کد خبر 1199058
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کرونا نمایه - کراپ‌شده

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موارد ابتلا به کرونا و بستری مبتلایان بسیار شدید است.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی اظهار داشت: در پیک‌های قبلی بیماری در برخی استان‌ها اوج می‌گرفت و در برخی استان نزولی می‌شد اما اکنون به جز خوزستان موارد ابتلاء در همه استان‌ها به ویژه استان‌های چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، کردستان، بوشهر، هرمزگان، ایلام، البرز و قزوین صعودی است.

ببینید:

فیلم/ رد اظهارات روحانی درباره پیک چهارم کرونا توسط حریرچی

وی گفت: روند افزایش بستری نیز در مقایسه با دو سه هفته گذشته دو برابر شده است.

او با بیان اینکه شتاب موج چهارم کرونا به رعایت دستورالعمل‌ها و اعمال محدودیت‌ها بستگی دارد افزود: اگر مردم رعایت نکنند بهار سختی در پیش رو داریم.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عامل اصلی موج چهارم کرونا افزایش ترددها، سفرهای نوروزی، دورهمی ها، حضور در رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۸۳ درصد به ۵۶ درصد است.

حریرچی ادامه داد: در هفتم بهمن ۳۰۱ شهر آبی داشتیم اما با کاهش ۹۰ درصدی شهرهای آبی اکنون فقط ۳۷ شهر از نظر شیوع کرونا رنگ آبی دارد و ۱۸ شهر نارنجی در هفتم بهمن اکنون در مجموع به ۱۶۵ شهر نارنجی و قرمز تبدیل شده است. در هفتم بهمن شهر قرمز نداشتیم.

وی افزود: سفرهای نوروزی در مراجعات بیماران سرپایی اثر خود را نشان داده است و امروز نتیجه تست کرونای ۱۱ هزار و ۳۰۰ مورد سرپایی مثبت بود.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد قابل توجهی نیز تست نشدند یا تست آنها کاذب منفی بوده است.

حریرچی افزود: موارد بستری و فوت به دلیل سفرهای نوروزی به ترتیب دو تا سه و چهار تا شش هفته آینده مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه ماه رمضان به کمک ما در مهار بیماری کرونا می‌آید ادامه داد: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود انتظار داریم اوج گیری بیماری کرونا کُند شود.

او افزود: تعداد مرگ و میر بر اساس افزایش آمار مبتلایان در چند هفته آینده صعودی خواهد بود البته سیستم مراقبتی ما در مقایسه با سال گذشته بسیار بهتر شده است.

وی گفت: میزان تردد اجتماعی در مقایسه با شرایط پیش از کرونا در شش ماه گذشته چهار تا ۱۰ درصد کاهش یافته است.

حریرچی اضافه کرد: با اینکه ۱۶ میلیون دانش آموز و معلم و چهار و نیم میلیون دانشجو تعطیل هستند و تردد شبانه و محدودیت تردد مناطق نارنجی و قرمز داریم اما مردم این محدودیت‌ها را با رفت و آمدهای دیگر جایگزین کرده‌اند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه موارد بستری و تست مثبت کرونا افزایش یافته و در برخی استان‌ها به ۵۰ درصد رسیده است در نشست فردا ستاد ملی مقابله با کرونا بر این اساس تصمیم‌گیری خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    2 0
    ول کردید الان بوشو باید تحمل کنید
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    2 0
    اگه زیاد شده چرا میگید در اخر پیک هستیم ؟ تقریبا 90 درصد کشورای پیشرفته همه به مردمشون واکسن زدن ما هنوز داریم شهرارو رنگ بندی میکنیم !
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    1 0
    این که سرانه پزشک ایران کمتر از کشور های هم رده و حاشیه ولی درامد بیش از اروپا و امریکاست نشان میده سیستم پزشکی ناکارامد و مافیایی است و ریس پزشکان کشور باید محاکمه و رد مال شود به دلیل این وضعیت . اصولا مثل هند الان باید تولید کننده واکسن به همه میزدید و نه اینکه از چین و روسیه و هند بخرید و سردمدار و روسا را واکسن بزنید و بقیه را به مردن و بهشت رفتن دعوت کنید.
  • علی IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    0 0
    کنکور هم برگزار کنید تو بهار که دیگه عیدمون تکمیل بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس