کد خبر 1203966
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان هندی از ۱۴ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با افزایش بیش از ۱۹۹ هزار مبتلای جدید در کشور هند، شمار مبتلایان در این کشور از ۱۴ میلیون نفر فراتر رفت.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۳۸ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۵۵۱ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۱۱۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۱۱ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۸۲ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۷۸ هزار و ۴۳۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۲ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۲۲۳ نفر رسیده است؛ تاکنون ۵۷۸ هزار و ۹۲ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۹۹ هزار و ۵۶۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۴ میلیون و ۷۴ هزار و ۵۶۴ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۱۷۳ هزار و ۱۵۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌ عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۷۵ هزار و ۹۹۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۳ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۵۶۴ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۳۶۲ هزار و ۱۸۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، روسیه، انگلیس، ترکیه و ایتالیا نیز به ‌ترتیب با ۵ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۸۳۴، ۴ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۲۰۹، ۴ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۳۰۵، ۴ میلیون و ۲۵ هزار و ۵۵۷ و ۳ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۱۹۳ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با ۳ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۲ مبتلا و آلمان نیز با ۳ میلیون و ۶۴ هزار و ۳۸۲ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۲۴ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۱۶۱، ۱۲ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۱۴۶ و ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۷۱ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا , کشور هند ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس