کد خبر 1203635
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کارت سهام عدالت

کارت اعتباری سهام عدالت یکی از برنامه‌های معیشتی دولت است که برای بهبود اوضاع اقتصادی مردم اجرا می‌شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، ارزش کارت اعتباری سهام عدالت بر اساس ارزش دارایی هر کس، از هفت میلیون تا چهارده میلیون تومان متغیر است.

جالب است بدانید اقداماتی انجام شده تا هیچ کارتی به صورت فیزیکی ارائه نشودد و افراد با استفاده از کیوآر کد های مخصوص خود از این تسهیلات استفاده کنند. در حال حاضر اعطای این کارت توسط دو بانک، ملی و تجارت انجام می شود، چرا که بانک های دیگر هنوز زیر ساخت های لازم را مهیا نکرده اند، اما با گذشت زمان قطعاً تعداد بانک های ارائه کننده ی کارت اعتباری سهام عدالت متعدد تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

تکلیف سهام عدالت متوفیان چه می‌شود؟

در بخش های بعدی جزئیات بیشتری از این تسهیلات آورده و دارندگان سهام عدالت را برای دریافت این کارت اعتباری راهنمایی کرده ایم.

کارت اعتباری سهام عدالت چه کاربردی دارد؟

با دریافت کارت اعتباری سهام عدالت که ارزش آن تا سقف ۱۴ میلیون تومان است، می توانید از فروشگاه های مختلفی خرید کنید.

فروشگاه های لوازم خانگی یکی از گزینه های بسیار کاربردی در این راستا می باشد. البته گفتنی است فقط از فروشگاه هایی قادر به خرید خواهید بود که با بانک ارائه دهنده قرار داد دارند.

در واقع اگر مراحل دریافت را از طریق بانک ملی انجام دادید فقط می توانید از فروشگاه هایی که با این بانک قرارداد بسته اند، خرید کنید.

 مشمولان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

پر واضح است کسانی که دارای سهام عدالت هستند، مجاز به دریافت این کارت و استفاده از تسهیلات آن می باشند. اما گفتنی است در میان دارندگان سهام عدالت نیز بعضی از افراد مشمول این طرح و تسهیلات آن نمی شوند. این افراد عبارتند از:

جدید بودن کارت ملی از ملاک های بسیار مهم اعطای کارت اعتباری سهام عدالت می باشد. پس هر کسی که کارت ملی خود را تعویض نکرده و نسخه ی جدید را ندارد، امکان ثبت درخواست در این زمینه را نخواهد داشت.

برخی از سهام داران ممکن است به دلایل مختلفی، سهام شان از جانب مراکز قانونی توقیف شود. این افراد قادر به استفاده از تسهیلات سهام عدالت نیستند.

و در آخر بهتر است به مهم ترین ملاک مشمولان دریافت این تسهیلات اشاره کنیم. همان طور که می دانید اجازه فروش ۶۰ درصد از کل سهام از جانب دولت داده شده و برخی از سهام دارانی که به روش مستقیم سهام خود را مدیریت می کنند، از این امکان استفاده کرده اند، به نحوی که بعضی ها سی درصد و تعدادی دیگر کل شصت درصد از سهام خود را فروخته اند. گفتنی است امکان استفاده از تسهیلات کارت اعتباری به هیچ وجه مشمول این افراد نمی شود و هر کسی که حتی یک درصد از سهام اش فروش رفته، اجازه  دریافت کارت را ندارد.

در نتیجه فهمیدیم سهام دارانی که با انتخاب روش مستقیم هنوز هیچ درصدی از سهام شان را به فروش نگذاشته اند، به شرط داشتن کارت ملی جدید، می توانند از این امکان استفاده نماید. ناگفته نماند همه ی افرادی که انتخاب روش غیر مستقیم را ترجیح داده اند نیز بدون محدودیت امکان استفاده از تسهیلات کارت اعتباری را دارند.

لازم به ذکر است ابتدا درخواست همه بررسی می شود تا در صورت وجود شروط مورد نیاز، اجازه لازم برای شروع مراحل دریافت کارت اعتباری سهام عدالت، به متقاضیان اعطا گردد.

شرایط بازپرداخت کارت ملی سهام عدالت

یکی از مهم ترین پرسش هایی که ممکن است برای هر کسی به وجود بیاید شرایط بازپرداخت این تسهیلات و میزان سود دریافتی برای آن است. بازپرداخت وجهی که از این طریق دریافت می کنید از شرایط ویژه ای برخوردار می باشد و افراد دو انتخاب مجزا دارند.

در واقع برای بازپرداخت می توانید از میان دو شرایط مجزا با توجه به اولویت ها و نوع درخواست خود، یکی را انتخاب کنید. در قسمت پایین به این انتخاب ها اشاره کرده و شرایط بازپرداخت را به طور جامعی گفته ایم:

در صورتی که بازپرداخت وجه کمتر از ۲۹ روز انجام شود، هیچ سودی دریافت نخواهد شد. با این انتخاب می توانید در بازه ی یک ماهه استفاده های لازم را از وجه دریافتی کرده و بعد از ۲۹ روز فقط اصل پول را بپردازید.

انتخاب بعدی شامل بازپرداخت اقساطی می شود. یعنی اگر با گذشت یک ماه هنوز پرداختی انجام نشد، باید به صورت ماهانه و در بازه ی سه ساله اقدام به پرداخت وجه کنید. بازپرداخت اقساطی به گونه ای است که باید ۱۸ درصد سود هم پرداخته شود.

لازم به تاکید است در بازه ی دریافت وجه تا اتمام بازپرداخت، سهام شما به عنوان ضامن برای کل مبلغ می باشد و در صورت عدم پرداخت از حجم آن کاسته خواهد شد. نا گفته نماند تنها ضمانت لازم برای بهره مندی از این تسهیلات فقط و فقط خود سهام شما است و نیازی به وجود هیچ ضامن دیگری نمی باشد.

مراحل دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید که در پایین به طور خلاصه و مفید این مراحل را گفته ایم:

پیش از هر کاری اول باید عضو سجام شوید. برای عضویت در سجام می توانید به صورت غیر حضوری اقدام کرده و مراحل احراز هویت را بدون حضور فیزیکی از طریق درگاه های اینترنتی انجام دهید.

از داشتن حساب در بانک هایی که در این طرح فعالیت می کنند، مطمئن شوید و اگر در بانک مورد نظرتان هیچ حسابی ندارید حتماً اقدام به افتتاح حساب کنید.

همراه بانک و اینترنت بانکی که مخصوص بانک طرف درخواست تان است را فعال کنید تا مراحل ثبت درخواست خود را طی نمایید. گفتنی است تمام این مراحل به صورت اینترنتی انجام می شوند.

در مدیریت غیر مستقیم، ثبت درخواست کارت اعتباری تا اینجا تمام می شود اما برای روش مستقیم لازم است حتماً گزینه ی تغییر کارگزار ناظر را فعال نمایید. از انجام این کار نباید به هیچ وجه غافل شوید، زیرا وجود نقص، منجر می شود ثبت درخواست با موفقیت به پایان نرسد.

زمان بررسی بانک ها پس از پایان مراحل بالا و ثبت موفقیت آمیزِ درخواست، کمی زمانبر است و بنا بر سیستم هر بانک مستلزم زمان مجزایی است.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    1 0
    بابا چند روزه به مردم اطلاعات نادرست میدید و حتی یکی از شماها هم ظاهرا خودش اقدام نکرده در نتیجه خبراتون صحت ندارن. سهام عدالتم غیر مستقیمه با شماره حساب معرفی شده تجارت، اپلیکیشن زمرد تجارت را نصب کردم . در قسمت توثیق سهام پیغام میده به دلیل آزاد نبودن سهام عدالت غیر مستقیم برای استانهای تهران البرز قزوین سمنان هرمزگان امکان توثیق سهام در این استان ها وجود ندارد.
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    6 0
    سلام من وجه نقد لازم دارم دوست ندارم به فروشگاهای زنجیرعی مصرفش کنم میشه درخواسش داد
  • امین IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    3 1
    فقط میشه با QR کد خرید کرد . که یعنی کسایی که پولی واسه خرید خوراکی ندارن باید برن اول یه گوشی که حداقل 2 میلیونه بخرن و بعد بیان فقط از دو تا فروشگاه مجاز خرید کنن . مشکل کسایی که بدهکارن چی میشه . مثلا باید به راننده تراکتور بگیم برو با بانک ملت قرارداد ببند بعد پولتو می دیم؟
  • سمیه تر کزاده IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    4 0
    با این وام ۱۴ ملیونی موتور میشه خرید
  • ح IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    0 0
    بنده های خدا مسعولان پول فروش ۶۰درصد سهام عدالتمان واریز کنید لازمش داریم فزوختیم برای خوش گذرانی نفروختیم هزار تا دردسر داریم فروختیم لطفا هواس این فقیر فقرا داشته باشد خدا هست میبیند پول فروش ۶۰ درصدمون واریز کنید چهار ماه بیشتره فروختیم خبری از واریزی نیست لطفا یه نظزی به حال این فقیر فقرا بندازید ممنون به امید خیلی از مشکلات مجبور شدیم بفرشیم نمیدانم چی شد چیا خوردند... حرف رهبری هم گوش نکردید مقام معظم رهبری دستور فرمودند آزاد کنید کسی نیاز داشت بفروشه اما حرف رهبری هم بی خیال شدید شما دیگه چه مسعولانی هستید ...ما هم خدایی داریم هر مستولی خیانت به مردم کرد و میکنه واگذارش میکنیم به اون خدای یکتا هزار برابر عوض خیانتش بده انشاالله به امید خداوند یکتا ... امین
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    3 0
    کمتر ملت وسرکار بزارید
    • مسلمان IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      15 3
      ۱۴ ملیون کجا بود بابا من ثبت نام کردم کارت هم اومد برام کلا ۳ملیون وششصد تومن میدن . برا اونایی که سهام۵۰۰تومنی دارن ولی برا اونایی که سهام یتومنی دارن دو برابر یعنی ۷ودویست اینجوریه که ارزش سهامت ۱۲ملیونه .۶۰درصدش آزاد شده تقریبا ۷تومن.بعدش نصف اونو وام میدن یعنی ۳وپونصد
    • Vahid IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      2 1
      کجا باید ثبت نام کرد
  • رضا IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    1 0
    برید بابا کم مردم بیچاره و ترکیده رو سرکار بزارید .رفتم بانک میگه کارت ملی جدید .دوساله هزینه دادیم هم خودم هم برای همسرم هنوز کارت ملی نیومده برامون با یه تیکه کاغذ همه کار داریم میکنیم بعد رفتم بانک میگه مشکل شماست به ما ربطی ندارد .خدا وکیلیش با هیچی کاری ندارم ولی ترو به خدا حداقل کمتر مردم رو احمق فرض کنید به شعور مردم توهین نکنید
  • سیرانوش IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    0 0
    خداییش وامی که ۱۸درصد سودش هست بی انصافی هست وکسی که اوضاع زندیگش بهم ریخته چطور میتونه یک ماه ۷ میلیون یا ۱۴ میلیون پرداخت کنه که سود شاملش نشه ؟؟؟مسخره نیست ؟!!
  • ناشناس IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    3 1
    من ۶ماه اجاره خونم ندادمه لوازم خانگی میخوام چیکار پول بدن بدیم اجاره خونه پول آب گاز برق وهزاران مشکل دیگه .........
  • حسین اصغر صفایی علی ابادی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 0
    خوبه
  • حمید ثابت حسن پور IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 0
    بابا فقط تبلیغات الکیه من همه کاراش رو تو زمرد انجام دادم مرحله اخر که باید ۱۰۰ هزار تومن کار مزد رو واریز کنی تا حساب ایجاد بشه خطا میده ۲۰ بار پول رو واریز کردم بعد نیم ساعت برگشت میده
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 0
    سلام کارت اعتباری که گره ایاز کار مردم باز نکنه ب چه دردی میخوره مثلامن الان باید ماسک ودستگاهکمک اکسیژن سی پپ بخرم ولیکارت فقط باید باهاش نخود ولوبیاو لوازم خانگی بنجل از فروشگاه رفاه رو خرید و دولت مثل همیشه سود خودش‌و درنظر گرفته پس نباید تبلیغکنه ب فکر مردمه
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 0
    پ ب اونا ک فروختن کارت تعلق نمیگیره تکلیفشون چیه .اینم خوردین
  • بل US ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 0
    چرا برا من ۴ میلیون ریختن مگه ۷ تا ۱۴ میلیون نیس
  • ؟ IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 1
    سلام چطوری میتونم درخواست کارت اعتباری بدم؟
  • ناشناس IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    سلام مردم پول نقدلازم دارن چرا انقداذیتمون میکنین من وهمسرم ۶ساله ازدواج کردیم آرزوی پدرومادرشدن ب دلمون مونده بخاطره گرونی جرات نداریم حتی اسم بچه روبگیریم مستاجریم میریم املاکی میگیم با۵ م ماهی ۵۰۰ خونه دارین بهمون میخندن گندزدین ب مملکت حالاهم میخواین سهام مردموبدین شرط میزارین واسشون خداازتون نگذره
  • سید حصیب IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 3
    سلام انشاء الله خداوند متعال طول عمر به شما عنایت فرماید
    • م IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      1 1
      همینم برو خداروشکر کن همچین میگی سهاممون انگار ارث پدریته
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    پس بماها نمیرسه چون نتنها اصلاح طلب وازذخائر نظام ومدعیان ژنبرتری نیستیم .بلکه ازخادمان ستادهای انتخابتی انهاهم درکل عمرمون نبوده ایم ولذا علی برکت ...........
  • تکتم IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 0
    آیا اقساط از یارانه معیشتی کم میشود
  • IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    آقا جان با روراست نیستین ما سی در دوم را فروختیم ولی ۶ ماهه پولی به حساب واریز باشه پول سی درصد دوم ما را بدین کارتی از شما نخواستیم اگر پولی سی درصد دوم مارا در پیشگاه خواهید شد
  • علی ابراهیمی IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    سلام ،کسانیکه که مایل به استفاده کردن از از این کارت اعتباری را ندارند تکلیف این افراد چی هست؟آیا سهام این افراد مثل سابق تمام وکمال در اختیار شخص سهام دار هست.تاکید میکنم در صورتیکه که شخص سهام از این کارت اعتباری هیچ خرید انجام ندهد،لطفا جواب سوال منو بدهید ممنون میشم
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    2 0
    خدا ازتون نگذره
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    سلام من کل مراحل رو اومدم ،ولی دراخرین مرحله که بایدعکس خودتوبفرستی ،درست نمیشه ،توروخداراهنمایی کنید
  • امیدوار IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    ما‌30درصدفروختیم‌کارگزاری‌مفید‌ولی‌پولی دریافت‌نشدکسی‌جواب‌نمیده‌مملکت‌بی صحاب‌وبی‌قانون‌
  • صادق IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    فقط‌وفقط اینو بگم که این ظلم ب خالق الله ازبدو تولد دنیا وبشریت پایدارنبوده ونخواهدبود واینکه ب این ملت دارید ظلم وستم‌میکنیدروزی میرسه ک جواب پس بدین درمقابل خداونداین سهام‌ عدالت نیس سهام ندامت میشه براتون
  • نا شناس IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 0
    سهام غیر مسقیم دارم واپلیکیشن ایوا را نصب کردمپیغام میده امکان توثیق سهام در استان تهران وچند استان تهران وجود ندارد رسیدگی شود در سهام عدالت هم عدالت برقرار نیست عدالت رسیدگی شود
  • س IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    یک هفته دارم تلاش میکنم تمام مراحلشو درست انجام میدم توی مرحله اخر ارور میده این چه وضعشه.......
  • انسان IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 1
    سلام اقساطش چه مقدار هست مثلا همون ۳و ششصد در ماه چقد قسط ان می شود .۱۸ درصد خیلی بالا هست اگر کمک هست سودش را ۴زرصد کنند .
  • جوادکلایی RU ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 0
    باسلام من یه کارگر هستم خداوکیلی زندگی سختی داریم ولی چاره ای نیست باید زندگی کرد من به خاطر مسایلی که خدمت بودم نتونستم سهام عدالت ثبت نام کنم خدا وکیلی یه کاری برام بکنید انجام بشه ممنون
  • ناشناس IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    حداقل وقتی میخوایم کارت اعتباری بگیرم هفت میلیون کامل بدید خدا ازتون نگذره
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    همه دروغه محضه حالا میدانند دو سوم ملت کارت ملی جدید ندارند این بار هم کارت ملی جدید بهانه کردن
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    خدا خیرتون نده انشاالله من سهاممو فروختم هزار تومنم دستم نیومده این کارتم بهم نمیدین انشاالله لبای تشنه طفلای امام حسین جوابتونو بده
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    آقا من کارگر فضلی هرجا کارگر بخوان 4 سال بیمه طی 50 سالم مستاجر واقعا برای پول پیش خانه ماندم ...چرا سهام عدالت ووووو کمک. به ما تعلق. نگرفته. ازشهر. به دورترین حاشیه رفتم. ..واقعا. ظلم. درحق ما شد .......نفرین ......مدیر مسول. بی لیاقت.
  • سعید IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    سلام من پول نقد لازم دارم نمیشه فروشگاه خرید بکنم
  • مرادبهمنی IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    سلام من خودم وهمسرم ودوتا ازبچهام برج 4پارسال سهاممون برافروش سیدرصد گذاشتیم وبعدش هم شصت درسد اماتاحالا فقط ابان ماه 99 یک با 260هزارتومان بحساب خودم واریز شد هرجاهم میریم جوابی نمیدن چکار کنیم بخدا شش ماه اجاره خونم عقب افتاده کارهم نیست اگرهم تو ی پروژه ای بریم بصورت روز مزد بعدسه چهارماه میگن تعطیل شده بخاطر کرونا پول هم نیست چکارکنیم چرا انقدر بی خیال مردم بدبختین بخدا ازما بدبخت تر توجهان نیست نون ماست هم نمیتونیم بخوریم
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    سلام تورو خدا بهم بگید چطور میتونم ثبت نام کنم اینترنتی برا کارت اعتباری
    • س IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      0 0
      از طریق برنامه ایوا میتونید ثبت نام کنید
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    ما وام نمیخاهیم پول خودمونه میخاییم همون پولی که میخان وام بدن سهامامون بخرند پول خودمون بدن خوبه اسمش سهام عدالت اینا دیگه کین میخان با این وا م نه خیلی زیاد م هست بریم فروشگاه‌هایی که خودشون در نظر گرفتن اجناس گرون بی کیفیت بخریم سود 180درصد هم باید بدیم این که به گرفتاریامون اضافه می‌کنه شما مسولین چقدر دلسوز مردمی
  • خداداد IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 0
    تا وقتی بدن با هفت ملیون پوشاک بچه هم نمیشه خرید خدایی خدا هم درنظر داشته باشید اجناس رو ارزون کنید سهام یارانه رو قطع کنید بهتره پول آب برق گاز هم نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس