روحانی نمایه

رییس جمهور از اعمال محدودیت ۱۰ روزه در شهرهای دارای وضعیت قرمز خبر داد و گفت: این محدودیت‌ها از روز شنبه در این شهرها اعمال می‌شود.

به گزارش مشرق، جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا عصر پنج شنبه در حضور رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه، روسای کمیته‌های بهداشت و درمان، امنیتی – اجتماعی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی از آخرین وضعیت شیوع بیماری در کشور، وضعیت رنگ‌بندی شهرها و استانها و همچنین اقدامات انجام شده و اعمال محدودیت‌ها و تقویت نظارت‌ها بر اجرای دقیق دستورالعمل‌ها برای کنترل و مهار موج جدید کرونا در کشور ارائه کردند.

رئیس جمهور رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را مهمترین دلیل افزایش ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در کشور و مواجه شدن با موج جدید این بیماری در بسیاری از استانها و شهرستانها دانست و گفت: بهترین و موثرترین راه مقابله و مهار این پاندمی همچنان رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از تجمع و تردد غیر ضروری و دورهمی‌ها است و همه مردم باید این موارد به طور کامل و دقیق رعایت کنند.

در این جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهادهای قرارگاه عملیاتی این ستاد را مورد بحث و بررسی قرار دادند. بر اساس این پیشنهادها، ستادهای استانی در مراکز و شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی موظفند مطابق طرح مدیریت هوشمند، کلیه محدودیت‌های لازم را در بخش‌های اصناف، ترددها و نحوه حضور کارمندان در ادارات به دقت اعمال و دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز نظارت‌های لازم را انجام دهند.همچنین همه استان‌ها در هر وضعیتی که قرار دارند موظف به رعایت و اجرای همه شیوه نامه‌های بهداشتی و مراقبت‌های لازم هستند.

در عین حال کمیته عالی نظارت با محوریت و مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌بایست نظارت دقیق را بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌ها اعمال و افرادی که الزمات قانونی در این خصوص را رعایت نمی‌کنند برای برخورد به مراجع ذیربط معرفی کند تا اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

افرادی که تست آنها مثبت شده و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند به مراجع قانونی معرفی و مجازات می‌شوند

همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌بایست افرادی را که تست آنها مثبت شده و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند برای اعمال مجازات به مراجع قانونی معرفی کند.

لزوم کنترل دقیق تر فرودگاه‌ها و پایانه‌های مرزی توسط هلال احمر و وزارت راه و شهرسازی برای جلوگیری از نقض شیوه نامه‌های بهداشتی

براساس پیشنهاد دیگری همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ظرفیت نیروها و تجهیزات، ضمن کنترل دقیق تر فرودگاه‌ها و پایانه‌های پرتردد مرزی و تسهیل در رفت و آمد مردم از نقض شیوه‌نامه‌های بهداشتی جلوگیری کند.

عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مهمترین دلیل ایجاد وضعیت کنونی است

رییس جمهور با تاکید بر اجرای موارد پیشنهادی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: بی تردید راه اصلی خروج از این وضعیت رعایت همه دستورالعمل‌ها است که تجارب گذشته نیز گواه این موضوع است.

دکتر روحانی با بیان اینکه هماهنگی و انسجام در تصمیمات و اقدامات لازم در مدیریت مقابله با کرونا به عنوان یک اصل ضروری است، افزود: رعایت نشدن دستورالعمل‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی مقابله با کرونا مهمترین دلیل ایجاد وضعیت کنونی است و اگر همه اقدامات در چارچوب مصوبات ستاد ملی از سوی مردم، اصناف و دستگاه‌ها به دقت اجرا می شد حتما شاهد این وضعیت نبودیم.

از روز شنبه در همه شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند،۱۰ روز محدودیت اعمال می‌شود 

بر اساس مصوبه این جلسه از روز شنبه در همه شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار می گیرند مطابق مفاد طرح مدیریت هوشمند به مدت ۱۰ روز محدودیت اعمال می شود و بدیهی است سایر شهرها هم براساس رنگ بندی اعمال شده باید محدودیت ها و پروتکل‌ها را مراعات کنند.

کمیته بهداشت و درمان ستاد موظف به افزایش تخت‌های بیمارستانی برای ارایه خدمت بیشتر شد

در این جلسه همچنین مقرر شد کمیته بهداشت و درمان با همکاری ستادهای استانی و دانشکده‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، تخت‌های بیمارستانی و مراکز درمانی بیشتری را برای ارایه خدمات به بیماران و مبتلایان به کرونا تجهیز و آماده کنند.

تامین مالی برای تکمیل و تجهیز بیمارستانها و اعلام آمادگی برای تامین مالی بهره‌برداری از ۱۳ هزار تخت جدید و خرید واکسن‌های داخلی و خارجی

بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه، تامین مالی و پرداخت فوق‌العاده‌های ویژه به کارکنان وزارت بهداشت و درمان و دانشکده‌های علوم پزشکی و تامین مالی برای تکمیل و تجهیز بیمارستان‌ها و اعلام آمادگی برای تامین مالی بهره برداری از ۱۳ هزار تخت جدید و گسترش امکانات درمانی و نیز تامین مالی خرید واکسن‌های داخلی وخارجی از جمله اقدامات سازمان برنامه و بودجه است.

رییس جمهور با تاکید بر حمایت همه جانبه معنوی و مادی دولت از کادر درمان در یکسال گذشته و در جریان مقابله با پاندمی کووید ۱۹ تصریح کرد: در تمام مدت مقابله با این ویروس اجازه ندادیم در جنگ نفس‌گیر و فشارهای اقتصادی ناشی از اعمال محدودیت‌های کرونایی، حمایت مادی و معنوی از کادر سلامت و درمان که شجاعانه و ایثارگرانه در حال مبارزه با کرونا هستند ،متوقف شود.

لزوم اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی شفاف و منظم و سازماندهی شده به مردم

روحانی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه در زمینه لزوم پرهیز از عادی‌انگاری و از طرفی جلوگیری از ایجاد نگرانی بیهوده و غیر واقعی تاکید کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا جریان اطلاع رسانی‌ها و مدیریت افکارعمومی در مقابله با ویروس کرونا باید متمرکز ،‌سازماندهی شده ، منظم و شفاف صورت گیرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    13 0
    جان مردم ایران بازیچه دست دولت تحقیر امید
    • نادری IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      1 0
      چون اصلاحات نماینده ی تو انتخابات ریاست جمهوری نداره فلکه کرونا رو باز کرد تا انتخابات ریاست جمهوری رو کم رنگ کنه با قسم حضرت عباس نرو سفر نمیشه کارو پیش برد وزیری راه رو ببند
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 0
    خدااااااا کنه مسئولان شل کن سفت کن نکنند یه خرده آبرو باقی بگذارن واسه خودشون. نوبت دولت شما تمام شد، اما یه خدا بیامرزی برای خودتون بگذارین!!!!!! ماه مبارک ایام روزه داری فرصت خوبیه ترددهای غیر ضرور کم تر بشه. جهادگرها بیان پای کار، ازین اصلاحاتیهای نزدیک به تاریخ انقضا چشممون آب نمیخوره.
  • علی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    6 0
    دست بردارید اقای روحانی. شما اگر میخاستی نمیزاشتید اوضاع این شکلی بشه. که حالا دنبال مجازات باشید. حتما برای کنکورم برنامه دارید. ولی ما دعا میکنیم تیرتون به سنگ بخوره.اگر این وضعرو به وجود نمیاوردید و عید رو کنترل میکردید ما خودمون هم دوست داشتیم زودتر امتحان رو بدیم و از استرسش رها بشیم. ولی الان با توجه به شرایط هیچ منطقی وجود نداره که ارشد تو بهار باشه. باید همون تابستون بیفته.از اخر بهار هم که دیگه واکسناسیون هستش من خودم میزنم. ایرانیشم میزنم. ادمین بچاپ لطفا
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    6 0
    تصمیم های بی‌ارزش و ابکی
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    8 0
    نوش دارو پس از مرگ سهراب. قبل عید چند تا ماشین و نیوجرسی میذاشتین دم جاده ها تا مردم بی فکر مسافرت نروند.
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    3 0
    به نظر برخی دولتمردان بدشان نمی آید کرونا تمام نشود
  • محسن GB ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    4 0
    آقای رییس جمهور! در بیان علتهای بوجود آمدن این وضعیت، همه چیز را می فرمایید جز یک چیز: نبودن واکسن. انگار نه انگار که واکسن این بیماری ساخته و عرضه شده و بسیاری از کشورها دارند استفاده می کنند. ما ماشاءالله ادعاهایمان گوش فلک را کر می کند اما در عمل از افغانستان و عراقِ جنگ زده هم عقب تریم.
  • شیردل IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    3 0
    اقای روحانی شما رو باید مجازات کنن به خاطر ندانم کاریات.
  • مهدی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    1 0
    چرا روحانی ماسک نمیزنه؟
    • DE ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      0 0
      چرا روحانمی ماسک نمیزنه؟؟ روحانی چندین ساله ماسک زده .اگر ماسک نزده بود که کسی بهش رای نمیداد کجای کاری؟
  • DE ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    0 0
    در همه شهرهای قرمز ۱۰ روز محدودیت اعمال می‌شود حالا ما یه شوخی کردیم گفتیم رنونابین کرونا رفته پیک نیک عهد شما هم باید پاشین برین پیک نیک ؟ آخه آدم عاقل پا میشه میره با کرئتا پیک نیک اینهم 15 هَزار !!/ حالا ما مجووووووریم افرادی که تست آنها مثبت شده رو جریمه کنیم پیداست از قبل رفتند از یه جایی سئوالهای تست کرونا را کش رفتند خودشون را آماده کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس