محمدرضا عارف نمایه - کراپ‌شده

رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم می‌گوید: اصلاح‌طلبان در نتایج دولت روحانی سهم دارند.

به گزارش مشرق، محمدرضا عارف رئیس شورای منحله سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید؛ در نتایج کارنامه دولت روحانی همه اصلاح‌طلبان سهم دارند.

عارف در گفتگو با وب‌سایت جماران با تشریح رابطه میان اصلاح‌طلبان و دولت روحانی گفت: به‌هرحال دولتی که روی کار آمده بود موردحمایت اصلاح‌طلبان قرار داشت و بیش‌ازاندازه نیز برای حمایت از آن مایه گذاشتیم. باید بگویم ما هزینه‌های غیرضروری را در حمایت از این دولت پرداختیم ولی به‌هرحال شرایط طوری رقم خورد که این دولت هم در سال ۹۲ و هم ۹۶ بارأی اصلاح‌طلبان روی کار بیاید. ازاین‌رو، در استیضاح‌ها، تذکرها و تحقیق و تفحص‌های انجام‌شده این موضع را دنبال کردیم و موفق هم شدیم و خوشبختانه می‌توانم بگویم فراکسیون امید منویات و برنامه‌های خود را تا حدود زیادی پیش برد.

رئیس فراکسیون امید مجلس دهم ادامه داد: من خدمت آقای روحانی تجربه موفق دولت اصلاحات را در دوره مجلس پنجم مطرح کردم. در آن مقطع که مجلس متعلق به طیف راست بود و دولت به طیف چپ تعلق داشت کارگروهی مشترک متشکل از چند تن از نمایندگان مجلس و تعدادی از اعضای دولت تشکیل شد و مسائلی که می‌خواست در مجلس مطرح شود از قبل در آن کارگروه چکش‌کاری می‌شد و بسیار موفق بود. نمونه‌اش برنامه سوم بود که جز دو -سه مورد که ما با چالش در مجلس مواجه شدیم تقریباً منویات دولت در آن پیاده شد.

عارف ادامه داد: آقای روحانی از این مسئله استقبال کردند و گفتند این پیشنهاد بسیار خوب است اما متأسفانه به مدت یک سال هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشد. متأسفانه آقای روحانی وقت دیدار بسیار کم می‌داد و ما در مجلس جلسات بسیار کمی با ایشان داشتیم. در سال بعد این موضوع به‌صورت گله مطرح شد و آقای روحانی، آقای واعظی را مسئول پیگیری این موضوع کرد ولی باز هیچ اتفاقی نیفتاد.

در بحث گرانی بنزین که در آستانه انتخاب مجدد آقای روحانی بود، من خودم شخصاً با ایشان درباره ضرورت اصلاح قیمت بنزین صحبت کردم و گفتم فراکسیون امید این آمادگی را دارد که طراح اصلاح قیمت باشد و دولت مخالفت نکند اما اتفاقی نیفتاد. در مورد مسائل آبان ۹۸ و افزایش قیمت بنزین، فراکسیون امید طرحی سه فوریتی داشت البته هیچ‌کس در کشور مخالف اصلاح قیمت نبود اما گاهی چگونگی یک اقدام مهم‌تر از خود اقدام است.

حتی ما درباره نرخ بنزین نیز با آقای روحانی صحبت کرده بودیم اما متأسفانه ارتباط ما با ایشان بعضاً یک‌سویه بود. ما این مسئله را با تمام وجود در مجلس احساس می‌کردیم اما دست‌کم بخشی از جریان اصلاحات در بیرون از مجلس چنین احساسی نداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • DE ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    14 0
    محمدرضا عارف: اصلاح‌طلبان در عملکرد دولت سهم دارند ولی فقط سهم از بیت المال برداشتند و کیک حکومتی./بیش‌از اندازه برای روحانی مایه گذاشتیم بایستی اکثر مایه ها را میگذاشتیم در جیب خودمون. حالا اشکال نداره موج بعدی باز سوار میشیم.
  • NL ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    10 1
    عمو جان در 4 سال یک کلمه از شما در نیامد حالا بزبان امده ای!
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      0 1
      دم انتخابات شد و باز این اقا نطقش باز شد. خدایی من جای تو بودم خودم به خودم رای نمیدادم . چه فکری میکنه با خودش که مردم باید بهش اعتماد کنن باز
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    6 0
    سلام من به همه از جمله شما ارادت اخلاقی دارم. در دورانی که در مجلس بودید برای موضوعی چندین بار به مجلس آمدم و شما را در راس کمیته ای دیدم. قبلا متوجه شده بودم مدیر توانمندی نیستید ، در طی این رفت و آمدها دریافتم کارشناس خوبی هم نیستید. کار سیاسی هم از شما که نمی بینم. می شه بفرمایید این جملات بالا که خیلی مایه گذاشتید یعنی چی؟
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    6 2
    تو مایه گذاشتی؟ دست بردار. من الان صدای جنابعالی را بخاطر ندارم. سکوت!
  • علیرضا IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    6 1
    آقای برادر بیش از حد مایع گذاشتی و ماستتون ترش شد و پدر مردمو در آوردید خدا از شما نگذره و هم تو این دنیا و هم اون دنیا ذلیل بشید چون با این ندانم کاری خیلی ها را ذلیل کردید
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 1
    هرچه بیشتر پیر میشید خرف تر میشی موقع انتخابات از لانه میزنی بیرون، یه وقت گم نشی
  • بازنشسته IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    4 1
    وبیش ازبیش با این کارلجوجانه تان به مردم وکشور ضربه وخیانت کردید
  • حسين DE ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 1
    آخه كى گفته تو "عارفى" ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس