کد خبر 1201142
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

پیشنهاد می کنیم حین اقامت در جزیره کیش زمانی را به بازدید از آثار باستانی آن اختصاص دهید و این شهر شگفت انگیز یکی از همان مکان هایی استکه می بایست در الویت قرار دهید . حریره نام شهری باستانی است که هشتصد سال قدمت داشته و حدود یکصد و بیست هکتار وسعت دارد . این منطقه با کاوش های  متعدد  باستان ‌شناسان از دل خاک بیرون کشیده شده و نمایانگر تاریخ و فرهنگ کهن مردمان این سرزمین است . این شهر باستانی از مناطق و بخش های گوناگونی همچون  خانه‌ اعیانی ، حمام ، محدوده‌ صنعتی و مسجد تشکیل شده است .

جاذبه های دیدنی در جزیره کیش را از دست ندهید

اسکله‌ تفریحی کیش

در امتداد سواحل کیش در تور کیش مکان های مختلفی برای بازی و سرگرمی وجود دارد که یکی از مشهورترین آن ها اسکله تفریحی نام دارد . این اسکله تمام چوبی در ساحل شرقی جزیره واقع شده و صدها متر تا دل آب پیش رفته است . می توانید بر روی این اسکله چوبی قدم زده و شاهد مناظر زیبای آب های نیلگون خلیج فارس باشید و لحظاتی رویایی و خاطره انگیز را ثبت نماید . این اسکله همچنین امکان ایده آلی برای تجربه ورزش‌ ها و تفریحات متنوع آبی است که جت‌اسکی ، پاراسل ، غواصی و قایق سواری تنها نمونه ای از این تفریحات مهیج است . در اطراف این اسکله مرکز خرید ونوس و بولینگ مریم قرار دارد و با کمی قدم زدن به پارک ساحلی زیبای دیگری می رسید .

تماشای منظره رویایی کشتی یونانی

بر اساس مطلب سایت سفرباتو ، بهتر است زمانی را نیز به گشت و گذار در امتداد سواحل کیش اختصاص دهید و از تماشای دریای بیکران لذت ببرید و یکی از همین سواحل زیبا همان جایی است پیکر کشتی یونانی برای پنجاه سال به گل نشسته است . این ساحل زیبا در غرب جزیره واقع شده و از جمله مکان های مورد علاقه گردشگران بوده و در نزدیکی آن روستانی تاریخی باغو قرار دارد . کشتی یونانی به‌نماد این جزیره تبدیل شده و اغلب مسافران عکس یادگاری با پس زمینه آن دارند .

 کلبه‌ هور و تماشای موج های متلاطم

در ادامه گشت و گذار بهتر است به غربی‌ترین نقطه این جزیره بروید و از تماشای موج های متلاطم دریا با صخره های‌ اطراف لذت ببرید . کلبه هور در واقع دماغه‌ ای کوچک است که دارای بستری سنگی بوده و میتوان بر روی آن استاد و شاهد چشم اندازی بی نهایت زیبا بود . همچنین بهتر است بدانید این منطقه مکان مناسبی برای صید ماهی ‌و صدف‌ بوده و در حوالی آن لاک‌پشت‌ های بسیاری را می بینید که به این سو و آن سو می روند . 

بازار بزرگ      Grand Bazaar

بازار بزرگ شهر استانبول در تور استانبول ، از آن دسته جاذبه هایی است که به شهرت جهانی رسیده و سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد . این بازار شباهت بسیاری به بازار های سنتی کشور ایران دارد که معمولا در همه شهر های کشور مان دیده می شود ، بنابراین برای اغلب ما ایرانی ها فضایی آشناست اما برای سایر گردشگران ، به خصوص اروپائی ها گشت و گذار در چنین فضایی تازگی داشته و بسیار پر طرفدار است . اگر شما هم از آن دسته مسافرانی هستید که برای خرید به استانبول سفر کرده اید ، بهتر است در ابتدا سری به بازار بزرگ شهر استانبول بزنید و تنوع کالا ها و زرق و برق حجره ها لذت ببرید  .

این بازار بیش از هزار حجره و دکه دارد و در آن کالاهای متنوعی را خواهید یافت . از انواع صنایع دستی نفیس گرفته تا انواع پارچه ، پوشاک و همچنین مواد خوراکی مختلف را در این بازار خواهید یافت. اما باید بدانید قیمت ها در این بازار از سایر نقاط شهر کمی بالاتر است و دلیل آن هم رفت و آمد بیشتر گردشگران است .

مسجد آبی (مسجد سلطان احمد)

مسجد سلطان احمد در تور ترکیه که با وجود هزاران قطعه کاشی آبی رنگ که در طراحی داخلی آن به کار رفته  ، به مسجد آبی شهرت یافته ، بنایی بسیار باشکوه و زیباست که شما را با گوشه از هنرهای اسلامی عثمانیان آشنا می کند  . این مسجد ما بین سال های ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۶ به دستور سلطان احمد یکم درست روبروی ایاصوفیه ساخته شد تا بتواند با آن بنا به رقابت بپردازد و شکوه این امپراتوری را به رخ جهانیان بکشد .

معمار این بنا صدفکار مهمت آقا نام داشت ، وی یکی از شاگردان معمار بزرگ عثمانیان ، سینان بود . سلطان احمد یکم تمامی مراحل ساخت این بنا را زیر نظر داشت . وی تلاش زیادی برای ساخت این بنا نمود اما تنها سه سال بعد از اتمام ساخت آن و در سال ۱۶۱۷ درگذشت .  پیکر او در کنار همین مسجد به خاک سپرده شد و برای او مقبره ای در داخل این بنا ساخته شد .

در حیاط مسجد آبی بخش های مختلفی همچون مدرسه دینی ، آشپزخانه ای برای فقیران ، بازار (برای تامین مالی مسجد) و کتابخانه ای کوچک به چشم می خورد . این اماکن در قدیم بسیار شلوغ و پر استفاده بود اما امروز تنها جنبه تماشایی دارد . باید افزود حیاط داخلی این بنا از سطح زمین بلندتر است و کف آن با سنگ های مرمر پوشیده شده است و دور تا دور آن را ایوان هایی با گنبدهای کوچک احاطه کرده است . این مسجد جزو معدود مساجدی است که شش مناره دارد و بلندترین گنبد مسجد با سرب پوشیده شده است .


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس