کد خبر 1202346
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
اعتراضات خشونت بار ضد محدودیت‌ها در پایتخت‌های اروپایی

روز گذشته در چندین پایتخت اروپایی اعتراضاتی ضد محدودیت‌های کرونایی برگزار شد که به خشونت و ناآرامی‌هایی انجامید.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، شب گذشته در پایتخت رومانی تعداد زیادی از مخالفان اقدامات کرونایی دولت اعتراض کردند. معترضان در مقابل مقر ریاست جمهوری خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند. از اواخر دسامبر در این کشور اروپایی یک قرنطینه سراسری و منع ترددهای شبانه برای مهار کرونا حاکم است.

بیشتر بخوانید:

پرتاب کوکتل مولوتوف معترضان ایرلندی به سمت پلیس

در این کشور با حدود ۱۹ میلیون سکنه از اوایل بحران کرونا ۲۴۸۶۷ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. بعد از افزایش چشمگیر موارد ابتلا در ماه مارس در رومانی شمار مبتلایان در حال حاضر کمی رو به کاهش است. البته بخش های اورژانس این کشور همچنان تحت فشار بالایی قرار دارد و به اندازه کافی جا برای بستری بیماران جدید وجود ندارد. کمپین واکسیناسیون در این کشور هم به کندی پیش می رود و تا به حال حدود ۱۱.۷ درصد ساکنان این کشور اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

روز گذشته درهلسینکی، پایتخت فنلاند هم حدود ۳۰۰ معترض بدون اطلاع قبلی به خیابان ها آمدند و علیه اقدامات کرونایی دولت اعتراض کردند. پلیس حدود ۲۰ معترض را در جریان این اعتراضات دستگیر کرد چرا که از درخواست‌های نیروها پیروی نمی کردند. پلیس از معترضان خواست فورا به این تجمع پایان دهند. جریمه نقض قواعد هم در انتظار برخی از اعتراض کنندگان است.

در اتریش هم اعتراضات گسترده‌ای علیه محدودیت های کرونایی برگزار شد و در وین، پایتخت این کشور حدود ۳ هزار نفر به خیابان ها آمدند و علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. در بین معترضان برخی نمایندگان حزب افراطی این کشور هم حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی که پلیس قبلا آن را ممنوع اعلام کرده بود در نزدیکی ایستگاه اصلی قطار وین جمع شدند و بعد از درگیری با پلیس حدود ۱۴ معترض دستگیر شدند.

سازمان دهندگان این تجمع اعتراضی با توجه به آفتابی بودن و مطبوع بودن هوا از شهروندان خواسته بودند با کودکان برای شرکت در این تجمع اعتراضی بیایند و از هوای تازه لذت ببرند. در این تجمع اعتراضی برخی اعضای گروه های راست افراطی هم شرکت کردند.

پلیس بعد از اینکه برخی معترضان می خواستند حصارهای ایجاد شده را بشکنند و به سمت نیروهای پلیس بطری پرتاب می کردند از اسپری فلفل استفاده کردند.

برخی معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود "راه دیکتاتوری کوتاه است."

در پایتخت لهستان هم اعتراضاتی علیه محدودیت های کرونایی برگزار شد که در جریان اعتراضات ۶ نفر دستگیر شدند. به گفته پلیس معترضان نارنجک دودی به سمت نیروها پرتاب می کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس