کد خبر 1203772
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
سلاح

سفیر روسیه در هند با انتقاد از رویکرد اعمال تحریم‌های غیر قانونی آمریکا علیه کشورها گفت که مسکو و دهلی نو به تعهدات خود در زمینه سامانه موشکی «اس-400» پایبند هستند.

به گزارش مشرق، «نیکولای کوداشف» سفیر روسیه در هند روز چهارشنبه در بحبوحه نگرانی از تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه دهلی نو در مورد خرید سامانه‌های تسلیحاتی ساخت روسیه از جمله سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» گفت روسیه و هند متعهد به رعایت جدول زمانی و سایر تعهدات در زمینه سامانه موشکی اس-۴۰۰» هستند.

به گزارش وبگاه «وان ایندیا» «نیکولای کوداشف» سفیر روسیه در هند گفت که روسیه و هند تحریم‌های دوجانبه را به رسمیت نمی‌شناسند زیرا ابزار غیرقانونی فشار و ناعادلانه هستند.

در حالیکه «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده ماه گذشته در سفر خود به هند گفت که با وزیر دفاع هند در مورد احتمال تحریم‌های آمریکا علیه هند بر سر توافق  اس-۴۰۰ با روسیه بحثی نشد، زیرا این موشک‌ها ارسال نشده است. در عین حال آستین از همه متحدان و شرکای ایالات متحده خواست از خرید تجهیزات روسی که ممکن است شامل تحریم‌های ایالات متحده شوند، اجتناب شود.

کوداشف گفت: «هر دو طرف متعهد به برنامه زمانی و سایر تعهدات هستند. این قرارداد با موفقیت انجام می شود.» نظم جهانی باید از رویکردهای یکجانبه، تحریم‌های غیرقانونی، معیارهای دوگانه و مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل عاری باشد.

در اکتبر ۲۰۱۸ هند با وجود هشدار دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر اینکه پیشبرد این قرارداد ممکن است تحریم‌های ایالات متحده را به همراه داشته باشد قرارداد پنج  میلیارد دلاری برای خرید پنج آتشبار از سامانه های موشکی دفاع هوایی اس-۴۰۰ با روسیه امضا کرد.

این سامانه به عنوان پیشرفته ترین سیستم دفاع موشکی زمین به هوا شناخته می شود. به دنبال تحریم های آمریکا علیه ترکیه، این نگرانی وجود دارد که واشنگتن ممکن است اقدامات مجازاتی مشابهی را علیه هند اعمال کند. پیش بینی می شود ارسال موشک‌های اس-۴۰۰ به هند توسط روسیه از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس