورس که کلاه گشادی سر مردم رفت وخیلی چیزهای دیگه کافیه مردم دوباره .....نمیشن هرچی دوست دارید تهدید کنید زهی خیال باطل لطفا مردم را عصبانی نکنید
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    2 0
    وقتی ما را لازم دارند چند روز با مردم درست صحبت میکنندمردم میشوند ولی نعمت وقتی کار ندارن تهدید .این روش اصلاح طلب هست . این کار درست هست ؟
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    3 0
    تو همین چند روزه اجرای طرح ، قیمت آپارتمان بجز در 2 منطقه در بقیه منتطق تهران رشد چشمگیر داشته است . گردن کلفتی دولت در مقابل مردم ، حتما به شکستن گرده دولت می انجامد ، گرچه این طرح از مجلس و دستپخت یک جوان است . مردم باید بهم مهربان شوند نه اینکه مقابل هم قرار داده شوند .
  • اصغر IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    4 0
    اینا هرروزبرای مردم ایران خواب میبینند
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    2 0
    برای مردم درد سر درست نکنید باشماره ملی افراد شما همه دار وندار افراد را می فهمید از خدا بترسید تهدید دیگه بسه بروید سراغ مسوولین رده بالای مملکت چرا موضوع را عوض می کنید
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    خانه من ۷۳متر هست ارث پدری ۳۰ سال پیش بمن رسیده . هر چه کار کردم از اول انقلاب تا الان یک ماشین پژو سال ۹۲ خریدم حدود ۱۶ سال پیش در روستایی ۷۰متر بنا درست کردارمان ۵۰۰متر سقف ایرانیت نقاشی نکردم یعنی نداشتم خرید زمین وساخت ۱۲ میلیون تمام شد البته قرض گرفتم و بعدها طی۴ سال بدهی را دادم . با روز شب کار کردن مسافرکشی در زمان استراحت حالا آقایان مالیات میخواهند شما بمن چی دادی ؟ کار درست حسابی دادی ..؟ حقوق خوب دادی ؟ رفاه اجتماعی دادی من که همش کار کردم رفاه نداشتم حالا میخواهد از من بگیرد . با گرفتن مالیات خانه خالی . انصاف هم خوب چیزی هست . بازنشسته تامین اجتماعی حقوق فروردین ۳۲۰۰ با افزایش
  • امیر IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    3 0
    برای قطع کردن یارانمون که به راحتی ریز و درشت داراییمون را در آوردن، خودشون تو سامانه هاشون ثبتش هم بکنن. کاش همینقدر پی گیر بودن برای واکسینه کردن مردم نه زیر فشار گذاشتن تو این شرایط!!!!
  • پرفسور IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    3 0
    اینم ترفند جدید برای کسری بودجه دارایی و شهرداری هست ، و واقعا مسئولین آیا مالیات پرداخت میکنن یا قوانین برای مردم عادی فقط اعمال میشه، اینهمه مال مردم را با بازی در بازار سهام از دستشان گرفتید هنوز کافی نیست
  • جلال جوانبخش IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    2 0
    املاکی که بصورت پیش خرید انجام شده وفعلا فاقد اسناد مالکیت میباشد چه تکلیفی دارد؟)
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    4 1
    شماغلط کردید این شما هستید که دارایی خود رااعلام کنید مردم چه گناهی دارن خاک توسرتون بااین شیوه ی کشورداری
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    2 0
    اگه خونه ای به اسم 2نفر باشه چکار باید کرد سایت که خرابه مردم هم که مخالفند دارایی مسئولان هم که اعلام نشد بازی با افکار خسته مردم بس است
  • ح .ط IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    مستاجرین از کجا مشخصات مالک گیر بیارن کا این همه بند بند توسامانه هست ما تا نصفه پر کردیم دیدیم که باید بریم التماس صاحبخونه بکنیم برای مشخصات چیزهای دیگه دوباره ادامه ندادیم تکلیف ما چی
  • ناشناس IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    4 0
    قرار بود مسئولان مهم کشور املاک خود را اعلام کنند حالا برعکس شده مردم عادی باید اعلام کنند.
  • علی IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    4 0
    ای برادر ای خواهر اینا اینقدر مال واملاک دارن که یادشون نمیاد کجان برای نوه ونتیجه هاشونم خریدن میخوان به هربهانه ایی جیبشونو پر کنن حالا برید رای بدید یه سری دزد جدید بیاد روکار
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    بدترین طرحی که توی عمرم دیدم طرح بسیار خائنانه است من آپارتمان و هیچی ندارم اما همه میدانند هرکه این طرح را ریخته میخواد آشوبی درست کنه و خیانت کار به نظام جمهوری اسلامی عزیز ماست
  • علی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    11 0
    من امروز دوتابربری بانیم کیلو پنیر خریدم کجابرم ثبت کنم مالیاتشوبدم
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    3 0
    دیگه چه بلایی میخاهید سر مردم فلک زده بیارید
  • حسن KR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    2 0
    سلام تکلیف اینهمه هتل وسویت خالی در مشهد چه میشود!!؟؟
  • ناصر IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 1
    اول سایت رو کنترل کنید که که کار نمیکنه بعد تهدید کنید
  • یاور IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 1
    باید قانونی وضع بشه که هرنفر یک خانه در هر استان می تواند داشته باشد .
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    3 0
    دقت کردید در این ماه های پایانی چه قوانینی طرح و اجرا میشود قیمت ها چطور سرسام آور آسانسوری صعودی میشوند .ایایراد از مردم است باید چکار کنند تا این مردم جهت اعتراض دوباره به خیابان ها بیایند
  • DE ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    6 0
    اگر مردم اینکار رو نکنند خود دولت به سوابق ثبت رجوع و پیدا میکنه .ملت نباید به این دولت بی لیاقت اطلاعات بدن
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    3 0
    چرا اول خود مسعولیین دارییهاشون رو اعلام نمی‌کنند چرا اول از خودتون شروع نمیکنید وبعد چرا دولت تو دقیقه 90 که همه چی تا خرخره گرون شده یادش افتاده
  • خلیل قاسمی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    اگر کسی نتواند از هیچ روشی استفاده کند چکار کند؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    فکر کنم واژه ارزانی رو از لغتنامه حذف کنیم تا خیال همه راحت بشه الان هم صبح تا شب تو سایتهای معتبر دارن رمز ارزها رو دارن تبلیغ می‌کنند واقدام به عضو گیری می‌کنند ومردم رو با سرعت سر سام آوری تبلیغ می‌کنند که اقدام به خرید رمز ارزهایی که خودشون به آنجا وصل هستند وذینفع هستند می‌کشند وبه نظر داره گلد کوییست رمز ارزها داره ایجاد میشه وپولها مردم این وسط یک دفعه‌ای هاپولی میشه بهتره که مراقب باشید
  • سالمی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    سلام من میخوام اطلاعات خودم ثبت کنم اما کافینت ها مبلغ زیادی میگیرن تا اطلاعات ثبت کنن من توان پرداخت ندارم
  • علیرضا IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    کار خوبی هست اما زمان زیادی لازم دارد اجرای آن خوب نیست البته خیلی از خانه هائ که باجواز ساخته شده و مهندس ناظر داشته اما بعداز بوتون و زدن سقفها دیگر مهندس ناظر نداشتن و سازنده چند واحد اضافه ساخته میشود به آنها سند داد و هزینه هایش را هم گرفت که تعداد این خانه ها هم در کل کشور بسیارند اینطوری هم بودجه شهرداری تکمیل میشود هم خانه های زیادی شناسائ خواهند شد.
  • احمد IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 1
    سامانه باز نمیشه باید چه کنیم؟
  • احمد IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 1
    به کجا بگیم نمیشه وارد سامانه شد؟
  • ناشناس IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    واقعا مگرقرارنبودمسوولین شفاف سازی کنند مگرمردم چی دارند بخوان شفاف سازی کنند
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    همین قانون باید برای خانه باغها. و ویلاها هم گذاشته شود .. خب معلومه سرمایه دارها بسمت سرمایه گذاری. در ویلاهای اطراف روستاها میروند .. از روستاییان که زمینها و دامهایشان قیمت سرسام اوری هم پیدا کرده باید مالیات گرفت. .. یا فقط در این مملکت باید قشر متوسط مالیات بده؟
  • حمید IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    این هم یه ظلمی دیر در حق مردم اگه راست میگویید بروید از مسئولین و آقازادها این دستورالعمل اجرایی کنید
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    2 0
    اول به مردم واکسن بدید تا با خیال راحت برن،کافینت خجالت هم خوب چیزیه،نزاشتید واکسن درست حسابی وارد بشه،خودتون چی زدید،نمی میرید؟؟؟؟ پس چرا مردم بدبخت این گونه پر پر میشن؟؟؟
  • حسین احمدی IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    آخوندی با ساخت مسکن مهر و سواستفاده از پول آن مسکن را 70برابر کردید آن که می‌گفت خانه نخرید کجاست در جهنم حالا دارید باز با مسکن ملی بزرگترین اختلاس را دامن میزنید
  • بهنام IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    1 0
    با سلام یه سئوال برام پیش اومده: به عنوان مثال برادران آقای انصاری صاحب ایرانمال وحداقل ۲۰۰۰واحد مسکونی در ایران اگر در این سامانه ثبت نکنند ،نمیگذارید حساب یا دسته چک از بانک بگیرند؟ درصورتی که خود اینها یه بانک(بانک آینده)دارند.هههههه خیلی احمقید با این قانون گذاری
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    2 0
    واقعا که.سی ویکسال کار. کل نخوردن ها ونپوشیدن هاش اینکه یک واحدبخریم برای پیری،حالا آقایون میخوان همون هم مالیات به دمش ببندند. علی برکت الله.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    1 0
    فکر نمیکنم مردم دیگه از این تهدیدها بترسند چون دیگه چیزی واسه مردم نمونده،هرچند که حقمونه،اول باید مسئولین شفاف اموالشان رارو کنند، بعد مردم بدبخت فلک زده،
  • فرهنگی دستفروش IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    آقا مملکتی که درآمدنداره بایدبه هردری بزنه تا مخارجش روتامین کنه.هنوزروزخوشمان است...فرداازقبرمردگان هم مالیات میگیرند. چراازبسازوبفروشهای قولنامه ای مالیات نمی گیرند؟؟سالی ۴/۵میلیارددرآمددارند.ویکریال مالیات نمیدن.
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    اللهم العنهم‌جمیعا (تِسعًا وَ تِسعینَ مَرَّة)
  • مهدی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    اول که تمام این اطلاعات داخل ثبت اسناد هست.... این چه فیلمیه دوم من صدرا شیراز زندگی میکنم.بیش از چند هزار واحد خالی اینجاست که سالهاست خالیه وجالب اینجاست به هیچ عنوان نه میفروشن نه اجاره میدن
  • محمود IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    با این کار میخواین از موجر ها مالیات بگیرین خب موجر هم مبلغ مالیات رو به اجاره خونه اضافه می کنن نتیجه بالا رفتن اجاره خونه ها وبدبخت تر شدن موجر ها میشه.....علی برکت الله
  • ناشناس IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    چند ساله قرار بود مسولین آمار املاک و داراییهاشون بدن شاید کمتر از پانزده هزار نفر هم نباشند ولی سامانه ای نتونستن برا اون درست کنن ولی یشبه برا هشتاد میلیون سامانه ثبت املاک زدن دمتون گرم تاریخ این کار شمارو فراموش نمی کنه
  • یه مردم بدبخت IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    وجدانا ای مردمو چی حساب کردین دست بردارید از این همه رذالت بجو خجالت بکش آقای روحانی توی قیامت چطور میخوای جواب بدی خدا ازت میگذره این کشور به کجا رسوندی
  • یا علی IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    خوب باتهدید قطع یارانه.کارت سوخت وخدمات دولتی و....مردم را تهدید میکنید .صدالبته که سالها کارتان با تهدید وتحریم پیش رفته .خودتون هم ثبت اموال خود را انجام میدین .دیگه فقط خود خدا بداد برسه ... بازم تهدید کنید.....یا مولا
  • ناشناس IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    سود ودیعه مسکن رو از سه درصد بیشتر کنید مشکل مسکن و اجاره بها حل میشه
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    ولی دقت کردین هرچی میگذره مردم بیشتر بدهکار غیر مردمی ها میشن! انگار ملت مهاجر غیرقانونی هستن. ادبیاتشون هم شرم آوره.
  • هما IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    2 0
    این طرح را اول از خودتون شروع می‌کردید از مسولان بی مسول نه از مردم محروم که با چنگ ودندون یه خونه تهیه کردن
  • کاظم IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    موقع خرید خونه فقط دو ماه دوندگی داشتم واسه کارای قانونیش .ثبت اسناد..شهرداری...دارایی...محضر...هر کدوم هم کلی پول ازم گرفتن...یعنی همه اینا کشک بود که دوباره باید ثبت کنم؟؟؟؟؟.واقعا که مسخره است
  • ناصر DE ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    طرف خونه اش به اجاره بیشتر به اتباع پیده خیالش راحته که جای ثبت نمیکنه
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    به دلیل پدیده ی مار کبرا ، این طرح در کوتاه مدت ممکن است موجب افت قیمت مسکن و اجاره شود ، اما در بلند مدت بلکه میان مدت ، به دلیل عدم سرمایه گذاری در این بخش، و نبود ذخیره مسکن ،قیمت ها سر به فلک خواهد کشید . یعنی سیاست گذاران توجه به مطلب ساده ای مثل این ندارند؟؟!!
  • حمید IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    1 0
    اقاهی مردم کم بدبختی دارن ترس میریزید تودلشون‌من کارتن خوابم چه کارکنم هویتم وحق شهروندی یارانه وکارت وگواهی نامم ازبین نره خیلی بدبختهاالان تومحیط رستوران میخوابن توکارخونه توقهوه خونه پس همه چیزشون بایدقطع بشه بعدم ازمملکت اخراجمون کنید
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    سلام خونه ای که ارثیه چطوری معرفی بشه وقتی به چند نفر میرسه
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    1 0
    عمرا من چنتا خونه ای که با حقوق کارگری خریدم رو کنم .ویلا شمال و زعفرانیه و دماوند و کیش و.....
  • کعبی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    1 0
    خیلی باحالید . خخخخخخ
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    1 0
    مالیات مالیات مالیات پرنس جون عاشق مالیاته رابین هود
  • صالح IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    1 0
    این موضوع ممکن است در کوتاه مدت به کنترل قیمتها در بخش اجاره یا خرید و فروش منجر شود. اما تاثیر منفی در تولید مسکن خواهد داشت. سازندگان اگر ببینند ساخت و ساز صرفه اقتصادی ندارد از این حوزه خارج می‌شوند و با کمبود عرضه، قیمت‌ها افزایش می‌یابد. هر هزینه‌ای از قبیل عوارض صدور پروانه، خدمات نظام مهندسی، قیمت نهاده‌های ساختمانی یا مالیات به مالکان تحمیل شود نهایتا به مصرف کننده منتقل خواهد شد. دولت به جای تنبیهات مالیاتی باید کاری کند که کسی سود اضافه از بازار مسکن برداشت نکند. در واقع با اقدامات تشویقی، تولید مسکن را افزایش دهد و از طرف دیگر جلوی خرید و فروشهای سفته بازانه را بگیرد.
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    مستاجر ها هم باید خونه ای رو که اجاره کردن ثبت کنن ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    1 0
    قرار بود املاک و داراییهای مسئولان رو و در یک سامانه ثبت کنید. چی شد چرخشتون سر ملت بدبخت شد
  • Z IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    چرا از خودشون شروع نمیکنن هر کدوم از مسئولین حداقل ۴ خونه و ۳ ویلا اطراف تهران و ماشینهای آنچنانی دارند تازه بچه و نوه هاشون هرکدام مستقلات جدا دارند
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 1
    هروقت رئیس قوای سه گانه و معاونین و نمایندگان و وزرا این کار را کردند مردم هم باید این کار را بکنند. چقدر باید زیر بار ظلم بریم.اگر اونها املاک خود را ثبت کنند و ....... تمام مستاجران ایران خانه دار می شوند.
  • شهروند IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    سلام اول آقایان سه قوه ثبت کنند بعد وزیران و مدیران کل بعد مردم چون مردم همیشه به کشور دین خود اره کردن این وظیفه مسئولان است چرا که همیشه دزدی و فرار مالیاتی طبقه بالاست
  • اتیل IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    1 0
    دست مریزاد دولت فرار رو به جلو کرده است قرار بود املاک دولتی ها ولش چسبیده به ملت
  • حسین IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    تکلیف اونایی که تازه خونه خریدن و هنوز سازنده پایان کار نگرفته که سند بگیرن،شاید یک سال دیگه سند خونه من بیاد،من الان در منزل ساکن هستم و منتظر سند
  • حمید IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    راه کار بهتری بیابید اینقدر در زندگی خصوصی مردم سرک نکشید . ضمن این که این مصوبه صدرصد مخالف تلاش و کوشش مردمه . یعنی اگه زحمت بکشی و صاحب سر ‌پناه بشی به جای تشویق جریمه هم بشی. اما یه ادم بی خیال که نه تلاشی نه کوششی برای بهتر شدن وضع زندگی خودش نداره حمایت می شه این کجاش عدالته.بعدشم الان همه گیر گرفتار کرونا انتخابات و. اخه چه وقتی است برای اینکار !!!!
  • طباطبایی IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    با سلام. چندین سال است که قانون اعلام دارایی ها و مستغلات مسئولان رو انجام و شفاف سازی نکردن حالا که به مردم رسیده با تهدید و ... بلدن چه چوری کار انجام بدن. وای به روزی که بگندد نمک
  • رسول زارع IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 1
    طرح اگر جهت حمایت از قشر محروم وفاقد مسکن امثال من باشد بسیار تاثیر گذار خواهد بود
  • GB ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    اگه واقعا راست میگین اول از خودتون شروع کنید مسئولان بی انصاف، بالاتر ازسیاهی رنگی دیگه نیست وضعیت اقتصادی سیاه ،کرونا سیاه و.......وهمه چیز سياه اندر سیاه، روتون سیاه
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    اینقدر گرفتاری و مشکلات داربم که یادمون رفت ثبت کنیم لطفا تمدید کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس