کد خبر 1199310
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
سازمان ملل

حمله نیروهای افراطی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد و کشته شدن شماری از آن‌ها واکنش دبیر کل این سازمان را در برداشت.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها از کشته شدن چهار نیروی حافظ صلح سازمان ملل  روز جمعه حین حمله نیروهای افراطی به شمال مالی و واکنش دبیر کل سازمان ملل در این خصوص خبر دادند.

به گزارش وبگاه «ونگارد» در این حمله که به اردوگاه این نیروها در «آگولوک» در شمال مالی صورت گرفت، علاوه بر چهار نیروی حافظ صلح سازمان ملل از کشور چاد، ۱۹  تن دیگر نیز مجروح شدند.این حمله خونین واکنش «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد را نیز در برداشت  و او در بیانیه‌ای این  حمله را به شدت محکوم کرد.

به گفته مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل، در این حمله ۲۰ تن از مهاجمان نیز کشته شدند. در حمله دیگر به نیروهای مالی، دو تن از نظامیان این کشور کشته و ۱۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

به گفته  منابع  مطلع، این حملات معمولا توسط گروهک‌های موسوم «حماعت نصرة الاسلام» و «المسلمین» که  نزدیک به القاعده هستند، صورت می‌گیرد. چندی قبل عناصر این گروهک طی حمله به پادگان ارتش مالی،   آن مکان را به اشغال خود درآرده‌اند و مقادیر زیادی از تجهیزات و مهمات را به غنیمت گرفتند. در آن حمله ۱۳ تن از عناصر مهاجم گروهک‌های مذکور به اسارت درآمده‌اند.

مالی  کشوری محصور در خشکی واقع در غرب آفریقاست. مالی یکی از فقیرترین کشورهای جهان است  و حدود نیمی از مردم مالی زیر خط فقر زندگی می‌کنند. طلا، اورانیوم، دامداری و نمک از منابع طبیعی این کشور هستند. فرانسه حضور پرنگ نظامی در این کشور دارد  و تازه ترین گزارش‌ها حکایت از آن دارد که حداقل ۱۹ شهروند غیرنظامی کشور مالی در حمله هوایی ارتش فرانسه به مرکز این کشور در ماه ژانویه جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، افشای کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی فرانسه به مالی، باعث تشدید مخالفت‌ها با حضور نظامی فرانسوی و عملیات‌های آنها در این کشور خواهد شد. پیش از گزارش سازمان ملل، ساکنان روستای «بونتی» واقع در استان مرکزی «موپتی» در مالی گفته بودند که هواپیماهای نظامی فرانسه، مراسم عروسی را هدف قرار داده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    0 0
    اینا که صلح بان هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس