کد خبر 1202107
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
اعتراضات خشونت بار ضد محدودیت‌های کرونایی در اتریش/ تمایل اکثر شهروندان برای خرید واکسن روسی

نتایج جدیدترین نظرسنجی از تمایل اکثر شهروندان اتریشی به خرید واکسن روسی حکایت دارد و امروز ( شنبه) در اعتراضات ضد محدودیت‌های کرونایی که در وین برگزار شد خشونت‌ها و درگیری‌هایی رخ داد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی پرسه"، در اعتراضات علیه محدودیت های کرونایی که امروز ( شنبه) در وین برگزار شد درگیری هایی رخ داد.

صدها معترض بعد از ظهر امروز در یک تجمع اعتراضی که از طرف سازمان دهندگان به عنوان "مادر همه اعتراضات" لقب گرفته بود علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی که پلیس قبلا آن را ممنوع اعلام کرده بود در نزدیکی ایستگاه اصلی قطار وین جمع شدند و بعد از درگیری با پلیس چندین معترض دستگیر شدند.

سازمان دهندگان این تجمع اعتراضی با توجه به آفتابی بودن و مطبوع بودن هوا از شهروندان خواسته بودند با کودکان برای شرکت در این تجمع اعتراضی بیایند و از هوای تازه لذت ببرند. در این تجمع اعتراضی برخی اعضای گروه های راست افراطی هم شرکت کردند.

پلیس بعد از اینکه برخی معترضان می خواستند حصارهای ایجاد شده را بشکنند و به سمت نیروهای پلیس بطری پرتاب می کردند از اسپری فلفل استفاده کردند.

بر اساس اطلاعات پلیس حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در این تجمع اعتراضی شرکت کردند.

برخی معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود "راه دیکتاتوری کوتاه است."

"سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش هم اعلام کرده که مذاکرات برای واکسن اسپوتنیک وی روسیه عملا به پایان رسیده است. وی گفت: امکان خرید برای ما در اتریش فراهم شده است. به گفته وی یک میلیون دوز واکسن اضافی یک موتورتوربوی دیگر برای روند واکسیناسیون در کشور خواهد بود.

یک مقام بهداشتی در اتریش هم اعلام کرد که این واکسن باید از روسیه خریداری شود.

کورتس می خواهد بعد از بحران کرونا این سوال را در اتحادیه اروپا مطرح کند که "ما چه اقدامی می توانستیم انجام دهیم تا هم در تهیه و هم تایید واکسن سرعت بیشتری مانند آمریکا داشته باشیم."

یکی از مقامات حزب خلق اتریش هم اعلام کرده که هیچ محدودیتی در خرید واکسن نباید وجود داشته باشد و اتریش باید آنچه را که ممکن است خریداری کند. وی همچنین گفته است که در مبارزه با همه گیری کرونا هر واکسنی که قابل استفاده است باید خریداری شود.

وی با اعلام اینکه واکسن روسی باید مورد آزمایش قرار گیرد در عین حال گفت: اتریش نیازی نیست برای تایید این واکسن منتظر آژانس دارویی اروپا و بررسی های آن بماند و می تواند به صورت مستقل این اقدام را انجام دهد.

نتایج جدیدترین نظرسنجی هم نشان می دهد که ۶۹ درصد شهروندان اتریشی خواهان خرید واکسن روسی هستند و مردها و افراد مسن تر تمایل بیشتری برای این کار دارند.

در این نظر سنجی که به صورت آنلاین انجام شده است حدود ۷۴ درصد مردان شرکت کننده و ۶۴ درصد زنان در پاسخ به این پرسش که آیا اتریش باید واکسن "اسپوتنیک وی" را بخرد با بله پاسخ داده بودند . در بین افراد بالای ۶۰ سال هم۸۰ درصد تمایل زیادی به این اقدام داشتند.

اتریش هم روند واکسیناسیون خود را سرعت بخشیده و در روز پنج شنبه برای اولین بار بیش از ۶۰ هزار نفر در یک روز در این کشور واکسینه شدند.

"الکساندر فان در بلن"، رئیس جمهور اتریش هم روز گذشته اولین دوز از واکسن کرونای خود را دریافت کرد.

وی بعد از ظهر جمعه و بعد از تزریق واکسن در پیامی توئیتری اعلام کرد که احساس خوبی دارد. وی با اشاره به اینکه واکسن امنیت می آورد ابراز امیدواری کرد که واکسن کافی در آن حد که همه بتوانند واکسینه شوند به زودی فراهم شود.

رئیس جمهور اتریش ابراز امیدواری کرد که به زودی دوباره بتوانیم با هم دیدار کنیم و بدون نگرانی بنشینیم و با هم گفتگو کنیم.

در مجموع تا به حال در اتریش حدود دو میلیون نفر اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و بر اساس تصمیمات دولت قرار است شرایطی فراهم شود که روزانه ۱۰۰ هزار نفر و بیشتر بتوانند واکسن کرونا را تزریق کنند. اتریش در حال حاضر بیشتر تمرکز بر روی واکسیناسیون افراد ۶۵ تا ۷۹ سال و بیماران پر خطر دارد. رئیس جمهور اتریش هم ۷۷ سال سن دارد.

آمار مبتلایان جدید به کرونا به ویژه در بخش های شرقی این کشور بسیار بالا است و در پایتخت و بخش های شرقی محدودیت های سختگیرانه ای برای مهار این بیماری اعمال شده است.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در اتریش در عرض ۲۴ ساعت ۳۱۳۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۳۸ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور از شروع این بحران به ۵۷۴۷۵۵ نفر رسیده و ۹۶۶۲ نفر هم تا به حال در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس