کد خبر 1204172
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
دستگیری ۵ زن متهم به برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی در فرانسه

پارلمان فرانسه لایحه جنجالی «امنیت جامع پلیس» را که به نیروهای پلیس این کشور اختیارات بیشتری می‌دهد و با اعتراضات گسترده‌ای نیز در این کشور همراه شده، به تصویب رساند.

به گزارش مشرق، پارلمان فرانسه لایحه جنجالی «امنیت جامع پلیس» را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید:

اوج‌گیری نقض حقوق بشر در اروپا

مجمع ملی فرانسه با ۷۵ رای موافق در برابر ۳۳ رای مخالف این طرح جنجالی را که اعتراضات گسترده‌ای را نیز به همراه داشته، تصویب کرد؛ سنای فرانسه پیشتر این طرح را به تصویب رسانده بود.

مهم‌ترین بخش این قانون جدید امنیتی، ماده ۲۴ آن است که پخش هر گونه تصویر از مأموران پلیس به هدف آسیب رساندن به آن‌ها را منع و جرم‌انگاری می‌کند. منتقدان می‌گویند این قانون دست پلیس را در اعمال خشونت باز می‌گذارد، زیرا افراد از بیم متهم شدن به «سوء نیت» جرأت نخواهند کرد تصاویر خشونت پلیس را همرسان کنند.

مواد ۲۱ و ۲۲ این قانون جنجالی نیز که موضوع آن اجازه استفاده پلیس از دوربین‌های کوچک بدنی و پهپاد است، مورد انتقاد شدید طرفداران آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات در فرانسه قرار گرفته است.

بسیاری از تشکل‌های حقوق بشری و طرفدار آزادی بیان در جهان از جمله گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد و دفتر کمیسر حقوق بشر اروپا نیز به تصویب این لایحه در فرانسه اعتراض کرده‌اند.

تصویب این لایحه پیش از این تظاهرات گسترده‎ای را در سراسر فرانسه به همراه داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    2 0
    وااااایی چه نایس. وای خدا این اخر ازادی بیانه. خوب شد اصلاح طلب شدم تا با عشق به کارهای قبله امالم رشک ببرم و ارزوی زندگی در مهد تمدن و ازادی رو داشته باشم.
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    2 0
    ضعف اقتصادی کشورهای غربی را تبدیل به حکومت های پلیسی خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس