انگلیس

وزیر خارجه انگلیس با موضع گیری علیه روسیه در تنش این کشور با اوکراین، از هماهنگی با ایالات متحده در این باره خبر داد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه انگلیس یکشنبه به تشدید تنش بین روسیه و اوکراین واکنش نشان داد.به نوشته روزنامه «دیلی میل» «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس به روسیه توصیه کرد تا فورا گام‌های تنش‌زا در مرز با اوکراین برارد. دومینیک راب در توییتی در این زمینه نوشت که آمریکا و انگلیس بشدت مخالف تلاش روسیه در بی ثبات ساختن اوکراین هستند.

وی در این توییت نوشت: «انگلیس و ایالات متحده قاطعانه مخالفت روسیه در بی ثباتی اوکراین هستند. "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا و من هم عقیده‌ایم که روسیه باید بلافاصله شرایط را تغییر دهد و به تعهدات بین‌المللی خود که درپیمان مینسک امضا کرده، عمل کند».این در حالی است که یک مقام ارشد دولت روسیه از عدم هرگونه گفت‌وگو با دولت آمریکا در زمینه اوکراین خبر داد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه شنبه در این زمینه گفت: «مسکو مذاکراتی را با واشنگتن درباره اوکراین در سطح وزرای خارجه و وزارت دفاع انجام نداده و نخواهد داد».

اوکراینی‌ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند. اوکراین چندی پیش کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

برخی منابع خبری شنبه گزارش دادند که ارتش روسیه در حال استقرار سامانه‌های موشکی «اسکندر» در مناطقی نزدیک مرز با اوکراین است گفته می‌شود که روسیه از اواخر ماه مارس مقادیر زیادی تجهیزات نظامی را به مرزهای اوکراین، به ویژه مناطق «کریمه»، «ورونژ» و «روستوف» منتقل کرده است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 1
    هرجا انگلیس موضوع گیری کرد اثبات می گردد که کرم از خود خودش است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سید DE ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 1
    واقعاً چه قدر کفتار پیر ترحم برانگیز شده است که بدون آمریکا حتی از ایران هم می ترسد چه برسد به روسیه و چین! حال آن که روزگاری نیروی دریایی اش بازوی قدرتمند تجاوزگریش بود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس