کد خبر 1203991
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
همراه آمریکا از افغانستان می‌رویم

پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد تا حدود پنج ماه دیگر کل نیروهایش را از افغانستان خارج خواهد کرد، ناتو نیز اعلام کرده که همزمان با آمریکا نیروهایش را از این کشور خارج می کند.

به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی، بعد از اینکه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که تا حدود پنج ماه دیگر کل نیروهایش را از افغانستان خارج خواهد کرد، پیمان آتلانیک شمالی(ناتو) نیز اعلام کرده که همزمان با آمریکا نیروهایش را از افغانستان خارج خواهد کرد.

شب گذشته جو بادین اعلام کرده بود که  وقت آن است که طولانی‌ترین جنگ آمریکا در افغانستان را به اتمام برسانیم.

جو بایدن در ادامه ادعا کرد: آمریکا دیگر در عملیات‌های نظامی افغانستان شرکت نخواهد کرد؛ ولی به انجام امور دیپلماتیک و بشردوستانه و کمک به دولت این کشور ادامه خواهد داد.

نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کردند؛ اما پس از ۲ دهه اشغالگری و تجاوز نتیجه ای جز افزایش ناامنی و خشونت در این کشور بر جای نمانده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    2 0
    آمریکا همه کارهاش بشر دوستانه است فقط نمی‌دانم چرا همه کارهای آمریکایی ها منجر به قتل عام بشریت شده ! بخاطر کارهای بشر دوستانه به کشورهای مختلف حمله نظامی کرده یا بخاطر کارهای بشر دوستانه بمب اتمی به هیروشیما ژاپن زده !!!
  • عبدالله مومن IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    تنها دارویی که مناسب مزاج سربازان آمریکایی ست. آن گلوله ای ست که آنها را به صورت افقی به آمریکا باز می گرداند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس