جو بایدن - نمایه

عضو جمهوری‌خواه کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا به دولت کشورش درباره بازگشت به برجام هشدار داد.

به گزارش مشرق، «جیمز اینهاف»، عضو جمهوری‌خواه کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا به دولت کشورش درباره بازگشت به برجام هشدار داده است.

بیشتر بخوانید:

مقام آمریکایی: می‌دانیم که باید تحریم‌ها را برداریم

اینهاف در واکنش به انتشار گزارش‌هایی درباره حضور نمایندگان دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در جلسه‌ای پیرامون برجام در سه‌شنبه هفته آینده بیانیه‌ای صادر کرده و بر مخالفتش با بازگشت به این توافق تأکید کرده است.

در این بیانیه آمده است: «علی‌رغم ضمانت‌های شخصی دولت بایدن مبنی بر اینکه آنها دنبال یک رویکرد دیپلماتیک متفاوت در قبال ایران هستند به نظر می‌رسد دولت در تلاش برای بازگشت به توافق به شدت معیوب برجام است

او در ادامه نوشته است: «تنها راهکار دیپلماتیک در قبال ایران دستیابی به راه حلی است که از حمایت فراحزبی برخوردار باشد- این به معنی همکاری با کنگره برای دستیابی به توافقی است که قاطعانه به حمایت ایران از تروریسم پایان می‌دهد، برنامه موشکی این کشور را مهار می‌کند، مورد حمایت متحدان و شریکانمان در منطقه قرار دارد و برای همیشه از دستیابی این کشور به توانمندی‌های تسلیحاتی جلوگیری می‌کند.»

در پایان این بیانیه آمده است: «برای یادآوری: اعضای کنگره سال ۲۰۱۵ به صورت فراحزبی برجام را رد کردند. اگر با احیای آن توافق شکست‌خورده تاریخ را تکرار کنید ما بار دیگر برای رد کردن آن توافق تلاش خواهیم کرد.»

بیشتر بخوانید:

نشست وین به دنبال حصول دو توافق جداگانه درباره برجام است

اظهارات این سناتور در حالی مطرح شد که مقام‌های ارشدِ طرف‌های توافق هسته‌ای (شامل ایران، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه، چین و اتحادیه اروپا) به همراه مقام‌های ارشد آمریکا قرار است روز سه‌شنبه نشستی برای بحث درباره برجام در پایتخت اتریش برگزار کنند.

ایران هر گونه گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا در خصوص مسائل هسته‌ای در این نشست را منتفی دانسته است. با این وجود، نمایندگان آمریکا و ایران در آن جلسه حاضر خواهند بود.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های متوقف‌شده ذیل این توافق و اعمال تحریم‌های جدید به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز مانند ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورد.

تئوری ترامپ این بود که این سیاست‌ها می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را به مذاکره بر سر توافقی جدید به جای «برجام» وادار کند.

او روز ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی در حالی از قدرت کنار رفت که در تحقق این هدف شکست خورده بود. ترامپ به دلیل نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش از سوی منتقدانش آماج انتقادات تند قرار گرفت.

دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» ضمن اعتراف به اینکه سیاست فشار حداکثری شکست خورده گفته قصد دارد ایالات متحده را به برجام بازگرداند، با این حال اقدامات لازم برای بازگشت به برجام را انجام نداده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    81 26
    آقای ظریف و آقای روحانی، برای احترام به ملت هم شده است اینقدر برجام برجام نکنید. طرف مقابل فاقد هر گونه منطق بوده و صلح و سازش در سیاستش هیچ جایی ندارد. آمریکا فقط زبان زور می فهمد
    • ناشناس IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      16 52
      جملات 09:08 چکیده سخنانی است از طرف لابی صهیونیسم و وهابیت بین الملل و دوستان به زبان فارسی که خواهان ادامه فشار بر ملت ایران هستند !!!!
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      29 4
      شوربختانه در این بین اقایان روحانی و جوادظریف هم فاقد منطق میباشند و حتی اصول اولیه روابط بین الملل یا مثلا زبان بلدی دنیا یا همان کدخدایشان را نمیفهمند هرچه طرف مقابل بیشتر ملت بزرگ ایران را تحقیر میکند اقایان برجامیون بیشتر التماس میکنند اگر همان زمان که کدخدایشان یک طرفه برجام را پاره کرده بود ایشان هم کاغذ پاره برجام را اتش میزدنند امروز بدین حال گرفتار نبودیم دقیقا ملت ایران بین دو دولت بدون منطق گیر افتاده است یکی دولت خبیث شیطان بزرگ ودشمن یکی هم دولت بی تدبیر و نا امید حسن روحانی که سرمایه اصلی کشور جوانان نخبه و قدرتمند ایران را بیرون از گود کرده وبا التماس به پای کدخدای شیطان صفت چسبیده است امیدوار باشیم تا مردم فریب تزویر نیرنگ و ریا ی حضرات غربگرا را در ۱۴۰۰ نخورند به یک دولت جوان ایرانی انقلابی ونخبه رای دهند وگرنه آش همان آش و کاسه همان کاسه است
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      8 4
      فائزه هاشمی (اصلاحات): دوست داشتم باز هم ترامپ انتخاب می شد و فشار ها بر ایران و مردمش را ادامه می داد و تحریم های بیشتری را علیه ایران وضع می کرد. شاید این فشارها باعث تغییر رویکرد ایران و تعدیل(؟) سیاست هایش می شد.
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      20 3
      کجا رفت آن دانش و هوش ما -که شد مهر میهن فراموش ما،،، نه دشمن در این بوم و بر لانه داشت- نه بیگانه جایی در این خانه داشت،، از آنروز دشمن بما چیره گشت- که ما را روان و خرد تیره گشت،، از آنروز این خانه ویرانه شد- که نان آورش مرد بیگانه شد(برجام) کجا این سر انجام بد داشتیم،،، اگر مایه زندگی بندگی است- دو صد بار مردن به از زندگی است،، بیا تا بکوشیم و جنگ آوریم- برون سر از این بار ننگ آوریم،، اقای روحانی با برجامی که شخص شما و کدخدا یتان برای این کشور اوردید چیزی جز تحقیر خفت و بندگی نصیب این مردم نگردید خدا کند زودتر دولت واداده و اشرافی تان تمام شود
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      10 1
      جناب نظریه پرداز جملات ...چکیده سخنانی است... چند سال دیگر باید به این وضعیت اسفناک بی تدبیری و نا امیدی ادامه داد بالاخره تا کجا باید برای جلو گیری از بهانه های ناتمام شیطان بزرگ و عمله ان کوتاه امد مگر لیبی و عراق جلو این شیاطین ظالم کوتاه نیامدند سرنوشتشان چه شده است مگر فلسطین جلو رژیم غاصب کوتاه نیامده ایا دیگر حقی برای مردم وچهارده میلیون آواره فلسطینی باقی مانده است؟!!
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      22 6
      به 10:25 زر مفت نزن فشار رو شماها با اون برجام کثافتتون اوردین که قیمت خونه و کرایه خونه و موز و خیار رو 10 برابر کردین این دفعه دنبال تجزیه ایران هستین و لی دیگه کور خوندین
    • ناشناس IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      2 2
      به 12:22 خواسته شما احمق ها با خواسته نتانیاهوی ملعون و بن سلمان لعنتی دقیقا در یک جهت و سمت و سو و آن هم فشار حداکثری بر مردم مظلوم ایران است . نفوذی واقعی شماها هستید . و با شلوغ کاری میخواهید کسی از گند کاریهایتان سر در نیاورد . ضمنا اینجانب بچه جنوب تهران هستم . و اگر تمایل به لیچار گفتن داری و نمیتونی عین آدم حرفاتو بلفور کنی .. درست و حسابیش را برات دارم !!!
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      1 0
      تو یکی دم از ملت نزن افراطی خودتم نچسبون به ملت
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    14 1
    "همکاری با کنگره برای دستیابی به توافقی است که قاطعانه به حمایت ایران از تروریسم پایان می‌دهد، برنامه موشکی این کشور را مهار می‌کند، مورد حمایت متحدان و شریکانمان در منطقه قرار دارد و برای همیشه از دستیابی این کشور به توانمندی‌های تسلیحاتی جلوگیری می‌کند" دولت روحانی اینقدر یعنی این یانکی ها رو پررو و خواب زده کرده؟!
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    20 8
    این احمقهای وطن فروش مازوخیست، نبایستی در جلسه ایکه آمریکایی ها در هر سطحی حضور دارند شرکت کنند.
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      0 0
      خخخ اسکول ببند بابا
  • ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    7 7
    برجام برگرده جوان مومن انقلابی دیگه نمیشه پس بهتره برنگرده
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    18 8
    چندبار میخواین از یک سوراخ گزیده شوید؟؟؟امریکایی ها زورگو وشیاد ودروغگو هستند! فریبشان را نخورین و حتی نگاهشون هم نکنین!
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      1 2
      چند بار میخوای از یه سوراخ گزیده بشی با تحریم هر روز یه چیزی از سفره هاتون صفی میشه البه شما که تحریم روت اثر نداره منظورم مردمه
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      2 1
      21:07 مرغ و تخم مرغ دست بایدنه؟؟؟ کالاها تو گمرک داره خراب میشه دست بایدنه؟؟؟؟؟؟ خیار و گوجه و سیب زمینی پیاز گرون میشه دست بایدنه ؟؟؟ تا کی میخوای از عقلت استفاده نکنی سفره مون رو روحانی گرو گرفته کشور رو بفروشه ولی زهی خیال باطل دیگه این تو بمیری از اون تو بمیریا نیس
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      0 0
      00:53 تو اون 8 سال دست کی بود؟
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    12 9
    خدا کنه ردش کنن که اینکار رو نمیکنن!!!!
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      1 1
      حرف تو حرف اومد یادمان رفت.ما قرار بود آتیشش بزنیم. چی شد راستی؟
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    14 4
    آمریکا رو به افول است و سرعت آن هر روز بیشتر میشود،دولت روحانی و قدرت آمریکا در دقیقه نود است، مواضع آمریکا مهم نیست ،باید جلوی روحانی و ظریف را بگیریم که در دقیقه نود گل به خودی نزنند، هرچند.....
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      5 46
      دولت حسن روحانی دستپخت اقایان محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی و جریانات مثلا اصلاح طلبی میباشد بقولی اشپز که دوتا شد یا اش شور میشود یا بی نمک البته این اش را که اقایان خاتمی و رفستجانی باهم پخته اند از شوری هم دیگر گذشته مرحوم که نیست جواب دست پخت خود را بدهد اما جناب محمد خاتمی هم مثل همیشه دنبال فرار رو به جلو میباشد و خود را از پاسخگویی و عذرخواهی مبرا میداند و دنباله مقوله ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با تحمیل دیگری به این ملت مظلوم است واین همان جایگاهی است که میگویند اختیاراتی ندارد اما برای جلوس بر صندلیش چه یقه ها که جر نداده اند و چه شامورتی بازیها که نکرده اند خدا بداد مردم برسد با این جماعت غربزده !!!
    • محمد IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      0 2
      هم روحانی وهم ظریف دوسیاست مدارکهنه کارهستند ووطن پرست وهیچگونه کاری مخصوصا درروابط خارجی بدون اذن نمیتوانند بکنند پس بیخود وطن فروش نگویید ماوشما کجای سیاست ایستاده ایم واتهام زدن به کسانی که ازاول انقلاب بالاترین مقام اجرایی دارند
  • CA ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    7 1
    امریکا رو فقر و بدبختی و بی خانمانی فرا گرفته اعتیاد وفحشا مثل ویروس کرونا در جامعه و فرهنگ امریکا جا خوش کرده امریکا مثل یک شیر بی دندون است که فقط از شیر بودن فقط نعره اش باقی مونده .حالا تا دلشون می خواد نعره بکشند یک سری به یو تیوب بزنید شهر های امریکا رو ببینید بدبختی و نکبت از در و دیوار شهر هاشون داره می ریزه امنیت هم که صفر به ده سال نخواهد رسید که شیر بی دندان از گشنگی زانو خواهد زد .البته مشاهدات بنده فقط از طریق یوتیوب نبوده چندین بار به امریکا سفر کرده ام و از نزدیک دیده ام واقعا جای وحشتناکی برای زندگی است .زنده باد ایران قوی و مقتدر
    • GB ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      1 3
      بععععله شما راست میگی
  • عدالت IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    8 0
    خداوند بانيان معطلي مردم براي برجام را نیامرزد
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    7 9
    آقا کاری کنید تحریم‌ها برداشته بشه.به خدا به شدیم زیر بار گرونی که عاملش تحریمه تحریمه تحریمه
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      2 1
      گرونی مرغ عاملش تحریم نیست عاملش اون جنایتکارایی هستن که جوجه های یکروزه رو زنده به گور کردن اونایی که خوراک نمیروسنن ما خودتحریمی به اسم دولت روحانی داریم
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      0 2
      اسکل خودت داری میگی جوجه یک روزه. هر روز همون اعداد جوجه داره متولد میشه .یه روز جوجه ها رو کشتن باعث شده قیمت مرغ 5 برابر شه؟خخخخخخخخخخخ وقتی امثال تو وجود دارن این کشور هیچوقت پیشرفت نمیکنه
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    2 2
    مردم ایران بین دو تفکر باهوش زیرک شیطانی و ظالم خارجی و واداده احمق کم توان ذهنی با ادعای زیاد یک جریان خاص داخلی گیر افتاده اند، چه باید کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      1 1
      فقط مجلس جهادی با این انتخاب هوشمندانتون تمام مشکلات کشور حل شد
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      1 0
      تو انتخابات درست انتخاب کن
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    5 1
    یعنی چی آمریکا میخواد توی جلسه برجام بیاد؟این یعنی رسمیت دادن به قانون شکنی آمریکا.یکی جلوی خیانت اینها رو بگیره
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    5 0
    سناتور تعارف نکن.چیزهایی که خواستی خیلی کمه.بیا موتور سیکلت منم توقیف کن تا چیزی کم نگذاشته باشی.
  • ی د IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    5 0
    پای روحانی و ظریف لنگه مثل کودکی که پدر و مادر دستش را گرفته اند به زور می کشند هر وقت ول کنند بر می گرده فرار می کنه این دوتا هم به طرف غرب فرار می کنند به دلیل اینکه روحانی هر از چند گاهی سخن از رفراندوم عمومی می زنه اینها شکار شیطانند شیطان ب دنبالشان است شاید دوباره سه شنبه این هفته شکار بشوند.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    6 1
    برجام برد_ باخت به نفع خودشون میگن توافق معیوب !توافق سالم از نظر امریکاییها یعنی کاپیتولاسیون
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    3 0
    تازمانی که لابی صهیونیستهاسرکارباشنددیگربرجام ایجادنمی شودودرصورت آمدن آمریکابه برجام همانندقبل آن رادوباره به شکست می کشانندواین بارضرربیشتری به ماتحمیل می کنند.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    2 0
    واقعا ثابت کرده اید(خودتان هم میدانید)که شیطان هستید؟ ایران از کسانی حمایت می کند که مورد ظلم شما ونوچه های شما درمنطقه قرار دارند وازکشورشان دفاع می کنند،در منطق استکباری تان این ها تروریست محسوب می شوند،اما متحدان شما مانند صهیونیستها غاصب وعرعرستان سعودی- صهیونیستی از تروریست حمایت نمی کنند وهیچ اشکالی هم ندارد که انبار ها شان پر از انواع سلاحهای مخرب شما باشد،اما با ساخت موشک های ایرانی مخالفت می کنید،تا همیشه مثل کشورهای منطقه محتاج سلاحهای تان باشد وبا اجاز شما از آن استفاده کند.مرگ بر منطق شیطانی تان باد ! .
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    2 0
    قابل توجه دولت محترم امریکا رسما از برجام خارج شده ومجاز به شرکت درجلسات 4=1 نمیباشد .دقیقا به همین خاطر موفق به اجرای طرح معروف به اجرای ماشه نشد رکب نخوریم دوت به جلسه مشترک برجام حتما باید بعنوان مهمان مشورتی دعوت گردد وگرنه همین حضور خودرا بعنوان عضو منظور خواهد کرد وشروع به ترکتازی خواهد نمود بنظر حقیر نباید امریکا دعوت گردد اگراتحادیه اوروپا میخواد مشورتی انجام دهد داوقات خارج از جلسات رسمی انجامدهد .باور بفرمایید دعوت از امریکا یک نیرنگ ساسی میباشد جمهوری اسلامی نباید اجازه این دعوت را بدهد اگر موفق نشدید پیشاپیش اطلاع دهید که درجلسه سه شنبه حاضر نخواهید شد ویقیناجلسه را بدون حضور ایران برگزار نمیکنند جمهوری اسلامی حق دارد به حضور کشوری که عضو برجام نیست ومصوبه سازمان ملل را زیر پا گذاشته اعتراض نماید 0شدار هشدار هشدار هشدار
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      1 0
      فکر میکنی این چیزا رو نمیدونن ،میدونن خیلی بیشتر از این چیزا هم میدونن ،اما متاسفانه اولویت فعلن براشون چیز دیگه ای هست
  • NL ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    3 1
    وقتی مجلس سنا آمریکا می تواند برجام را رد کند ایران چه اصراری به احیای آن دارد باز بدعهدی باز ادامه تحریم ها از سوی آمریکا
  • ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    2 4
    یکی نیست به این نماینده کسانی که مثل او فکر میکنند این رو حالی کنه این چیزایی که میگی آرزوی محاله. اینکه ایران جمهوری اسلامی در برابر خواسته های شما جماعت صهیونیست کوتاه بیاد آرزویی ست که به گور خواهید برد.
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    1 0
    سناتور های مجلس سنا تهدید کردند برجام را رد می کنند پس جای هیچ شکی نیست بایدن می خواهد برای ایران چک بی محل بکشد
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    2 0
    آقای ظریف و آقای روحانی، برای احترام به ملت هم شده است اینقدر برجام برجام نکنید. طرف مقابل فاقد هر گونه منطق بوده و صلح و سازش در سیاستش هیچ جایی ندارد. آمریکا فقط زبان زور می فهمد
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    1 0
    آقای ظریف و آقای روحانی، برای احترام به ملت هم شده است اینقدر برجام برجام نکنید. طرف مقابل فاقد هر گونه منطق بوده و صلح و سازش در سیاستش هیچ جایی ندارد. آمریکا فقط زبان زور می فهمد
  • مسعود IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    1 0
    تو غلظ کردی با کشورت که رد کنی جمهوری خواه احمق برو کنار .......
  • ش. AE ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    2 0
    باید خیلی وقت پیش این برجام بی فرجام رو آتش می‌زدیم نظام ما مقداری اقتدار انقلابی میخواد
  • هاشم IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    2 0
    انکم لفی ضلال بعید
  • علی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    2 0
    لعنت بر اصلاح طلب و ضد انقلاب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس