کد خبر 1204138
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
گروهک الاهوازیه

دادستان کل دانمارک اعلام کرد سه تن از اعضای گروهک تروریستی «الاهوازیه» در تأمین مالی و ترویج فعالیت‌های تروریستی در ایران دست داشته‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دادستان کل دانمارک اعلام کرد که سه تن از اعضای گروهک تروریستی «الاهوازیه» با همکاری دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی در تأمین مالی و ترویج فعالیت‌های تروریستی در ایران دست داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

اقدام بی‌سابقه دانمارک درباره ایران

لیز لوته نیلاس، دادستان پرونده در کپنهاگ اعلام کرد: این پرونده‌ای بسیار جدی است که افراد در دانمارک فعالیت‌های اطلاعاتی غیرقانونی انجام داده‌اند و  از دانمارک به ترویج و تأمین مالی تروریسم در دیگر کشورها پرداخته‌اند.

 پلیس دانمارک سال گذشته اعلام کرده بود در حال پیگیری پرونده قضایی ۳ فردی است که متهم به تحریک برای انجام حملات تروریستی در داخل ایران و همکاری با سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی هستند.

این افراد از اعضای گروهک تروریستی «الاهوازیه» و مقیم کانادا هستند که در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ برای سرویس اطلاعاتی عربستان سعوی جاسوسی کرده‌اند.

این گروهک در سال ۱۹۹۹ از سوی برخی افراد مرتبط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در اروپا اعلام موجودیت کرد و مقر آن در لندن است.

عناصر الاهوازیه در شهریور سال ۹۷ و در جریان رژه نیروهای مسلح ایران، در اقدامی تروریستی مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز را به رگبار بستند که در پی این حادثه شماری از هموطنانمان شهید و زخمی شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سورن IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    4 0
    اعضای این گروهک نجس را باید از دم تیغ گذراند در هر کجای جهان و در هر لحظه و زمان باید باید و باید این بی شرفهای ضد ایرانی رو به درک واصل کرد
  • آذربایجانی IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    4 0
    چه عجب کشور کثیف دانمارک که در صف اول اهانت به اسلام و پناه دادن به تروریستهاست اینکارو کرده
  • ش. AE ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    2 0
    طفل نا خلف بابا آمریکا و رژیم صهیونسیتی کودک کش هدیه به اروپایی ها و غرب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس