کد خبر 1202374
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
ترابیان: برای دیدار با اینفانتینو از طریق صحیح وارد نشدند/نباید باند بسازند و به چشم دشمن به همه نگاه کنند

مدیر روابط بین الملل اسبق فدراسیون فوتبال گفت: اینفانتینو به مسئولان فدراسیون فوتبال ما وقت نداده چون از طریق صحیح درخواست جلسه نشده است.

به گزارش مشرق، عباس ترابیان در خصوص اتفاقاتی که پیرامون از دست رفتن میزبانی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و همچنین لیگ قرهمانان آسیا رخ داده است و از طرفی فدراسیون فوتبال تصمیم داشته با رئیس فیفا و AFC جلسه برگزار کند اظهار داشت: من منافعی در فدراسیون فوتبال ندارم و سعی می‌کنم صریح صحبت کنم. هنوز ارتباطاتی با AFC با دوستانم دارم و مدتی پیش بحثی در مورد از دست رفتن میزبانی و این مسائل با یکی از دوستانم در AFC داشتم که او گفت فدراسیون فوتبال ایران نامه‌ای را به AFC نوشته است و در آن سه دلیل بسیار قانع کننده را ذکر کرده.

وی افزود: او مدعی بود نامه‌ها قبلا به این شکل خوب و مدون ارسال نمی‌شد و من خیلی خوشحال شدم از این که نامه‌ ارسالی فدراسیون فوتبال مسؤولان AFC را تحت تأثیر قرار داده است اما نباید فراموش کنیم که در AFC سمت‌های افراد بسیار مهم است و توانایی‌های فردی آنها هم در تصمیم‌گیری‌ها تأثیر دارد. مثلاً اگر کسی در ایران سخنران خوبی است، اما نتواند در AFC همه چیز را خوب بیان کند، در آنجا دچار مشکل خواهد شد.

مدیر روابط بین الملل اسبق فدراسیون فوتبال تأکید کرد: جلسات AFC جلساتی بسیار چلنجی است به خصوص در کمیته مسابقات یک فرد باید منویات خودش را به خوبی توجیه کند و معتقد هستم ما در این بخش خیلی ضرر کردیم. جایگاه‌هایی که در دوره صفایی فراهانی داشتیم از دست داده‌ایم و ما سالیان سال واگن اول قطار بودیم، اما حالا نمی‌دانم واگن چندم آن قطار هستیم.

بیشتر بخوانید:

گاف بزرگ عزیزی خادم در بستر دیپلماسی ورزشی/ آیا شیخ سلمان واقعا در جریان سلب میزبانی از ایران نبود؟

ترابیان تصریح کرد: از برخوردهای AFC می‌فهمم جایگاهمان را از دست داده‌ایم و آنها هم نشان داده‌اند شوخی با کسی ندارند. رئیس AFC از کشوری است که یکی از استان های عربستان محسوب می‌شود و تکلیف عربستانی‌ها هم با ما مشخص است و دیدید که در این چند سال آنها در فوتبال علنا با دشمنی با ما برخورد کرده‌اند.

وی در خصوص این که مسؤولان فدراسیون فوتبال در ابتدا می‌خواستند با اینفانتینو جلسه بگذارند اما وی وقت نداده است، عنوان کرد: او وقت نداده چون از طریق صحیح درخواست جلسه طی نشده است. زمانی که تاج رئیس فدراسیون شد، به من گفت می‌خواهیم از اینفانتینو وقت بگیریم، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال از دوستان صمیمی من است و من در منزل او رفت و آمد می‌کردم. حتی 21 سال پیش در مراسم ازدواج او حضور داشتم و در اولین سفری که تاج با این فرد دیدار کرد، من هم حضور داشتم و رابطه از آنجا آغاز شد.

مدیر روابط بین الملل اسبق فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال باید به هر شکل ممکن از افرادی که می‌توانند کمک کنند مشورت بگیرد. اخیراً مسؤولان فدراسیون با من تماس گرفتند و در مورد هماهنگی برای فوتسال صحبت‌هایی شد که من هم با روی باز کمک کردم و دو دیدار با ژاپن هماهنگ شد که جزئیات آن به نفع ما بوده و بعدا هم اعلام خواهد شد. نمی‌گویم از من ولی از افرادی که می‌توانند کمک کنند حتما باید مشورت گرفته شود. این خوب نیست که باندی سفت و سخت بشویم و به بقیه به چشم دشمن نگاه کنیم.

ترابیان افزود: به نظرم می‌شود با دفتر اینفانتینو ارتباط برقرار کرد و شاید اگر درخواست می‌شد که حتماً باید چنین جلسه‌ای برگزار شود این اتفاق می‌افتاد. در مورد AFC هم باید بگویم دبیرکل هندی آن ارتباط بسیار بدی با ما دارد به خصوص این که وقتی او می‌بیند خطایی بدون قید و شرط رخ داده است، بنابراین او سعی می‌کند مانع از برگزاری ملاقات بین مسؤولان ایران و شیخ سلمان شود. ما در AFC افرادی داریم که هنوز هم نمی‌توانند حرف بزنند و مثل توریست به جلسات می‌روند و برمی‌گردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شکایت ایران به دادگاه CAS از AFC در تصمیمات آینده این نهاد علیه فوتبال ایران تأثیر منفی دارد یا خیر گفت: شاید زمان شکایت مناسب نبوده اما از سوی دیگر چاره‌ای هم وجود نداشته است. اگر دقت کنید فیفا در مورد ویلموتس هنوز نتوانسته جواب درست و حسابی بدهد و آنها در قضیه شکایت این مربی خیلی سریع و غیرمنطقی عمل کردند، ضمن این که فدراسیون فوتبال هم در این قضیه گاف داد و وقتی در قرارداد به آن نکته مهم توجه نشد، فیفا هم واکنشی سریع‌السیر نشان داد. شاید فدراسیون با شکایت به دادگاه CAS خواست عنوان کند که آخرین تلاش خود را هم انجام داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عزیز قصاب IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    1 0
    همه از هم بدتر خب شما چه گلی به سر فوتبال ایران زدید؟ خود شما هم بدتر از همه هستی ولی چون مقام ومنسبی نداری ایراد میگیری الانی ها هم بعدن از آیندگان ایراد میگیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس