کد خبر 1200995
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳
اسلامشهر قرمز شد/فعالیت واحدهای صنفی یک هفته تعطیل شد - کراپ‌شده

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اینکه شهرستان از سطح نارنجی وارد سطح قرمز شده گفت: تمامی واحدهای صنفی اسلامشهر به جز مشاغل گروه یک به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود.

به گزارش مشرق، مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر عصر امروز در جلسه فوق العاده ستاد کرونای این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به افزایش نگران کننده آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در اسلامشهر، وضعیت این شهرستان قرمز شد.

وی گفت: برای مهار و قطع زنجیره کرونا، همه دستگاه‌های ذی‌ربط باید به شکل جهادی وارد میدان شوند تا روند صعودی کرونا در شهرستان متوقف شود.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با تأ‌کید بر ضرورت اعمال محدودیت فعالیت‌ها در شهرستان افزود: با آغاز محدویت فعالیت واحدهای صنفی، گشت‌های مشترکی با محوریت شبکه بهداشت و درمان و با عضویت نیروی انتظامی، سپاه نواحی اسلامشهر و چهاردانگه، بسیج، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، اتاق اصناف و اداره صمت بر تعطیلی‌ مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ نظارت خواهند کرد.

مرسلپور ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی در شهرستان و سرعت بالای انتشار این ویروس، اگر در عمل به دستورالعمل‌ها کوتاهی شود، با شرایط سختی در شهرستان مواجه خواهیم شد.

وی تأکید کرد: فعالیت تالارها، سالن‌های ورزشی، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پرده، مبلمان، لوستر و درب و پنجره و تزئینات ساختمان، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، سرگرمی، لوازم‌التحریر، ظروف، کتاب، قهوه‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها، محصولات فرهنگی، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، قنادی و خشکبار، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش و غیره به مدت یک هفته ممنوع است.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه در دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی حضور کارکنان تا یک دوم کاهش می‌یابد، اعلام کرد: در سایر دستگاه‌ها نیز حضور کارکنان به میزان دو سوم کاهش خواهد یافت.

مرسلپور با اشاره آخرین تصمیمات ستاد کرونا شهرستان، بیان کرد: شرایط کرونای شهرستان چهارشنبه هفته آینده  مجدداً بررسی خواهد شد و در صورت قرمز بودن وضعیت شهرستان، تعطیلی مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ یک هفته دیگر تمدید می‌شود.

وی با تأکید براهمیت و ضرورت اعمال محدودیت‌های کرونایی در سطح منطقه، خاطرنشان کرد: از مردم شریف اسلامشهر به‌ویژه کسبه و اصناف درخواست و خواهش داریم همراهی لازم را با رعایت محدودیت‌های جدید کرونایی داشته باشند تا خیلی زود به شرایط پایدار و کاهشی کرونا برسیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    کسانیکه به هر علتی در نوروز و سیزده بدر رفتن بیرون واقعا بیشعور بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس