کد خبر 1201820
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
بورس نمایه

کارشناس بازار سرمایه می گوید: شرکت ها در خرداد ماه و تیرماه بحث سود مجامع را دارند که روند بسیار مثبتی را داشته و پیش بینی اینطور است که روند بازار رو به مثبت و پایدار ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس بورس مشرق، سعید کرداری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه وضعیت بورس را در سال ۱۴۰۰ پیش بینی می کند: برای سال ۱۴۰۰ دو رویداد مهم داریم یکی انتخابات پیش رو در خرداد ماه است و بحث دوم توافقی است که احتمال میرود که با آمریکا صورت بگیرد و نرخ دلار که بیشترین تاثیر را بر روی بازار دارد.

وی افزود: البته من دلار را در همین حدودی که هست ثابت شده می بینم حالا با ۱۰ درصد پایین تر یا ۱۰ درصد بالاتر و احتمال توافق در کوتاه مدت هم بسیار پایین است و فکر میکنم در کوتاه مدت ما شاهد اتفاقات خاصی در روابط خارجی نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

خروج نقدینگی از بورس حتی با وجود ضرر


کرداری ادامه داد: توافق با چین هم که اخیرا انجام شد خیلی بر روی نرخ دلار تاثیر گذار نبوده است و حتی قیمت دلار مقداری هم افزایش پیدا کرد و به همین جهت خیلی روند مثبت و خاصی در روابط سیاسی نمی بینیم.


این کارشناس معتقد است موضوع مثبتی که وجود دارد این است که شرکت ها در خرداد ماه و تیرماه بحث سود مجامع را دارند و شناسایی سود ماهیانه را در پیش داریم که روند بسیار مثبتی را داشته و پیش بینی اینطور است که روند بازار رو به مثبت و پایدار ادامه خواهد داشت.

کرداری تشریح کرد: در مورد شاخص هم در همین محدوده می شود که رصد کرد و اگر این بحث محدودیت دامنه برداشته شود در همین محدوده یک میلیون و دویست تا یک میلیون و چهارصد یا پانصد شاخص را می بینم و قیمت ها هم واقعا برای خرید ارزنده هستند به خصوص در صنایع فولادی، شیمیایی و... سهم های خوبی می شود پیدا کرد.

تحلیلگر بورس ابراز کرد: در سال ۱۴۰۰ با توجه به اینکه حجم معاملات مسکن وارد رکود شده است و بیشتر از این گنجایش رشد قیمت را ندارد و طلای جهانی هم به دلیل متغییرهای بازار جهانی و دلاری ما در داخل خیلی افزایش قابل توجهی برای آن ها پیش بینی نمی شود و انتظارات تورمی ندارد فکر میکنم بهترین بازار برای امسال بازار سرمایه باشد. حالا چه در بحث فروش شرکت ها که اگر توافقی هم صورت بگیرد قطعا نکته مثبتی خواهد بود و چه بحث افزایش تورم که اگر داشته باشیم و افزایش نرخ دلار را ببینیم باز هم قیمت های سهم ها افزایش پیدا می کند.

کرداری درانتها یادآورشد:  بنابراین بهترین بازار برای سال ۱۴۰۰ را بازار سرمایه می بینم اگر چه برای سال ۹۹ هم همین اتفاق افتاد و فکر می کنم روند نرخ بهره هم افزایش نداشته باشد و حتی کاهشی باشد چرا که انتظارات تورمی و تورم نقطه به نقطه از آبان ۹۹ به این طرف کاهش پیدا کرده است و در حدود یک و خرده ای و ۲ درصد ایستاده که باعث می شود تا بانک مرکزی قصد داشته باشد تا نرخ بهره را کاهش بدهد.

منبع: بازار

منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    1 0
    مگر با این غل و زنجیری که به دست و پای بازار سرمایه زدن حالی وجود داره که بشه آینده ای هم براش متصور شد.
  • شیردل IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    1 0
    تا این دولتو نفوذی ها باشن هیچ امیدی نیست
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    همه چیز توی این دولت در خدمت دستگاه سیاست خارجه است. تا ظریف اوکی نده، بورس رونق نمی گیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس