کد خبر 1204249
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۸
رتبه وخیم آمریکا در موضوع برابری نژادی

در میان ۷۸ کشور، آمریکا در رتبه ۶۹ از نظر برابری نژادی است.

به گزارش مشرق، آمریکا در گزارش «بهترین کشورها» در سال ۲۰۲۱ از نظر برابری نژادی در میان ۱۰ کشور آخر از این لحاظ قرار گرفت.

گزارش «بهترین کشورها»، مجموعه‌ای از رتبه بندی‌ها و تجزیه و تحلیل‌های جدید است که نشان می‌دهد چگونه کشورها اهمیت رسیدگی به نابرابری‌های نژادی را بالا برده اند.

بیشتر بخوانید:

جامعه آمریکا ازهم‌گسیخته شده است + تصاویر

به گزارش «یو اس نیوز»، رتبه بندی برابری نژادی برای کشورها با استفاده از نمره برابری نژادی است که یک کشور دریافت کرده و ارتباط آن با بیش از ۱۷ هزار پاسخ دهنده در نظرسنجی «بهترین کشورها» است که به طور متوسط یا قوی با این جمله، که یک کشور از نظر برابری نژادی بهتر عمل کرده و از نظر قومی متنوع است، انجام می‌شود.

از ۷۸ کشوری که در گزارش «بهترین کشورها» در سال ۲۰۲۱ ارزیابی شده اند، آمریکا در رتبه ۶۹، یا دهمین کشور بدتر از نظر برابری نژادی قرار گرفته است.

در نوامبر سال ۲۰۲۰، دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرد که جنایات ناشی از نفرت در آمریکا به بالاترین سطح در بیش از یک دهه گذشته رسیده است.

یک نظرسنجی که توسط مرکز تحقیقات غیرحزبی «پیو» منتشر شد، نشان داد آمریکایی‌ها در مورد اینکه آیا افزایش تمرکز بر نابرابری قومی و نژادی به تغییرات عمده‌ای در سیاست‌ها منجر می‌شود که نابرابری‌های نژادی را برطرف کند، اختلاف نظر یکسانی دارند.

همان مطالعه نشان داد که نسبت بسیار بیشتری از پاسخ دهندگان سیاه پوست گفته اند که آن‌ها توجه بیشتری در مقایسه با پاسخ دهندگان سفید پوست به مسائل قومی و نژادی داشته اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس