رئیسی نمایه

انتخاب سید حسن خمینی از سوی افراطیون اصلاح طلب و رسانه های معاند برای بهره برداری سیاسی قابل تأمل است. متاسفانه وی در مرزبندی با این جماعت و طیف هایی از جمله نهضت آزادی دقت لازم را به کار نبرد.

سرویس سیاست مشرق - سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در ستون  «صندوقچه انتخابات» به بررسی روزانه اخبار و حواشی انتخاباتی و رصد رسانه‌های داخلی و بررسی رسانه‌های معاند می‌پردازیم.

********

عصبانیت ضدانقلاب از توصیه پدرانه رهبرانقلاب به سید حسن خمینی

توصیه و مشورت پدرانه رهبر معظم انقلاب در پاسخ به درخواست سید حسن خمینی درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، عصبانیت رسانه های ضدانقلاب را در پی داشت.

در همین رابطه وبسایت ضدایرانی «بی بی سی فارسی» - رسانه ملکه انگلیس- در گزارشی با عنوان «یاسر خمینی: رهبری کاندیداتوری حسن خمینی برای انتخابات ۱۴۰۰ را صلاح ندانست» نوشت: «یاسر خمینی از نوه‌های آیت‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، گفته برادرش حسن خمینی، در حال سبک و سنگین کردن درخواست‌ها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری خرداد امسال بوده که پس از دیدار با آیت‌الله علی خامنه‌ای از حضور در این انتخابات منصرف شده است چرا که رهبر ایران نامزدی او را «صلاح ندانسته» است».

سایت ضدایرانی دویچه وله فارسی- وابسته به دولت آلمان- نیز در گزارشی نوشت: «انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ روز ۲۸ خرداد برگزار می‌شود. گمانه‌زنی‌هایی درباره کاندیداتوری حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی نیز مطرح شده بود. اکنون گفته شده است که (آیت الله) علی خامنه‌ای او را از شرکت در کارزار انتخابات پیش‌رو منع کرده است».

علی مطهری: رئیسی به دلیل مردمی بودن در قوه قضاییه بماند/ عصبانیت ضدانقلاب از توصیه پدرانه رهبرانقلاب به سید حسن خمینی

این وبسایت ضدانقلاب در ادامه نوشت: «یاسر خمینی اعلام کرده است که گروه‌هایی از مردم از حسن خمینی درخواست کرده بودند تا در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کند...باید یادآور شد که حسن خمینی پیش از این نیز برای عضویت در مجلس خبرگان کاندید شده بود. در آن هنگام (سال ۱۳۹۴) شورای نگهبان نوه خمینی را رد صلاحیت کرد».

همچنین وبسایت ضدایرانی «ایران وایر» - نزدیک به فرقه بهاییت و سازمان جاسوسی اسرائیل- در مطلبی نوشت: «یاسر خمینی گفته است طی ماه‌های اخیر اقبال بسیاری برای حضور برادرش در انتخابات وجود داشت چرا که او تنها کسی بود که می‌توانست با شعار همه با هم، کشور متحد کند. یاسر خمینی صلاح ندانستن (آیت الله) علی خامنه‌ای جهت حضور برادرش در انتخابات را «توصیه» عنوان کرده و تاکید کرد سیدحسن خمینی یقیناً تصمیمی برای کاندیداتوری ندارند».

علی مطهری: رئیسی به دلیل مردمی بودن در قوه قضاییه بماند/ عصبانیت ضدانقلاب از توصیه پدرانه رهبرانقلاب به سید حسن خمینی

این وبسایت ضدانقلاب در ادامه نوشت: «سیدحسن خمینی طی روزهای اخیر در اظهار نظری، انتخابات پرشور در کشور را از نان شب برای مردم واجب‌تر دانسته بود. انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری ایران، ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. طی ماه‌های اخیر جبهه اصلاح‌طلب و میانه‌رو در ایران به دنبال یک نامزد جدید بودند که از سید حسن خمینی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی نام برده می‌شد».

دیگر وبسایت های ضدایرانی از جمله «ایندیپندنت فارسی» - وابسته به آل سعود- و «رادیو فردا» نیز در گزارش های مشابه، این خبر را پوشش دادند.

یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به توصیه پدرانه رهبر انقلاب خطاب به سید حسن خمینی نوشت: «فرق است میان "مشورت" با "امر و نهی". دومی الزامی و حتی ابتدا به ساکن است و اولی، مطابق اراده طرف مشورت گیرنده؛ و او مختار است به مشورت عمل کند یا نکند. (هر چند که از نگاه مومنانه، عقل حکم می کند انسان به مشورت و خیر خواهی مولای خود اهتمام داشته باشد)»

این فعال رسانه ای در ادامه نوشت: «رفتار رهبر انقلاب با سید حسن (فرزند حاج سید احمد آقا و نوه امام)، چنان که سید یاسر هم اشاره کرده، رفتار پدر و فرزندی است. رهبر انقلاب همچنان که دلسوزانه و مصلحت اندیشانه، فرزندان خود را از گرفتن منصب و ورود در رقابت ها و کش و قوس های رایج سیاسی بر حذر داشته اند، به یادگار امام نیز همان مشورت و نصیحت را روا داشتند».

رسانه های ضدانقلاب در اقدامی هماهنگ با افراطیون اصلاح طلب در داخل در پی آن بودند تا «سید حسن خمینی» را به ابزاری جهت ملتهب کردن فضای انتخابات و ایجاد دوقطبی های کاذب تبدیل کنند.

اما توصیه حکیمانه رهبر معظم انقلاب که یقینا مصلحت فرد مشورت گیرنده و کشور در آن لحاظ شده است، خشم و عصبانیت ضدانقلاب و افراطیون اصلاح طلب را در پی داشت.

البته انتخاب شخص سید حسن خمینی از سوی طیف مذکور و طمع جریان تندرو اصلاح طلب و رسانه های معاند برای بهره برداری سیاسی از وی نیز قابل تأمل است. متاسفانه آقای سید حسن خمینی در مرزبندی با افراطیون اصلاح طلب و طیف هایی از جمله نهضت آزادی، رویه ای تأمل برانگیز در پیش گرفت و به توصیه دلسوزان در این رابطه توجه نکرد.

روزنامه حامی دولت: قالیباف در محاصره پایداری است

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «قالیباف در محاصره پایداری» نوشت: «آنها پابه‌پای قالیباف تا پاستور هم می‌روند. خود را تا هیئت‌رئیسه مجلس کشاندند، حالا نمی‌خواهند رئیس را تنها روانه پاستور کنند. یک عضو دیگر هیئت‌رئیسه مجلس هم به فهرست نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه شد. تا اینجای کار فقط سه نفر از همکاران قالیباف در هیئت‌رئیسه رقیب بالقوه او شده‌اند. صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری، به‌تازگی گفته بود که صلاح نیست قالیباف وارد رقابت‌های ریاست‌جمهوری شود. احمد امیرآبادی‌فراهانی دیروز گفته که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام می‌کنم».

علی مطهری: رئیسی به دلیل مردمی بودن در قوه قضاییه بماند/ عصبانیت ضدانقلاب از توصیه پدرانه رهبرانقلاب به سید حسن خمینی

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «در انتخابات مجلس یازدهم هم مشخص شد که جبهه پایداری ابتدا حتی مخالف حضور قالیباف در فهرست اصولگرایان بود؛ تا جایی که قالیباف اعلام کرد برای مخدوش‌نشدن وحدت از فهرست کنار می‌رود. بعدا پایداری بحث میثاق را پیش کشید تا به این وسیله قالیباف را که سودای ریاست مجلس در سر داشت، از سودای ریاست‌جمهوری منع کند؛ اما باز هم موفق نشد».

ظریف، گزینه دوم جریان اصلاحات برای انتخابات

خبرآنلاین در گزارشی نوشت: «زمزمه ها از گوشه و کنار جماران حکایت از آن داشت که در پی اصرار اصلاح طلبان به نوه امام راحل او درحال مجاب شدن برای این حضور بوده است. گرچه در میان همان اصلاح طلبان هم برخی طیف ها بودند که هم شانسی برای تایید صلاحیت شدن سیدحسن خمینی از سوی شورای نگهبان نمی دیدید و هم او را یک گزینه حداکثری و کارآمد برای جایگاه ریاست جمهوری نمی دانستند اما دیگرانی هم بودند که او را چهره ای رأی آور در روزهایی که دست اصلاح طلبان برای معرفی کاندیدا چندان پر نبود می دانستند».

علی مطهری: رئیسی به دلیل مردمی بودن در قوه قضاییه بماند/ عصبانیت ضدانقلاب از توصیه پدرانه رهبرانقلاب به سید حسن خمینی

این وبسایت اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اما در غیاب سیدحسن خمینی اصلاح طلبان به سمت کدام کاندیدا خواهند رفت؟ ظریف؟ عارف؟ محسن هاشمی؟ مطهری؟ کواکبیان یا ...دست اصلاح طلبان برای معرفی کاندیدا چندان باز نیست این نه به علت نبود کاندیدا در این جریان بلکه بخاطر مشکل شورای نگهبان و رد نشدن کاندیداهای این جریان از فیلترهای نظارت استصوابی است. از همین روست که اصلاح‌طلبان این روزها با شمع در گوشه و کنار جریان اصلاحات به دنبال کاندیدایی هستند که هم این بدنه را به هیجان رأی دادن بیندازد هم از این فیلترها عبور کند. شاید با رفتن سیدحسن خمینی، محمدجواد ظریف گزینه دوم این جریان باشد هرچند او نیز تاکنون تن به این خواسته نداده است».

علی مطهری: رئیسی به دلیل مردمی بودن در قوه قضاییه بماند/ عصبانیت ضدانقلاب از توصیه پدرانه رهبرانقلاب به سید حسن خمینی

علی مطهری: رئیسی به دلیل مردمی بودن در قوه قضاییه بماند/ عصبانیت ضدانقلاب از توصیه پدرانه رهبرانقلاب به سید حسن خمینی

گفتنی است خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت: «یک منبع مطلع  ضمن اشاره به جزئیات قانون جدید انتخابات گفت: باتوجه به نهایی شدن مصوبه قانون انتخابات در جلسه فردای شورای نگهبان، بسیاری از کاندیداهایی که سابقه اجرایی موثری ندارند، نمی‌توانند ثبت نام کنند. وی همچنین با اشاره به خبر انصراف حجت الاسلام سیدحسن خمینی هم گفت: ایشان هم به همین دلیل امکان ثبت نام به عنوان کاندیدا را نداشتند».

کوثری: برخی‌ها می‌ترسند که یک فرد توانمند اداره کشور را در دست بگیرد

اسماعیل کوثری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر حضور نامزدهای نظامی در انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: «ما باید تابع قانون باشیم، اگر خارج از قانون قرار به اظهار نظر باشد شک و شبهه به وجود می‌آید. افرادی که حضور نامزد نظامی را نفی می کنند یا از توانمندی این افراد نظامی هراس دارند که مبادا بتوانند کشور را با مدیریتی خوب اداره کنند که مدیریت افراد سیاسی قبل را زیر سوال ببرد و یا اینکه نمی‌خواهند فرد محکمی بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند و بر اساس اصل استقلال در برابر بیگانگان قد علم کند».

علی مطهری: رئیسی به دلیل مردمی بودن در قوه قضاییه بماند/ عصبانیت ضدانقلاب از توصیه پدرانه رهبرانقلاب به سید حسن خمینی

کوثری در ادامه گفت: «این افراد با این شایعات به صورت ناآگاهانه و یا آگاهانه در صدد این هستند که افراد محکم بر سر کار نیایند تا مبادا توانمندی‌های داخلی را به نمایش بگذارند و از همین رو نیز درصدد جو سازی هستند. بسیاری از افرادی که امروز در معرض نامزدی قرار دارند قبل از اینکه یک چهره نظامی محسوب شوند یک چهره سیاسی بوده‌اند و در مبارزه با طاغوت و زیاده خواهان تاریخ دستی برآتش داشته‌اند».

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به این خبر که به عنوان نامزد نهایی اصولگرایان (شورای ائتلاف و شورای وحدت) برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس از حوزه انتخابیه تهران انتخاب شده گفت: من این خبر را تایید می کنم.

علی مطهری: رئیسی به دلیل مردمی بودن در قوه قضاییه بماند

«علی مطهری» نماینده سابق مجلس که چندی پیش اعلام کرده بود که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کند، در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو گفت: «معتقدم اگر آقای رئیسی همان قوه قضائیه را جلو ببرد خیلی بهتر است چون ایشان یک تحولی در قوه ایجاد کرده هر چند هنوز جای کار در این قوه وجود دارد به اعتقاد من هنوز هم رفتار با منتقدین مناسب نیست و می خواستم این مسئله را در فرصت مناسبی شخصا به گوش آقای رئیسی برسانم...آقای رئیسی به دلیل مردمی بودن بهتر است در قوه قضاییه بماند».

علی مطهری: رئیسی به دلیل مردمی بودن در قوه قضاییه بماند/ عصبانیت ضدانقلاب از توصیه پدرانه رهبرانقلاب به سید حسن خمینی

مطهری در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «شهید مطهری همواره یک تزی داشتند که روحانیت نباید در پست های اجرایی دولتی وارد شوند بلکه باید کار خود را انجام دهند و در کنار مردم باشند و در همین مسیر بر عملکرد دولت ها نظارت کنند و در صورتی که خودشان مسئول گوشت و مرغ و ارتزاق مردم باشند به صلاح کشور نیست در طول تاریخ شیعه نیز این رویه همواره وجود داشته و روحانیت همیشه در کنار مردم و در مقابل حکومت ها بوده اند. ایشان (شهید مطهری) معتقد بود حتی در جمهوری اسلامی نیز این رویه باید ادامه یابد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    28 5
    برو دوغتو بنوش
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      11 8
      من واقعا نگرانم وجهه گرانقدر آیت الله رییسی به عنوان یکی از ذخایر نظام، با حضور در دولت آسیب ببینه. چهره بزرگوارانی مثل مرحوم شاهرودی با صرف حضور کارآمد در قوه قضائیه در ذهن مردم تثبیت شد. واقع گرا باشیم و ببینیم جمع کردن خرابکاری‌های دولت فعلی و در عین حال تشدید فشار خارجی رو دولت آتی، می‌تونه به چهره شایسته‌ترین رییس‌جمهور هم خدشه وارد کنه.
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      10 6
      اتفاقاریس جمهوربایدمردمی باشه وچهره ی محبوبی باشه.. خنده داره حرفای کودکانه ی مطهری ازهمین الان پرچم شکست وترس جناحش رابرده بالا.. ازاسم جناب ریسی بزرگ هم وحشت دارند چون میدونن ریس جمهوربشه. این باندنفوذ واصلاحات دیگه راهی برای چپاول وجاسوسی پیدانخواهندکرد.. قدرت ریس جمهور چندبرابرقوه قضاییه هست. دقیقاریس جمهورمیتونه چنان بافسادوریرمجموعه های طویلش مبارزه کنه ک یدرصدشم قوه قضاییه نمیتونه. نزدیک به 20تاوزارت خانه فقط زیرمجموعه ریاست جمهوریه.. اگه هرارگانی زیرمجموعه خودش راازفسادپاک کنه ایران بهشت میشه
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    37 6
    اقای علی مطهری شما در مقامی نیستید که برای بزرگتر از خودت تعیین تکلیف یا نصیحت کنی برو یک گوشه بشین و به گذشته خودت فکر کن
    • رضا IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      6 6
      سلام فرمایش معصوم است که به حرف بنگرید نه به گوینده سخن و آقای مطهری درست گفته جناب رئیسی در قوه قضائییه موفق است و کارهای بسیاری هم میتواند انجام دهد
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      0 0
      مطهری اعتراف کرده که چهره مردمی نیست پس کاندیدا می شود
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    35 2
    آقای علی مطهری چطور وقتی روحانی8سال رییس جمهوره و همه شما پشت سرش به خط شدین و یا آقای محمد خاتمی اعلام کاندیداتوری کردند برای اینها ریاست جمهوری بد نیست،اما برای آقای رییسی بد است و روحانیت نباید وارد کار اجرایی شود؟مردم رو چی فرض کردی عزیز؟
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      14 1
      مردم را چی فرض کرده ؟ یک عده کم فهم و کج فهم ( در صورتی که اندیشه های حکیمانه ! ) ایشان را قبول نداشته باشند و صد البته کم حافظه ( البته اگر فردا نگوید که در قبول رفسنجانی و روحانی و خاتمی مجبور شدم و آنها هم نباید رئیس جمهور می شدند )
    • IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      6 1
      حسن روحانی نیست که. فقط اسمش روحانیه.
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      9 1
      لباس ریاست جمهوری فقط برازنده قامت آقای رئیسی هست و بس . شما هم که خودت چیزی در چنته نداری فقط متوسل میشی به عرایض پدر .
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    19 2
    علی مطهری هم بخاطر سوابق درخشان در کف گرگی زدن و فحاشی کردن در صحن علنی مجلس در خانه بماند
  • ش. AE ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    13 0
    شما اصلاح طلبان هم بخاطر سوابق خودتون و آقازاده‌ها تون و پر کردن جیب هاتون تا ۳ماه دیگه باید جوابگو باشید یکی به یکی
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    11 4
    مقام معظم رهبری برای نوه حضرت امام ارزش بسیار زیادی قائل میباشند
  • حامد IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    14 4
    ما هم معتقدیم آقایان رئیسی و قالیباف باید به دلیل حساسیت مسند فعلیشان نگاه به ریاست جمهوری نداشته باشند، اما این گفته جناب مطهری ثبت شود تا بعدا زیرش نزنند یا نقض نکنند.
  • IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    9 1
    حرف آقازاده مردوداعتبارندارد.
  • محمد IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    3 0
    دوستان لطفاً نگران خودتون باشید . جناب مطهری شما هم کمی بیشتر فکر کنید و کمی کمتر حرف و نظر بدهید .
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      2 0
      اى فرزندان عبد المطلّب: مبادا پس از من دست به خون مسلمين فرو بريد [و دست به كشتار بزنيد] و بگوييد، امير مؤمنان كشته شد، بدانيد جز كشنده من كسى ديگر نبايد كشته شود. درست بنگريد اگر من از ضربت او مردم، او را تنها يك ضربت بزنيد، و دست و پا و ديگر اعضاى او را مبريد، من از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم شنيدم كه فرمود: «بپرهيزيد از بريدن اعضاى مرده، هر چند سگ ديوانه باشد». ایا ما شیعه مولا هستیم ؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    8 0
    منظور این آقازاده اینه که همه برید کنار بذارید من بیام
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      1 2
      این اقازاده فرزند رییس شورای انقلاب است . دارای مدرک دکترا است . استاد دانشگاه است . پیرو پدر بزرگوارش است . فرزند شهید است . جوانمرد است . صادق و یک رنگ است . حالا هم صاحب اختیار است و می تواند از حقش برای شرکت در انتخابات استفاده کند . شما از چی می ترسید ؟ این ره که شما می روید به ترکستان است و بسوی کعبه نیست .
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    7 2
    دوستان تو را بخدا برایشان یعنی سرطان اصلاحات دعا بفرمایید و بکنید نگزارید همینجوری الی الابد در اسفل السافلین به درک واصل بشوند سلام و برکاته.
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    3 3
    علی آقا جنابعالی از چه جایگاهی اظهار فضل میکنی؟ با کدام سواد و سابقه؟
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    4 1
    تائید پایگاه و جایگاه آقای رئیسی
  • Fara hare IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    2 0
    به به چه عجب یکم امیدوارمون کردی بالاخره به بی بی سی برا اولین بار گفتید ضد ایرانی نه ضد انقلاب یا شاید تازه فهمیدید اینها با افساد طلبان سرمایه عسرایلیی که جزئی از انقلابن و سی سه سال از عمرچهل ساله انقلاب حاکم بودن هیچ مشکلی ندارن. بعله دیدید برا حسن خمینی نوه خمینی غنج میرن تازه متوجه شدید ضد ایرانن نه انقلاب. من که هزار بار گفته بودم برا این شبکه ها و آدمها شون و افساد طلبان سرمایه عسرایلی پیاده نظام دشمنان خونی ایران لفظ ضد ایران بکار ببرید و با ضد انقلاب ضد انقلاب چسبوندن بهشون برایشان ملیونها طرفدار تولید نکنید.
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    5 2
    مطهری در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «شهید مطهری همواره یک تزی داشتند که روحانیت نباید در پست های اجرایی دولتی وارد شوند بلکه باید کار خود را انجام دهند....خب پس چطور شما با تمام وجود از رياست جمهوري روحاني حمايت كردي؟‌چطور عاشق سينه چاك روحاني بودي و هستي ؟ خجالت بكش از دروغ گفتن
  • ناشناس IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    10 1
    سلام علیکم چند نکته به اقای مطهری: اولا: پدر شما هر چند انسان فاضلی بوده اند، اما دلیل نمی شود هر چه ایشان گفته باشد تا ابد درست باشد. به ویژه در مسائل نظام که مصلحت سنجی در هر دوره جزو ذات یک نظام پویاست. ثانیا شما چرا در مورد آقایان خاتمی، روحانی، کروبی و سر و دست شکاندشان برای دستیابی به قدرت چنین افاضاتی را نکرده اید؟؟؟ اینها که همه روحانی هستند؟؟؟؟ اینها خدشه ای به روحانیت و حوزه وارد نمی کنند با ورود به عرصه اجرایی؟؟؟ نکند ایشان خونشان رنگین تر از امثال اقای رئیسی است؟؟؟ یا اینکه شما دارید کتمان حقیقت می کنید و به خاطر منافع حزبی یکسویه جانبداری می کنید و به حق و عدل هیچ اعتقادی ندارید؟؟؟ ثالثا: شما بهتر است برای کسی نسخه نپیچید چون نه شما در جایگاه بالایی هستید که به کسی توصیه کنید بیاید یا نیاید و نه مردم چنین انتظاری را از شما دارند. رابعا نکند توهم شما را برداشته که شما نقش پدرتان را دارید در نظام ایفا می کنید؟؟؟ در حالی که شما اصلا راه پدرتان را نه در علم رفتید و نه در دیانت. پس حتی جایگاه ایشان را در نظام نخواهید داشت. خامسا دلیل این هراس شما از ورود امثال آقای رئیسی کارنامه درخشان ایشان در همه عرصه هایی است که بوده، از سازمان بازرسی تا تولیت آستان قدس تا ریاست قوه. هراسی که شما دارید درخشش جریان انقلابی است که باعث می شود کار امدی جریان اصلاحات و جریان اعتدال مفتضح شود. سادسا امام هم در مقطعی اوایل انقلاب بر این نطر بودند که روحانیت باید به کار حوزه و درس و اموزش برسد. اما ایشان از این نظر خود بازگشتند. به دلیل اینکه بعضا تکلیف حکم می کند که روحانی در مصدر امور قرار گیرد. همانطور که مستحضرید ایشان ابتدا پس از امدن به ایران به قم رفتند. سپس به دو دلیل دوباره به تهران برگشتند و نظارت خود را بیشتر کردند و زمام امور را به دست گرفتند یکی اینکه انقلاب بدون حضور ایشان در راس امور به انحراف نرود ثانیا اب و هوای قم مساعد وضع سلامتی ایشان نبود. در ضمن پس از ناکارامدی امثال بازرگان و بنی صدر ایشان به کلی نظرشان تغییر کرد و در دوره امام راحل اقای خامنه ای به عنوان رئیس جمهور و اقای هاشمی به عنوان رئیس مجلس ایفای نقش کردند. با اینکه هر دو معمم بودند. مگر اینکه بگویید مصلحت شناسی امام در هر دوره را قبول ندارید که مامی دانستیم شما این روحیه امام را قبول ندارید.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    6 1
    عجب یعنی حتی در جمهوری اسلامی روحانیت درمقابل حکومت باشد مطهری داره به کجا میره
  • سید علی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    4 3
    یقینا آنچه که رسانه های ضد انقلاب از آن ناراضی باشند به صلاح ماست و آنچه که از آن خرسند باشند و حمایت کنند به ضرر ماست، همانطوریکه همین رسانه ها در انتخابات 96 از شیخ حسن حمایت کردند و الان دیدیم که چقدر برای ما سنگین تمام شد
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    2 1
    رییسی و مطهری شبیه هم هستند . هردو دیندار . هردو با اخلاق. هردو صادق . هر دو خدمتکار . هردو را دوست دارم و برای سلامتیشان دعا می کنم.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      0 1
      آره جون خودت.=مطهری و به رییسی نچسبون.
  • احمدی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 0
    ظاهراً اینها و عوامل پشت پرده این حرکت،روغن ریخته را نذر امامزاده کردند..... می دانند که آقای سید حسن خمینی از نظر شرایط قانونی احراز صلاحیتش ضعیف بود... دوماً رای آنچنانی هم در جامعه نداشتند... بنابراین باید منتظر بود و دید که آقایان از این ماجرا چه نتیجه سیاسی می خواهند درو و برداشت کنند
  • حسین IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    4 2
    مطهری با همه بی عقلیش سیگنال داد رییسی باید بیاد انگار
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 0
    مطهری تایید صلاحیت نمیشه به خاطر حرفهایش
  • !! IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    2 0
    ما هم به علی مطهری پیشنهاد میکنیم ؛ برای آنکه آبرویش نرود ، اصلا نامزد نشود !!
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    2 0
    در کلام طرف کاملا وحشت از اومدن رییسی موج میزنه ، اما والله مُتِمّ نوره ولو کره الکافرون
  • DE ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    2 0
    یکی از مخرب ترین آثار ریاست جمهوری روحانی که شاید چند نسل ایران را به قهقهرا کشید این بود که افراد دیدند وقتی این بتونه رییس جمهور بشه و 8 سال قانون را دور بزنه و لج بازی کنه و به هر تولید و پیشرفتی... ترمز بزنه ما صد بار بهتر میتونیم. لذا هر ننه قمری پا شده خود را برای ریاست جمهوری کشوری عظیم و انقلابی مانند ایران نامزد میکنه و وقتی بهش میگن بچه تو جغراقیا و تاریخ کشور خودت را هم نمیدانی چی میخوای رییس جمبور بشی علی آقا!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس