کد خبر 1200184
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
قربانی: اسکوچیچ باید تغییرات کمتری در ترکیب تیم ملی ایجاد کند

کارشناس فوتبال ایران گفت: بهتر است اسکوچیچ تغییرات کمتری را در ترکیب حال حاضر تیم ملی ایجاد کند.

به گزارش مشرق، پیروز قربانی در مورد آنالیز فنی تیم ملی در بازی برابر سوریه اظهار داشت : کارهایی که در تیم ملی صورت می گیرد در شرایط نرمال طبیعی است اما شرایط حال حاضر متفاوت است و باید برای چهار مسابقه آماده شویم. 

وی افزود: تیم ملی هشت سال با یک تدبیر و تفکر بازی کرده است. یکی از اشتباهات ویلموتس این بود تغییرات را خیلی سریع اعمال کرد. امیدوارم اسکوچیچ این اشتباه را نکند هر چند تغییرات زیادی در تیم اسکوچیچ شاهد هستیم. هر چقدر تغییر در تیم ملی کمتر باشد بهتر است.

کارشناس فوتبال ایران اضافه کرد: باید بدون ریسک این مرحله را پشت سر بگذاریم و در مرحله بعد شاید اسکوچیچ زمان بهتری داشته باشد تا استراتژی‌های جدیدی را تست کند. در سه بازی تدارکاتی با سه سیستم مختلف بازی کردیم. من نمی دانم استراتژی اسکوچیچ به چه نحو است. هر چه اسکوچیچ تغییرات کمتری ایجاد کند می تواند موفق تر عمل کند.

وی افزود: سیستم 4-4-2 لوزی برای ما سخت است. عراق و بحرین سعی می کنند دفاع کنند و به حمله بازیکنان ما واکنش نشان دهند. هافبک دفاعی مانند امید ابراهیمی و سعید عزت اللهی بیشتر می توانند در سیستم بازی به تیم کمک کند. احمد نوراللهی ظرفیت تهاجمی دارد اما او برای سیستم فعلی تیم ملی به عنوان تک هافبک دفاعی بازیکن مناسبی نیست.

بیشتر بخوانید:

معضلی که اسکوچیچ پاسخی برای آن پیدا نکرده

قربانی تصریح کرد: انتقاد دیگر  قرار گرفتن بازیکنان در پست های نادرست بود. برای مثال وحید امیری در پست غیر تخصصی بازی می کند. انتخاب پست های بازیکنان بر اساس خصوصیات آنها می تواند بیشتر به تیم ملی کمک کند.

کارشناس فوتبال ایران اضافه کرد: مقابل عراق و بحرین چون نیاز به برد داریم باید استراتژی خوبی را تعیین کنیم. روندی که از تیم ملی شاهد هستیم اینگونه نیست که تیم ملی بر اساس استراتژی از پیش تعیین شده بازی کند.

وی گفت: در خط دروازه نفرات خوبی داریم هر چند حامد لک و اکبر منادی سایپا هم نفرات مستعدی هستند.

قربانی در مورد خط دفاع تیم ملی افزود: شجاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان مکمل های خوبی برای هم هستند. البته تجربه های مرتضی پورعلی گنجی هم به تیم کمک کنند. وقت آزمون و خطا نیست و باید به کسانی که امتحان پس داده هستند تکیه کنیم.

وی در مورد دفاع راست تیم ملی تصریح کرد:  من نسبت به جعفر سلمانی شناختی نداشتم. خیلی بازیکنان مستعد شاید حضور داشته باشند. ابوالفضل جلالی سایپا هم گزینه مناسبی بود. بازیکنان جوان باید در موقعیت های مناسب تری دعوت شوند تا نسوزند. در دفاع راست صادق محرمی، رامین رضاییان و وریا غفوری گزینه های خوبی هستند.

قربانی خاطرنشان کرد: تیم ملی ما باید در چهار بازی پیش رو  به برتری برسد و مجبور است در این سیستم هجومی بازی کند، باید از طریق مدافعان کناری حمله کنند. باید دفاع کنارهای ما به حمله اضافه شوند اما در بازی با سوریه این موضوع را ندیدم. امیدوارم اسکوچیچ طرح های بهتری برای گلزنی داشته باشد.

وی در مورد بخش هجومی تیمش اضافه کرد: مشکلی بابت وینگر نداریم. مطمئنا ایران می تواند بازی هایی که پیش رو داشته باشد را با موفقیت پشت سر بگذارد اگر خودزنی نکنیم.

قربانی در رابطه با قطع همکاری‌اش با سایپا گفت: شاید در مقطعی دوستان خوب همکاران خوبی برای هم نباشند. من دیدم در مقطعی اگر بمانم شاید به مجموعه سایپا لطمه وارد می شود و ترجیح دادم که در این مجموعه نباشم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    تو چرا سرمربی تیم ملی نشدی؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس