ضربه سنگین ناجا بر پیکره سوداگران مرگ / کشف ۱۵۶ تن مواد مخدر در سیستان وبلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام ۷۵باند قاچاق مواد مخدر و کشف بیش از ۱۵۶ تن مواد افیونی در سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد طاهری در اولین نشست فرماندهان، معاونان، رؤسای پلیس‌های تخصصی انتظامی استان در سال ۱۴۰۰ که با حضور سردار کرمی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سپاه قدس جنوب شرق کشور در ستاد انتظامی استان برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و نشیب‌ها، فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان ۶ شهید نیروی انتظامی و همچنین ۳۱ جانباز را در مقابله با اشرارف قاچاقچیان مواد مخدر، تأمین امنیت استان تقدیم انقلاب و کشور کرد که به روح پر فتوح همه این عزیزان درود می‌فرستیم.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به ورود به سال جدید و برنامه‌ها و اقدامات انتظامی استان، افزود: نیروی انتظامی همه ساله در اوایل سال برخی برنامه‌ها را هدف گذاری می‌کند وما هم در مجموعه انتظامی استان سعی مان بر این است که با برنامه ریزی جامع و تمرکز اولویت‌ها، برنامه‌ها را تا رسیدن به نتیجه و هدف گذاری نهایی عملی کنیم.

وی، مبارزه با مواد مخدر، کاهش وقوع تصادفات جاده‌ای، مبارزه با جرایم خشن و برخورد با اشرار و سارقین و همچنین برخورد با متخلفان اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از اولویت‌های مهم این فرماندهی بر شمرد و اظهار داشت: مجموعه انتظامی استان با پشتوانه بسیار قوی و برادرانه و همدلی با دستگاه‌های امنیتی، سپاه پاسداران، اعضای شورای تأمین و سایر دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی اقدامات خوبی را در سال گذشته به مرحله اجرا درآورد و به موفقیت‌های مهمی دست پیدا کرد.

سردار طاهری به پدیده شوم در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۹۹ مجموعه ۱۵۶ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۷۵ باند قاچاق مواد مخدر که از آن سوی مرزها توسط دشمنان و استکبار هدایت و حمایت می‌شدند، متلاشی و ضمن دستگیری سرکرده و اعضا و یا به هلاکت رساندن برخی آنان، ضربه سنگینی بر پیکره سوداگران مرگ وارد نموده و موفق شدیم بسیاری از اموال و املاک نا صواب آنها را شناسایی و معرفی کنیم.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به سرقت‌های مسلحانه و به عنف اشاره کرد و گفت: با توجه به همجواری استان با برخی کشورها و تحرکات دشمنان و گروهک‌ها، موضوع برخورد با جرایم خشن به ویژه سرقت‌های مسلحانه را در سال ۹۹ تشدید نمودیم و خوشبختانه در کشف سرقت‌های مسلحانه در مجموع ۹۲ درصد وقوع سرقت‌ها را کشف شناسایی و اعضا آن دستگیر کردیم.

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان در موضوع میزان وقوع سرقت در آخرین رتبه کشوری قرار دارد، اضافه کرد: علی رغم تمام مشکلات و سختی‌ها و موانع سعی ما بر این است که با همدلی و هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی، نظامی از وقوع سرقت پیشگیری شود چرا که عقیده ما این است که حتی یک سرقت هم نباید در استان رخ دهد.

سردار طاهری با اشاره به اینکه سال گذشته با همکاری مجموعه انتظامی استان و همچنین سایر دستگاه‌های نظامی و امنیتی و همچنین همکاری بانک‌ها و … هیچ سرقت مسلحانه خشن نداشتیم، افزود: تمام مجتمع‌ها، پاساژها و بانک‌ها و سایر مجتمع‌های تجاری مجهز به دروبین های مداربسته هستند و نظر بر این است که این اقدام با همکاری دستگاه‌ها در سایر اصناف نیز تقویت شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 0
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس