کد خبر 1199249
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
گربه ماهی

اداره حفاظت محیط زیست هرمزگان اعلام کرد: با توجه به نبود گزارشی از بروز آلودگی در منطقه سواحل جاسک ، فرضیه مرگ به دلیل آلودگی دریا تقریبا منتفی است.

به گزارش مشرق، اداره حفاظت محیط زیست هرمزگان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: روز جمعه ۱۳ فروردین، پیرو انتشار اخباری مبنی بر مرگ و میر مقادیر قابل توجهی گربه ماهی در سواحل شهرستان جاسک در فضای مجازی کارشناسان و محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاسک، سواحل این شهرستان را مورد پایش قرار دادند.

در این بازدید و بررسی‌ها مشخص گردید در نوار ساحلی موسوم به مقسا، تعداد زیادی گربه ماهی بالغ تلف شده‌اند. بلافاصله نمونه برداری از لاشه تعدادی از گربه ماهیان تلف شده انجام شد و به مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی در حال ارسال می‌باشد.

چرایی به گل‌نشستن گربه‌ماهی‌ها در ساحل جاسک+عکس

با عنایت به بررسی‌های اولیه انجام شده، با توجه به این که تمامی آبزیان تلف شده صرفاً از یک گونه هستند و نظر به این که گزارشی از بروز آلودگی در منطقه فوق الذکر وجود ندارد، فرضیه مرگ به دلیل آلودگی دریا تقریبا منتفی است. همچنین در صورت بروز بیماری در یک گونه، سنین و سایزهای مختلف مورد آسیب و تلفات قرار می گیرند اما در این حادثه صرفا سایزهای معمول صید شده توسط صیادان مشاهده گردیده و سایزهای بسیار کوچک و نابالغ در بین تلفات وجود ندارد. بنابراین فرضیه بروز بیماری نیز بسیار بعید به نظر می رسد.

همچنین طبق بررسی های به عمل آمده و اظهارات شفاهی برخی صیادان، در شامگاه پنج شنبه ۱۲ فروردین، یک قایق صیادی که اقدام به صید گربه ماهی نموده غرق شده است و ممکن است تلفات مشاهده شده در ساحل مذکور به دلیل این حادثه باشد.این اداره کل در حال بررسی بیشتر موضوع می باشد و نتایج در گزارش های آتی اعلام خواهد شد.

گربه ماهیان که به صورت توده ای حرکت می کنند، از جمله ماهیان غیر خوراکی محسوب شده و عمدتا در صنایع پودر ماهی کاربرد دارند. این گونه گاهی به عنوان صید ضمنی، بویژه در روش های صید ترال و محاصره ای (پرساین) به تور صیادان می افتد و بعضا به دلیل ارزش نسبتا پایین اقتصادی و گنجایش کم قایق ها و شناورهای صیادی، به دریا ریخته می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    3 5
    خدا رحمتشان کند و روحشان را قرین گربه های دیگر مثل آزاده نامداری فرماید
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      2 2
      خدا لعنتت کنه متوهم.امثال تو مثل خدا نیامرزه چکار به اون بدبخت داری تو قبره
  • انیس IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 0
    باعث تاصفه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس