کد خبر 1203865
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
دانمارک دیگر از واکسن آسترازنکا استفاده نمی‌کند

کشور دانمارک به عنوان اولین کشور اروپایی اعلام کرد که به دلیل عوارض جانبی آسترازنکا این واکسن را از چرخه واکسیناسیون سراسری خود کاملا خارج می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از "پاسایر نویه پرسه"، کشور دانمارک، همسایه شمالی آلمان به عنوان اولین کشور اروپایی استفاده از واکسن آسترازنکا را کاملا متوقف کرده است.

مقام های بهداشتی دانمارک روز چهارشنبه اعلام کردند که استفاده از این واکسن سوئدی-انگلیسی را به دلیل عوارض جانبی نادر و اما حاد آن متوقف می کنند.

پیشتر دانمارک به همراه چند کشور اروپایی پس از گزارش موارد مشکوک مرگ و لختگی خون در میان چند شهروند دریافت کننده واکسن آسترازنکا، استفاده از این واکسن را به صورت موقت به حال تعلیق درآورده بود.

البته اکثر کشورهای اروپایی پس از تایید مجدد ایمنی واکسن آسترازنکا توسط سازمان جهانی بهداشت و آژانس دارویی اروپا، استفاده از این واکسن را برای برخی گروه‌های سنی از سر گرفتند.

اما مقامات بهداشتی دانمارک این توصیه را نپذیرفتند و تعلیق واکسیناسیون با آسترازنکا را دوباره تمدید کردند.

سورن بروستروم، مدیر کل آژانس بهداشت ملی دانمارک روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که با وجود توصیه نهادهای تنظیم کننده مقررات بهداشتی و دارویی در اروپا و سازمان جهانی بهداشت در مورد استفاده از واکسن آسترازنکا، روند واکسیناسیون در دانمارک بدون استفاده از این واکسن ادامه خواهد یافت.

بعد از اعلام عدم استفاده از واکسن آسترازنکا در دانمارک جمهوری چک برای خرید باقی مانده این واکسن ها از این کشور ابراز تمایل کرد. وزیر کشور جمهوری چک روز چهارشنبه اعلام کرد: ما آماده ایم از دانماک واکسن آسترازنکا بخریم.

جمهوری چک بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی واکسن آسترازنکا را بدون هیچ محدودیت سنی مورد استفاده قرار می دهد.

در مجموع تا به حال در دانمارک حدود ۵.۸ میلیون نفر اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند و حدود نیمی از آن ها دوز دوم این واکسیناسیون را هم دریافت کرده اند. بخش اعظمی از شهروندان این کشور با واکسن فایزر- بیون تک واکسینه شده اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    7 0
    از پزشک های متخصص میخوام ممنوع کنین تو ایران. هفتصد هزار دز آسترازنکا وارد ایران کردن!!! بیشتر از واکسن روسی!!! واکسن روسی حدود پانصد هزار دز!
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      3 0
      میزنن به ایثارگران و پرستاران بدجور اصلاحات از این دو طیف بدش میاد
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    6 0
    بعدش با لطف دولت تدبیر و امید میارنش ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس