image-20210406094849-2.jpeg

ضرغامی در ادامه گفت: «تابلوی من در انتخابات «زیر میز زدن» است. زدن زیر میز ساختارها و روابط ناکارآمد...من معتقدم تحریم داخلی از تحریم خارجی مهم‌تر است.

سرویس سیاست مشرق - سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در ستون «صندوقچه انتخابات» به بررسی روزانه اخبار و حواشی انتخاباتی و رصد رسانه‌های داخلی و بررسی رسانه‌های معاند می‌پردازیم.

********

- «ترافیک کاندیدا» دردسر اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت: «بخش عمده‌ای از جریان اصلاحات تلاش می‌کند تا بدنه حامی خود را نسبت به انتخابات و پیروزی در این رقابت سرنوشت‌ساز امیدوار نگه دارد اما به نظر می‌رسد مشکلات و چالش‌ها اندکی دردسرساز شده‌اند. تا آنجا که بیم آن وجود دارد بار دیگر به وجود اختلاف‌نظرها دامن بزند و حوادثی مشابه سال ۸۴ برای آنان رخ  دهد».

علی مطهری: فردی با ویژگی‌های من باید رئیس‌جمهور شود/ ضرغامی: تابلوی من در انتخابات، «زیر میز زدن» است

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «اکنون اما بیم آن می‌رود که عده‌ای بخواهند تصمیم نهایی جبهه اصلاحات ایران را برای معرفی کاندیدای واحد نادیده گرفته و تعدد کاندیدا در جریان اصلاحات، اتفاق تلخ سال ۸۴ را بار دیگر برای آنان تکرار کند».

- علی مطهری: فردی با ویژگی‌های من باید رئیس‌جمهور شود

«علی مطهری» نماینده عضو لیست امید در مجلس دهم که در انتخابات مجلس یازدهم رد صلاحیت شد، در گفت‌وگویی تأکید کرده است: «در شرایط امروز فردی با ویژگی‌های من باید رئیس‌جمهور شود».

علی مطهری: فردی با ویژگی‌های من باید رئیس‌جمهور شود/ ضرغامی: تابلوی من در انتخابات، «زیر میز زدن» است

مطهری در اواخر سال گذشته در نشست خبری، نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کرد. او درباره دلیل نامزد شدنش در انتخابات، گفت: «کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و با توجه به تجربه‌ای که دارم و توانایی که در خودم احساس می‌کنم، لازم دیدم که وارد این میدان شوم».

- مشارکت حداکثری تابع نظارت استصوابی است

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «رابطه بررسی صلاحیت‌ها با مشارکت حداکثری» به قلم «محمود صادقی» نماینده عضو فراکسیون امید در مجلس دهم نوشت: «اصل مشارکت و اهمیت آن در انتخابات نشانه مشروعیت مردمی نظام جمهوری اسلامی است. کاهش نرخ مشارکت در انتخابات دوم اسفند ۹۸ مجلس در این زمینه نگرانی‌هایی ایجاد کرد. طبق نظرسنجی‌ها احتمال کاهش مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ به دلایل مختلف ازجمله شرایط معیشتی و احراز صلاحیت‌ها وجود دارد».

علی مطهری: فردی با ویژگی‌های من باید رئیس‌جمهور شود/ ضرغامی: تابلوی من در انتخابات، «زیر میز زدن» است

صادقی در ادامه نوشت: «گاهی وقت‌ها اتفاقاتی می‌افتد که شرایط تغییر می‌کند. شرایط انتخابات بستگی به این دارد که چه چهره‌هایی از فیلتر نظارتی عبور می‌کنند».

- دامن زدن به دوگانه «کاندیدای نظامی-کاندیدای غیرنظامی»

وبسایت خبری جماران در یادداشتی با اشاره به حضور کاندیداهای نظامی در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: «نیروهای مسلح باید فخر ملت و مایه غرور آن‌ها باشند. نظامیان باید پناه ملت در روزهای سخت تهاجم خارجی و بلایایی همچون سیل و زلزله و... باشند. مردم باید سربازان را جان خود بدانند».

این وبسایت اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «اما نفس ورود به گود انتخابات و سیاست با تمام اقتضائاتش (مثل پذیرش اصل رقابت، پاسخگویی به افکار عمومی، بازی‌های رسانه‌ای، مصلحت‌اندیشی‌ها و...) شمشیر برّان آن‌ها را که همیشه برای دفاع از کیان کشور-نه تجاوز و توسعه‌طلبی یا ورود به مناقشات داخلی- آماده باشند بدون شک کُند خواهد کرد».

- منوچهر متکی: رئیسی اولویت اول ماست

وبسایت خبری الف به نقل از ایرنا در مطلبی نوشت: «منوچهر متکی در پایان نوزدهمین نشست هیات عالی شورای وحدت که صبح دوشنبه- ۱۶ فروردین- برگزار شد، با اعلام آغاز خبر گفت‌وگوهای شورا با نامزدهای محتمل و بالقوه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: ما گفت‌وگوها را با نامزدهای مطرح در جریان ارزشی و انقلابی با این هدف که از پیش برنامه‌ها و افراد محوری در ترکیب دولت موردنظر آن‌ها و مباحثی ازاین‌دست بیشتر آگاه شویم، آغاز کرده‌ایم.»

الف در ادامه نوشت: «سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با تأکید بر اینکه کماکان حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی اولویت اول ما در گزینه‌های این شورا است، افزود: در این گفت‌وگوها ارزیابی اولویت‌های بعدی و پیش‌بینی لازم در شرایط ویژه موردنظر است و ما به‌زودی چارچوب این گفت‌وگوها و نحوه دعوت از نامزدها را تدوین خواهیم کرد و این چارچوب را برای دستیابی به یک قالب و الگوی مشخص برای برگزاری نشست‌های جدی‌تر با نامزدها در هیات عالی شورای وحدت بررسی خواهیم کرد».

- ضرغامی: تابلوی من در انتخابات، «زیر میز زدن» است

«عزت‌الله ضرغامی» عضو شورای عالی فضای مجازی در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت: «منالان خودم را گرم می‌کنم و هرچه هم جلوتر می‌رویم و فضای انتخابات و معادلات را که می‌بینم، می‌بینم که حضور من در رقابت‌های انتخاباتی ضروری‌تر است. بخشی از این ضرورت به دلیل توانمندی‌هایی است که من در خودم می‌بینم و هرچه جلوتر می‌رویم و با گروه‌های مختلف کارشناسی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی جلساتی که داریم به جمع‌بندی‌های خیلی خوبی می‌رسیم که اولویت‌های مردم را چطور می‌شود زودتر رفع‌ورجوع کرد. از این مهم‌تر...راجع به ساختارهای ناکارآمد (است)، معتقدم کسانی باید جرئت داشته باشند زیر میز این ساختارهای ناکارآمد بزنند. اصلاً یکی از شعارهای من زیر میز زدن است. با رفرم‌های معمولی کار پیش نمی‌رود».

علی مطهری: فردی با ویژگی‌های من باید رئیس‌جمهور شود/ ضرغامی: تابلوی من در انتخابات، «زیر میز زدن» است

ضرغامی در ادامه گفت: «تابلوی من در انتخابات «زیر میز زدن» است. زدن زیر میز ساختارها و روابط ناکارآمد...من معتقدم تحریم داخلی از تحریم خارجی مهم‌تر است. ببینید؛ این نگاه‌ها همه از آنجایی سرچشمه می‌گیرد که ما برای مردم ارزشی قائل نمی‌شویم. مدام فکر می‌کنیم که چه کسی مردم را گول می‌زند. الآن عده‌ای از بچه‌های اصول‌گرا راه افتاده‌اند مخالف مناظره شده‌اند. می‌گویند باید زیر میز مناظره بزنیم. آقا! زیر میز باید بزنیم، امّا نه زیر میز مناظره. اتفاقاً اگر در دوره‌ای لازم باشد که یک مقدار مردم بفهمند چه شده و چه اتفاقی دارد می‌افتد همین دوره است و جای آن هم مناظره‌هاست».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    40 6
    اینم جوک سال ۱۴۰۰! یعنی خدا ما رو با صاعقه بزنه اما رئیس جمهور شدن علی مطهری رو نبینیم. این یکی دست بزن هم داره
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      23 4
      یه عمل زیبایی احتیاج داره گناه داره این مطهری اذیتش نکنید باباش شانس اورد شهید شد وگرنه از دست پسرش دق میکرد
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      11 4
      علی مطهری در قد و قواره ریاست قوه مجریه نیست نهایت در حد یک بخشدار است.
    • حسن IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      6 3
      برای هزارمین دفعه از شورای نگهبان عاجزانه خواهشمندم این بابا رو تایید صلاحیت کنه تا بفهمه چند درصد ملت قبولش دارن البته اگه مرد باشه و به نفع کسی کنار نره تا برای همیشه خاموش بشه
  • در به در IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    29 1
    این طور که معلومه منم باید رییس جمور بشم
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      15 2
      آقای روحانی بد دهن نبود این همه توهین به منتقدین کرد، از تو چی می خواد در بیاد
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      11 0
      مگه آدم بد دهن و درگیر تایید صلاحیت میشود؟!
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      14 0
      اگر ایشان فرزند شهید مطهری نبودند، تا این سن جویای کار بود.
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      0 0
      آره دادا شما چیت از علی مطهری کمتره؟!
  • دهقان خبري IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    25 0
    طرف رفته بود وزارت خارجه براي استخدام گفته بودن معرف شما كيست كه شناخت خوبي از شما داشته باشد گفته بود MI6 خخخخ
  • سید IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    24 2
    اصلاح طلبان تهوع اور به قول آن مثال با پا پس می زند و با دست پیش می کشند! از طرفی برای توجیه ناکارآمدی شان سه در دوره هشت ساله هاشمی و خاتمی و روحانی می گویند رئیس جمهور اختیاری ندارد و مظلوم نمایی می کنند و از سوی دیگر دارند خود و دیگران را جر می دهند که دوباره بر این مسند بنشینند! ظاهراً دنبال التماس چی می گردند تا از ایشان خواهش شود قدم رنجه فرموده و برای انتخابات نامزد معرفی فرمایند!!!
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    18 37
    کی شرکت میکنه
    • یوسف IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      13 5
      ان شاالله همه شرکت می کنند به کوری چشم دشمای داخلی و خارجی باوجود همه مشکلاتی که برامون درست کردن و میکنن!!
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      2 1
      امان از دل زدگی
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    38 4
    خخخخ فقط تو رو کم داشتیم بیاد کف گرگی بزنه و قرص ضدبارداری تعارفمون کنه:))))))
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    42 4
    وای به حال ملتی ک مطهریها و صادقی ها رئیس جمهور انها باشند
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    21 19
    خداوکیلی آقای ضرغامی جزو رجال خوب و متعهد سیاسیست .آقای مطهری هم با این عملکرد افتضاح افساد طلبان در ۸ سال گذشته هیچ شانسی برای پیروزی ندارد.
  • حامد IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    21 2
    چی؟ یه بار دیگه تکرار کن!!! خخخخ فقط جای شما خالی بود
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    14 2
    خحالت هم خوب چیزی است که امثال مطهری باهاش بیگانه اند
  • NL ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    11 3
    ضرغامی میخواد واسه لاریجانی فرمول جهانگیری و روحانی رو بازی کنه! وزارت کشور هم که دست همین طیفه! جریان انقلاب باید پشت یه نفر که اقبال و رای داره جمع بشند وگرنه لاریجانی استاداعظم رو باید تحمل کنن
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      23 1
      متاسفم اینو میگم ولی به عنوان کسی جز طیف انقلابی محسوب میشم اگه تنها گزینه امون لاریجانی باشه، من هم در انتخابات شرکت نخواهم کرد.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    21 3
    وقتی واسه مجلس رد صلاحیت شدی اینجا هم میشی بی ادب
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    23 12
    ولی به نظر من جای آقای رییسی خوبه. تجربه این چند ساله نشون داده هر دولتی رو هم بیاریم سر کار تا چماق قوه قضاییه بالا سرش نباشه، آخر سر یه ریبی می زنه. در حال حاضر قوه قضاییه جایگاه بالاتری پیدا کرده که بهتره دست همین فرد بمونه.
  • مهران IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    26 3
    با سلام آقای مطهری، فقط یکی مثل شما ,و با خصوصیات شما را برای ریاست جمهوری کم داریم.این کشور آنقدر بی صاحب نشده که شما رئیس جمهور آن بشید.
  • DE ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    24 3
    علی مطهری: فردی با ویژگی‌های من باید رئیس‌جمهور شود. من که باغباغور میکنم برات برجام رو 20 دیقه ای جور میکنم برات بذارم برم ؟؟ نه بیا داخل ,درب پشت سرت رو هم باز بگذار بقیه هم بیان داخل...من که باغباغور میکنم برات کلی رای جور میکنم برات بذارم برم ؟؟ نه بابا بیا توو فقط اینقدر باغباغور نکن ....من که باغباغو....اگه یکبار دیگه باغباغور کردی آب میریزیم رو سرت سرما بخوری قار قار کنی ساکت برو یه گوشه بشین.
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      8 2
      خخخخخخخخ شادمون کردی داداش دمت گرم:)))))
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    13 2
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    12 2
    آقای مطهری البته منت سر ما می ذارن که تمایل خودشون رو برای ریاست جمهوری اعلام کردن!! ولی اگر لطف کنن و ویژگی‌های فردی شون برای پست ریاست جمهری رو شفاف کنن بیشتر ممنون می شیم!!!
  • یوسف IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    13 1
    خدا رحم کنه ان شاالله!! با این جماعت معتمد! به نفس بالا!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    9 1
    علی کوچولو تو حالا حالاها باید : توپ بازی و دوچرخه سواری بکنی تا بزرگ بشی . حالا برو بخواب چون وقت خوابت است . بچه تا دیر وقت نباید بیدار بمونه .
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    5 0
    به به چه کاندیداهایی جالبی همه مودب و مرفه نیست نیست در ایران به جز اینان شوخ و شنگ یکی سابقه تعارف قرص ال دی و ان دگری زیر میز زن زیرلباس بخری
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    1 0
    به به چه کاندیداهای جالبی همه مودب و مرفه و قشنگ نیست در ایران به جز اینان شوخ و شنگ یکی سابقه تعارف قرص ال دی و ان دگری زیر میز زن زیرلباس بخری
  • ۴۶ IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    2 0
    مردم انتخاب شونو از قبل کرده اند ! اینها همش هیاهوی سیاسی است ، یا ا..... یا هیچ احدی !
  • حمید IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    6 0
    اقای مطهری اگر قسم جلاله را هم ضمیمه میگردی میشدی روحانی
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    3 0
    علی آقا مطهری دعا نمی کنم که خدا شفات بده چون همین جوری خنده دار تری. خخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    3 0
    توهم که از خود مچکری.؟!
  • عبدالله IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    3 2
    حاج آقا رئیسی یا قالیباف یا سردار محمد هرسه بهترین گزینه هستند هرکدام بیاند کشور آباد میشه عزت زیاد یاعلی.
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    1 0
    ویژگی هات رو هم میگفتی بیشتر بشناسیم.!
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    5 1
    خفه ! خودشیفته!
  • ایمانی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    1 2
    ما برای ریاست جمهوری یک فرد ولایی ومکتبی وپیرو محض ولایت را می‌خواهیم.
  • !! IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    3 2
    علی متوهمی !!
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    1 2
    تحفه ی نطنز
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    2 1
    تو هنوز شلوارت رو نمی توانی بالا بکشی .
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    1 0
    از فضل پدر بسیار حاصل بردی اما کمی هم واقع بین باش
  • خیامی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    1 0
    حیف از نام مطهری ، این مرد یا مثل غظنفر یا گل به خودی میزنه ، یا تو زمین غرب ، برای اونا گل به ایران و ایرانی میزنه ، معلوم نیست موقعیت ها رو درک نمیکنه ، یا مزدی برای غرب کار میکنه ، مطهری صلاحیت دربانی هم نداره چه رسد به ریاست جمهوری
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    2 2
    دقیقا شخصی مثل تورئیس جمهور شود چیزی از مملکت نمی ماند.!
  • محمد IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    3 1
    خفه بابا حیف اون بابات که تو پسرشی
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    شما چند نفر بیشتر به صافکاری نیاز دارید تا صندلی و مقام اگر بخاری داشتید دوران مدیریتتون نشون میدادین
  • ناشناس IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    اقای مطهری در سال 98 به گفته خودتان یک جا به شوخی گفته بودید قرص ضد بارداری برای فلان دانشجو ی گستاخ دارید همه هم خندیده بودند. این مورد ریاست جمهوری هم مثل شوخی قبلی خیلی جالب و خنده دار نیست جای تاسف است. و اما شما جناب اقای ضرغامی دوران ریاست بر صداوسیما یادتان هست؟ کدامیک از کارمندان زمان ریاست شما در صداوسیما ساماندهی شغلی شدند؟ برخی متاسفانه بلاتکلیف از دنیا رفتند. شما امروز از زیر میز زدن صحبت می کنید!
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 1
    علی کوچولو برو پفک تو بخور .
  • جسن IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    1 1
    این مملکت فقط اقای کف گری (علی مطهری) را کم داره .
  • علی IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    1 1
    حتی نام نویسی علی مطهری برای انتخابات رئیس جمهوری هم شأن نظام را پایین می آورد وهم وهن نظام است خب این آقای پرادعا اگر سالم بود برای مجلس رد صلاحیت نمیشد
  • محمد IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    1 1
    این آقا(مطهری)ودامادشون میخان این بیاد بعداً اون یکی هم یواش وبی سروصدا ثبت نام کنه اگه این رد صلاحیت شد مردم برای رأی گول بخورن وبه اون یکی(لاریجانی) رای بدن ولی این روند نخ نما شده وتابلوئه وتوهین به شعور مردم هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس