علی مطهری

«محمدعلی وکیلی» نماینده عضو فراکسیون امید در مجلس دهم: حدود دو ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است اما هنوز هیچکدام از مبانی حضور در انتخابات از سوی جریان اعتدالی و اصلاح‌طلب اعلام نشده است.

سرویس سیاست مشرق - سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در ستون  «صندوقچه انتخابات» به بررسی روزانه اخبار و حواشی انتخاباتی و رصد رسانه‌های داخلی و بررسی رسانه‌های معاند می‌پردازیم.

********

علی مطهری: سابقه ام تضمین کننده وعده هایی است که می دهم

«علی مطهری» فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده عضو لیست امید در مجلس دهم در مصاحبه با پایگاه خبری جماران در پاسخ به این سوال که «اگر شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که شما در مسئولیت سنگین ریاست جمهوری قرار بگیرید، با جریان های تندرو چگونه برخورد می‌کنید. آیا مردم می‌توانند تضمینی داشته باشند که شما به عنوان یک فرد سیاسی به آنها دهید؟» گفت: «تضمین این مساله سابقه‌ای است که من دارم. در دوره نمایندگی مجلس این کار را کرده‌ام. من هر جایی که به بهانه‌های مختلف افراد را متهم به جاسوسی و بازداشت کردند، ایستادم، اعتراض کردم و سؤال پرسیدم».

علی مطهری: سابقه‌ام تضمین کننده وعده‌هایی است که می‌دهم/ گمانه‌زنی عضو مؤتلفه از ۴ نماینده اصلی اصولگرایان

مطهری در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «به نظرم ما باید بعد از اینکه در رفع تحریم‌ها و بازگشت به برجام پیش رفتیم، رابطه با آمریکا را برقرار کنیم. این رابطه بی جهت قطع شده و از اول انقلاب نیز قرار بر قطع دائمی رابطه نبوده است. متاسفانه یک کار خطایی انجام شد و به اینجا رسیدیم. رابطه باید برقرار باشد و مسائلی که ما در خصوص انتقام شهادت سردار سلیمانی داریم به جای خودش. در اینکه باید انتقام این جنایت  گرفته شود بحثی نیست ولی این موضوع منحصر به ایران نیست و مربوط به کل مسلمانان دنیاست. یعنی سردار سلیمانی متعلق به کل دنیای اسلام است و ممکن است مثلا یک مسلمان آفریقایی انتقام خون او را بگیرد».

 

** سیدحسن خمینی به دلایل متعدد گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری نیست

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «چانه زنی برای کاندیدای نهایی» نوشت: «به تازگی برخی منابع اعلام کرده‌اند که محمدرضا عارف تصمیم خود را برای کاندیداتوری گرفته اما او هم فارغ از برخی انتقادها به عملکردش در سال‌های اخیر، طی یک سال گذشته ارتباطات سازمانی و حزبی خود را با اصلاح‌طلبان و مشخصا نهاد اجماع‌ساز این جریان که با عنوان «جبهه اصلاحات ایران» فعال شده، کاهش داده و این شرایط ممکن است در تصمیم‌گیری نهایی اصلاح‌طلبان تاثیر بگذارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «شرایط زمانی دشوارتر می‌شود که عارف بدون توجه به نظر جبهه اصلاحات به کاندیداتوری خود ادامه دهد و چنانچه او کاندیدای نهایی نباشد، میدان را ترک نکند. سخنان برخی اصلاح‌طلبان هم نشان می‌دهد که گویا قرار نیست حمایتی از عارف انجام شود».

علی مطهری: سابقه‌ام تضمین کننده وعده‌هایی است که می‌دهم/ گمانه‌زنی عضو مؤتلفه از ۴ نماینده اصلی اصولگرایان

روزنامه اعتماد در ادامه با اشاره به مسئله کاندیداتوری سید حسن خمینی نوشت: «طیفی از اصلاح‌طلبان معتقدند که سیدحسن خمینی به دلایل متعدد گزینه مناسبی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری، دست‌کم در شرایط خاص کنونی نیست، چراکه به باور آنان در کارنامه سیاسی سیدحسن خمینی، تجربه کلان مدیریتی به چشم نمی‌خورد».

 

** شورای وحدت اصولگرایان «یک-هیچ» از شورای ائتلاف جلو افتاده است

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «رقابت تنگاتنگ اصولگرایان برای انتخابات» نوشت: «رقابت تنگاتنگ در جریان اصولگرایی، بین شورای وحدت اصولگرایان و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات ۱۴۰۰ در جریان است و تا اینجای کار به نظر می‌رسد که شورای وحدت یک -هیچ از شورای ائتلاف جلو افتاده است. تا شورای ائتلاف درگیر مجامع استانی خود است، شورای وحدت رایزنی با نامزدهای بالقوه را شروع کرده است. دیروز متکی، سخنگوی شورای وحدت، خبر داده که آیت‌الله موحدی‌کرمانی، رئیس جامعه روحانیت، به‌زودی نامه‌نگاری با چهره‌هایی همچون رضایی، قالیباف و رئیسی را آغاز خواهد کرد و در ادامه به دیگر افرادی که اعلام نامزدی کرده‌اند هم نامه خواهد نوشت».

علی مطهری: سابقه‌ام تضمین کننده وعده‌هایی است که می‌دهم/ گمانه‌زنی عضو مؤتلفه از ۴ نماینده اصلی اصولگرایان

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «آنچه از برایند اخبار و گفته‌ها می‌توان نتیجه‌گیری کرد، این است که رضایی، رئیسی، قالیباف، جلیلی و با احتمال کمتری سعید محمد احتمالا جزء پنج گزینه اصلی نامزدهای اصولگرایی هستند که در این صورت چهره‌هایی مانند ضرغامی، دهقان، وزرای رنگارنگ دولت احمدی‌نژاد و حتی دو عضو هیئت‌رئیسه مجلس فعلی، نیکزاد و قاضی‌زاده، چندان شانسی برای بدل‌شدن به گزینه یا گزینه‌های نهایی نخواهند داشت».

علی مطهری: سابقه‌ام تضمین کننده وعده‌هایی است که می‌دهم/ گمانه‌زنی عضو مؤتلفه از ۴ نماینده اصلی اصولگرایان

** گمانه زنی عضو موتلفه از ۴ نماینده اصلی اصولگرایان

«حمیدرضا ترقی» عضو حزب موتلفه اسلامی در مصاحبه با خبرآنلاین گفت: «تا روز ثبت نام منتظر اعلام نظر آقای رئیسی می‌مانیم البته رایزنی‌های متعددی در جریان است. به هر حال تا روز ثبت نام تکلیف مشخص خواهد شد. طبیعتا کاندیداهای دیگر در حال فعالیت انتخاباتی هستند منتهی آن کاندیداها نیز منتظر تصمیم آقای رئیسی هستند که اگر آقای رئیسی بپذیرند تقریبا برخی از آنها مصمم هستند به نفع او کنار بروند تا در جریان اصولگرایی، تکثر نامزدها وجود نداشته باشد. در عین حال به آقای رئیسی در دولت و مسائل آینده کمک کنند از این رو آنها هم تا حدودی با احتیاط، فعالیتهای تبلیغاتی و کاری‌شان را دنبال می‌کنند».

علی مطهری: سابقه‌ام تضمین کننده وعده‌هایی است که می‌دهم/ گمانه‌زنی عضو مؤتلفه از ۴ نماینده اصلی اصولگرایان

ترقی در ادامه در پاسخ به این سوال که «گزینه‌های بعد از آقای رئیسی منظورتان کدام کاندیداها است؟» گفت: «از بین چهره‌ها، عمدتا آقایان قالیباف، محسن رضایی و لاریجانی مطرح هستند». وی در ادامه در پاسخ به این سوال که «سعید جلیلی چطور؟» گفت: «آقای سعید جلیلی عمدتا در محافل مختلف مورد بحث و بررسی است اما در حدی که آقایان قالیباف، محسن رضایی و لاریجانی مطرح هستند درباره سایر کاندیداها نشنیده‌ام که مطرح باشند».

علی مطهری: سابقه‌ام تضمین کننده وعده‌هایی است که می‌دهم/ گمانه‌زنی عضو مؤتلفه از ۴ نماینده اصلی اصولگرایان

 

** وکیلی: لاریجانی گزینه نیمه اصلاح‌طلب، نیمه اعتدالی است

خبرگزاری مهر در مطلبی به نقل از «محمدعلی وکیلی» نماینده عضو فراکسیون امید در مجلس دهم نوشت: «حضور لاریجانی در انتخابات مشخص نیست اما آقای لاریجانی می‌تواند موضوع ائتلاف باشد...نامزدی آقای لاریجانی می‌تواند به ائتلاف کمک کند...وقتی شرایط به گونه‌ای است که بدنه اصلاح‌طلبی حتی به دنبال انتخاب گزینه از میان اصولگرایان شناسنامه‌دار است، رفتن به سمت گزینه نیمه اصلاح‌طلب، نیمه اعتدالی مثل لاریجانی جواب روشنی دارد».

علی مطهری: سابقه‌ام تضمین کننده وعده‌هایی است که می‌دهم/ گمانه‌زنی عضو مؤتلفه از ۴ نماینده اصلی اصولگرایان

علی مطهری: سابقه‌ام تضمین کننده وعده‌هایی است که می‌دهم/ گمانه‌زنی عضو مؤتلفه از ۴ نماینده اصلی اصولگرایان

وکیلی در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه جریان اصلاح‌طلب و اعتدالی در انتخابات ریاست‌جمهوری دچار سرگردانی در استراتژی هستند، گفت: «حدود دو ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است اما هنوز هیچکدام از مبانی حضور در انتخابات از سوی جریان اعتدالی و اصلاح‌طلب اعلام نشده است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    11 2
    تو یکی رئیس جهمور که هیچی، تایید صلاحیت هم بشی میرم جیبوتی پناهنده میشم. ولی جدا از شوخی اینو تایید صلاحیت کنین یکم بخندیم. :)))
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    44 2
    مطهری رو کجای دلم بذارم خخخخ
    • SE ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      7 0
      در بدندون کشیدن لنگه جوجه و شیشلیک خوب تجربه داره
    • SE ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      18 0
      سابقه مدیریتی این بنده خدا توی یک کادر 3 در 4 جا میشه آنوقت چه جوری برای تضمین وعده هاش به سابقه اش ملوسش استناد میکنه
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      11 2
      ولش کن. بذار بیاد یکم بخندیم.
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    31 1
    با علم به اینکه میدونی نامزد بشی طبق قانون رد صلاحیت میشی و میخوای هزینه رد صلاحیت رو به نظام تحمیل کنی؛ بدون خیلی.....هستی
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    10 4
    سردار محمد عزیز
    • مرگ بر ضد ولایت فقیه IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      1 0
      فقط سعید محمد جوان حزب اللهی و انقلابی هر جا پاسدار ها پا گذاشتند آباد شده
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    11 1
    علی مطهری تو رو خدا کمتر جوک بگو ههههههههههه
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    14 3
    رای ما سردار محمد
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    15 0
    اگر بخواهیم علی مطهری را در چند عبارت خلاصه کنیم: تجویز قرص ضدبارداری، خطاب کردن دیگران با عنوان پفیوز سیاسی، نگرانی بابت قهرمان نشدن برزیل در جام جهانی، بی اعتنا به معیشت مردم، هتاک و بی تربیت در قبال رهبری. این ها قطعا نمی تواند ضامن ریاست جمهوری ایشان باشد. قضاوت با شما.
    • AT ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      4 0
      قای علی مطهری، صحبتهای قبلی شما شبهه حمایت شما از عربستان را بوجود آورده، برای اینکه به ما ثابت کنید که وابستگی به وهابی های سعودی ندارید: 1- جنایات عربستان در کشتار مردم بیگناه یمن را رسماً محکوم کنید. 2- عربستان را بخاطر حمایت از گروه تروریستی داعش و کشتار مردم بیگناه عراق و سوریه رسماً محکوم کنید. 3- سلاخی جمال خاشقجی توسط بن سلمان را محکوم کنید. 4- جنایات داعش تحت حمایت عربستان را محکوم کنید.
  • حیدر صالح IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    9 0
    این اصلاحچی ها یکی از یکی مشکل دارتر و نامناسب تر! یکی بیاد بهشون بگه ریاست جمهوری بچه بازیه مگه هرکی با ننه قمر قهر کند بیاد رئیس جمهور بشد! حسن روحانی چه گلی به سر مملکت زد که شماها مخای بزنید بس نیس! همین مونده شما ها بیایی رئیس جمهور بشید
  • مهرناز IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    18 1
    بدبخت ملتی که رئیس جمهورش علی مطهری باشد.
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    11 0
    مطهری برو کناربذار باد بیاد خودت هم می دونی رای نداری
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    6 0
    بابا ولش کنید بذارید خوش باشه واسه خودش حواستون به لاریجانی باشه
  • علی IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    16 1
    آخه خجالت نمی کشی کاندیدای ریاست جمهوری بشی؟؟؟؟؟
  • DE ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    10 0
    علی مطهری: سابقه‌ام تضمین کننده وعده‌هایی است که می‌دهم . گفتم 25 دقیقه ای برای برجام امضاء جمع میکنم رو قولم ایستادم حالا هم وقتی ایشا لا رییس جمهور شدم با اینکه بیشتر از 11.5% قدرت ندارم ولی همون 11.5 روز اول چنان تحولی در اقصاد ایجاد کنم که دلار امریکا سقوط کنه از 25 هزار تومان به 125 هزار تومان . جناب مطهری ما سقوط رو به بالا دیگه نداریم .اختیار دارید در حالت بی وزنی آدم به همه جا بالا و پایین و چپ و راست سقوط میکنه.باور نمیکنی از نیل ارمسترانگ فضانورد بپرس.
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    12 0
    علی مطهری در مجلس چه گره ای از مشکلات مردم باز کرد؟ که حالا مدعی ریاست جمهوری شده؟
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    16 0
    خداوند همه مرضای اسلام و مسلمین را شفا عنایت فرمایید، لال از دنیا نری بلند بگو آمین.
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    11 0
    مطهری درگناهی که حسن کرد شما ها نیز شریک میباشیدحامی اش بودید ملت رابه خاک سیاه نشاندید خداوند بحق چهارده معصوم نابودتان بکند مردم را نابود کردیدازشرمندگی اگر همه تان یک جوغیرت داشتید باید خودکشی میکردید
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    11 0
    دنیا دیگه جای خوبی نیست سید حسن مصطفوی و علی مطهری هم خودشونو در قامت ریاست جمهوری میبین، توف بهت دنیا
    • AT ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      2 0
      حاج سید احمد خمینی: ما امروز موظف هستیم پشت سر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای حرکت کنیم. سید حسن ضد خط امام است و راه منحرفین اصلاح طلب را در پیش گرفته
  • US ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    3 0
    آقای علی مطهری، صحبتهای قبلی شما شبهه حمایت شما از عربستان را بوجود آورده، برای اینکه به ما ثابت کنید که وابستگی به وهابی های سعودی ندارید: 1- جنایات عربستان در کشتار مردم بیگناه یمن را رسماً محکوم کنید. 2- عربستان را بخاطر حمایت از گروه تروریستی داعش و کشتار مردم بیگناه عراق و سوریه رسماً محکوم کنید. 3- سلاخی جمال خاشقجی توسط بن سلمان را محکوم کنید. 4- جنایات داعش تحت حمایت عربستان را محکوم کند.
  • US ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    5 0
    "شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: مقصر موج چهارم کرونا مردم نیستند بلکه شخص رئیس ستاد کروناست! آقای مطهری، تو اصلاح طلبی هستی که مسئولان هم جناحی ات مقصر بالا بردن تعداد فوتی های مردم در اثر کرونا هستند، و تو هم در داغدار شدن مردم مقصر هستی. اگر انسانیت و وجدان داری، سوء مدیریت دولت منجر به افزایش تلفات کرونا را رسماً محکوم کن
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    9 0
    لاریجانی رفتاراش به اصلاح طلبا میخوره
  • US ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    6 0
    مسئولانی که با اصرار بر اجرای طرح ترافیک و شلوغ کردن مترو و اتوبوسها و نیز آزاد گذاشتن تردد در اسفند و فروردین ، تعداد افراد مبتلا و فوتی ها را افزایش داده اند، باید در قوه قضائیه بابت این اشتباهشان محاکمه و قصاص شوند.
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    12 3
    فقط آیت الله رئیسی
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    8 1
    انشاالله انتخابات به صورت پرشور و باشکوه برگزار میشه
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    11 1
    راه حل مشکلات کشور روی کارآمدن دولت انقلابی است
  • IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    2 0
    نه اصلاحات نه اصولگرا یکی بیاد که وابسته به هیچ جریانی نباشه شاید بتونه این وضعیتو درست کنه قبلا دوتا حزب امتحانشونو دادن
  • محمد IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    3 1
    آقای مطهری در سابقه اش حتی مدیر یک دبیرستان شش کلاسه حداقل بوده؟؟؟!!!
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    3 0
    کدوم سابقه ما که همیشه شما رو فقط منفعل دیدیم .
  • DE ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    4 0
    این اقای مطهری دردوره نمایندگیش هرروزیه نظرمتناقص باروزقبلش میدادسابقه ات فقط به دردخودت میخورد
  • قاسم IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    3 0
    جناب مطهری! شما که میفرمایید رییس جمهور ایران اختیاری نداره! برای این مقام بدون اختیار سر و دست می شکونید؟
  • محمد IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    3 0
    مطهری برای نمایندگی مجلس رد صلاحیت شد چطور می خواهد ریس جمهور شود؟
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    3 0
    فسیل های موسوم به اصولگرا که فقط وقت انتخابات میبینمتون ... این بار اگه خدا بخواد با طناب پوسیده شما ته چاه نمیریم...لاریجانی؟ آخه لاریجانی؟
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    2 0
    دریغ ازیک ذره سواد-فکرکرده من آنم که رستم بود پهلوان-عمو اگر پدرت شهید مطهری نبود حالا دربان هم استخدام نمیشدی
  • علـی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    4 0
    ما که جز غُر زدن چیزی ازت ندیدیم!!!
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    2 0
    ماشاء الله چه رجالی داریم اگر زمان امیر مومنان علیه السلام بودند حتما یا در سپاه جمل بودند یا در سپاه شام یا در سپاه نهروانیان .
  • AT ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    2 0
    تولیت حرم امام به سازمان اوقاف واگذار شود و حسینیه جماران به مردم واگذار شود تا جلوی رانت خواری و از جیب مردم مفت خوردن و مفت گشتن سید حسن گرفته شود.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    اصلا آقای مطهری تایید صلاحیت شما بعیده با این حرفهاییی که زدی
  • سرخوش IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    اقای مطهری لطفا قدری از کتابهای پدر بزرگوارتان را مطالعه نماید.تا هدایت شوید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس