کد خبر 1203104
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
تحریم نمایه ایران نمایه

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید همه تحریم‌های ایران لغو شود و ما دیگر فریب آمریکایی‌ها را نمی‌خوریم و اقدامات آنان را به دقت راستی‌آزمایی می‌کنیم.

به گزارش مشرق، محمد مهدی زاهدی، با تاکید بر ضرورت راستی‌آزمایی اقدامات آمریکا در لغو تحریم‌های ایران، گفت: باید همه تحریم‌های ایران لغو شود و نباید در لغو تحریم‌ها هیچ‌گونه استثنایی وجود داشته باشد.  

وی بیان کرد: همه تحریم‌های ایران از تحریم‌های برجام، حقوق بشری، تروریستی و تمام تحریم‌هایی که ترامپ و دیگر روسای جمهور آمریکا علیه کشورمان وضع کردند، باید لغو شود چرا که همه این تحریم‌ها به ناحق، غیرقانونی و ظالمانه بوده است.  

بیشتر بخوانید:

زاکانی: راستی آزمایی لغو تحریم‌ها طبق قانون بر عهده مجلس است

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث راستی‌آزمایی اقدامات آمریکا برای لغو تحریم‌ها، شکی نیست که ما نیاز به فرصت داریم‌ اما اینکه فرصت راستی‌آزمایی چه مدت باشد، بستگی به این دارد که ما چقدر بتوانیم موضوع لغو تحریم‌ها را پیگیری کنیم و از سوی دیگر، آمریکایی‌ها با چه سرعتی تحریم‌های ایران در صحنه بین‌المللی را لغو کنند.  

تحریم بانک مرکزی باید سریعا لغو شود

زاهدی ادامه داد: رفع چند تحریم در اولویت ما قرار دارد، برای مثال، تحریم بانک مرکزی باید سریعا و به سهولت لغو شود تا بانک مرکزی بتواند مانند گذشته، ارتباطات بانکی و مالی خود را انجام دهد.  

وی با بیان اینکه فروش نفت، تسهیل در صادرات آن و امکان بازگشت پول حاصل از صادرات نفت یکی دیگر از اولویت‌های ما در لغو تحریم‌ها است، گفت: همچنین بسیاری از افراد ایرانی از سوی آمریکا تحریم شده‌اند که باید آمریکا این تحریم‌ها را هم لغو کند و به صورت کلی باید همه تحریم‌های ضد ایرانی برداشته شود.  

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رفع تحریم‌های برخی از موضوعات را می‌توان به سهولت و ظرف چند روز راستی‌آزمایی کرد اما رفع برخی دیگر از تحریم‌ها این گونه نیست و نیاز به زمان بیشتری دارد.  

زاهدی با اشاره به اینکه زمانی که ما اقدامات آمریکا را راستی‌آزمایی کنیم، به این معناست که دیگر فریب آنان و وعده‌هایشان را نمی‌خوریم، تصریح کرد: در ماجرای برجام، به دلیل ساده‌انگاری و تسامح برخی از دولتمردان و اعتماد به آمریکایی‌ها ‌کشور هزینه بسیار سنگینی متحمل شد اما دیگر آن فضا وجود ندارد و ما فریب آمریکایی‌ها را نمی‌خوریم و اقدامات آنان را به دقت راستی‌آزمایی می‌کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس