کد خبر 1199075
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
تقویت حضور اشغالگران آمریکایی در سوریه و غارت نفت آن

منابع محلی سوری از ورود کاروان تسلیحاتی و لجستیکی نیروهای اشغالگر آمریکایی به حومه دیرالزور که با هدف تقویت حضور این نیروها و غارت نفت سوریه انجام می‌شود، خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، نیروهای اشغالگر آمریکا کاروان تسلیحاتی و لجستیکی را به پایگاه نظامی خود در میدان «کونیکو» در حومه دیرالزور وارد کردند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا مانند راهزنان درحال غارت منابع نفتی است

منابع محلی به خبرنگار سانا گفتند: نظامیان آمریکایی کاروان حامل تسلیحات و تجهیزات لجستیکی را به پایگاه نظامی خود در میدان «کونیکو» در حومه دیرالزور که با هدف تقویت حضور این نیروها و غارت نفت سوریه انجام می‌گیرد، وارد کرد.

هدف قرار گرفتن خودرو شبه نظامیان آمریکایی در حومه حسکه

منابع سوری اعلام کردند که یک بسته انفجاری کارگذاشته شده توسط افراد ناشناس در خودروی نظامی مربوط به شبه نظامیان «قسد» مورد حمایت نیروهای اشغالگر آمریکایی، در حومه حسکه منفجر شد.

منابع محلی به سانا گفتند: یک بسته انفجاری کارگذاشته شده توسط افراد ناشناس در خودروی نظامی مربوط به شبه نظامیان «قسد» وابسته به آمریکا منفجر و منجر به ورود تلفات مادی در آن شد.

از سوی دیگر شبه نظامیان «قسد» مورد حمایت نیروهای اشغالگر آمریکایی به جنایات خود علیه غیرنظامیان در مناطق حضور خود در حومه  حسکه و رقه ادامه می‌دهند.

منابع محلی به خبرنگار سانا اعلام کردند: شبه نظامیان «قسد» و ۷۰ غیرنظامی را در شرق حسکه ربودند.

منابع مذکور افزودند: همچنین شبه نظامیان«قسد» با یورش به روستای «سبعی» در جنوب حسکه، ۴ غیرنظامی را ربودند.

در حومه رقه، نیز منابع محلی به سانا گفتند: بر اثر حمله افراد مسلح شبه نظامیان  «قسد» وابسته به آمریکا به یک خانه در مزرعه «حزیمه» در شمال رقه، یک زن مجروح شده است.

رایزنی وزیر کشور سوریه با وزیر مهاجرت عراق

«محمد خالد الرحمون» وزیر کشور سوریه با «ایوان جابر» وزیر مهاجرت و امور مهاجران عراق دیدار و اوضاع عراقی‌های مقیم سوریه و راه‌های ارائه تسهیلات لازم به آنها را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

«محمد خالد الرحمون» وزیر کشور سوریه تاکید کرد: وزارت کشور سوریه علاقه مند است تمام نیازهای شهروندان عراقی ساکن در سوریه را برطرف کند و  در راستای فراهم آوردن تسهیلات لازم برای بازگشت داوطلبانه آوارگان در هر دو کشور حرکت می‌کند.

وزیر کشور سوریه به اعطای روادید ورود تاجران عراقی به سوریه و نیز سفرهای زیارتی عراقی‌ها به سوریه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شیوع کرونا، اشاره کرد.

به نوبه خود، وزیر مهاجرت عراق نیز بر اهمیت روابط دو کشور برادر و تسهیل روند بازگشت اختیاری و داوطلبانه برای عراقی‌ها در سوریه و سوری‌ها در عراق تأکید کرد.

وی به آمادگی دولت عراق برای همکاری با دولت سوریه به منظور فراهم آوردن تسهیلات بازگشت داوطلبانه آوارگان در هر دو کشور اشاره کرد و گفت: ما به عنوان دولت عراق تلاش‌های دولت سوریه و وزارت کشور آن در ارائه تسهیلات به عراقی‌ها را ارج می‌نهیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس