چرا سفرها به ترکیه لغو نمی‌شود؟/ بی‌اعتنایی قرارگاه عملیاتی کرونا به نامه وریز بهداشت - کراپ‌شده

گفته می شود با وجود نگرانی عمیق مسئولان ترکیه از پیک بعدی کرونا در این کشور هنوز برگزاری تورهای تفریحی توسط آژانس های مسافرتی برقرار است و شرکت های هواپیمایی نیز اقدامی برای لغو این سفرها نداشته اند.

به گزارش مشرق،  همان طور که پیش بینی می‌شد دورهمی‌ها، مسافرت‌های نوروزی و حضور در مراسم و تجمعات به رکورد افزایش ناگهانی آمار بستری شدگان کرونا منتهی شد. با وجود هشدارهای جدی و پی در پی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مردم با پایین‌ترین سطح از رعایت پروتکل‌های بهداشتی به استقبال سال نو رفتند و کادر درمان را در ابتدای خیز چهارم این پاندمی خطرناک قرار دادند. تجربه نوروز سال گذشته نشان داد که تنها با اجرای تدابیر جدی از سوی مسئولان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌توان با مبتلایان و قربانیان کمتری این تعطیلات دو هفته‌ای  را پشت سر گذاشت.

چرا سفرها به ترکیه لغو نمی‌شود؟/ بی‌اعتنایی قرارگاه عملیاتی کرونا به نامه وریز بهداشت

اما شواهد نشانگر این است که علاوه بر کاهش چشمگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، هماهنگی مسئولان قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا نیز در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. سهل‌انگاری و تعلل در تصمیم‌گیری، کشور را با شیب صعودی آمار شهرهای قرمز رو به رو کرده است.

ناکارآمدی در اجرای این  مصوبات باعث شد تا وزیر بهداشت باز هم با انتشار نامه‌ای خواستار لغو سفرهای زمینی و هوایی به کشور ترکیه شود.

چرا سفرها به ترکیه لغو نمی‌شود؟/ بی‌اعتنایی قرارگاه عملیاتی کرونا به نامه وریز بهداشت

***سفر تفریحی به ترکیه در پیک کرونا

آمارهای صعودی تعداد مبتلایان به کرونا در ترکیه نشانگر این است که این کشور همسایه در آستانه پیک حاد کرونا قرار دارد. ظرف دو هفته گذشته از 81 استان  این کشور تنها یک استان کم جمعیت در وضعیت آبی قرار دارد. شمار مبتلایان در این کشور به طور نگران کننده‌ای رو به رشد است، به طوری گفته می‌شود  تنها ظرف مدت یک شبانه‌روز تعداد مبتلایان به کرونا به 32 هزار نفر رسیده است. در چنین شرایطی و با پیش‌بینی قبلی، وزیر بهداشت درخواست لغو هرگونه سفر به این کشور را اعلام کرد. خواسته‌ای که با وجود نگرانی‌های مسئولان ستاد مقابله با کرونا همچنان به مرحله اجرا نرسیده است. قرمز شدن 58 مرکز استان ترکیه بار دیگر وزیر بهداشت را بر آن داشت تا با انتشار نامه‌ای نسبت به ضرورت توقف سفرها به این کشور هشدار دهد. متن این نامه به شرح زیر است:

چرا سفرها به ترکیه لغو نمی‌شود؟/ بی‌اعتنایی قرارگاه عملیاتی کرونا به نامه وریز بهداشت

با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید 19 در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته ،ضروری است حداکثر تا 48 ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با کشور مذکور متوقف گردد.بدیهی است شهروندان ایرانی که در ترکیه به سرمی برند و قصد ورود به به کشور را دارند و همچنین اتباع کشور ترکیه که در ایران بوده و قصد خروج از کشور را دارند، می‌توانند با رعایت پروتکل های مربوطه و انجام تست پی‌سی‌آر و اطمینان از عدم آلودگی اقدام به ورود و خروج نمایند.

ضمنا جهت هموطنانی که از مرزهای زمینی و هوایی وارد کشور می‌شوند ایجاد قرنطینه برای موارد مشکوک یا مثبت ضروری خواهد بود. خواهشمند است دستور فرمایید استانداران محترم در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.»

چرا سفرها به ترکیه لغو نمی‌شود؟/ بی‌اعتنایی قرارگاه عملیاتی کرونا به نامه وریز بهداشت

گفته می شود با وجود نگرانی عمیق مسئولان ترکیه از پیک بعدی کرونا در این کشور هنوز برگزاری تورهای تفریحی توسط آژانس های مسافرتی برقرار است و شرکت های هواپیمایی نیز اقدامی برای لغو این سفرها نداشته‌اند.

چرا سفرها به ترکیه لغو نمی‌شود؟/ بی‌اعتنایی قرارگاه عملیاتی کرونا به نامه وریز بهداشت

تعداد بستری شدگان مبتلا به کرونا در هر ساعت رو به افزایش است. پس از مدت‌ها که آمار قربانیان به دو رقم رسید در شبانه روز گذشته دوباره شاهد سه رقمی شدن مرگ و میر های ناشی از این ویروس شدیم. همکاری مردم در رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی کاهش چشمگیری در هفته‌های گذشته داشته است. ترافیک در جاده‌های برون شهری و آمار قابل توجه مسافرت های نوروزی نشانگر بی توجهی مردم و ساده انگاری آن ها در خصوص افزایش انتقال ویروس کرونا است.

اکنون بیش از 80 درصد از مسافران نوروزی به شهر خود باز گشته‌اند و متخصصان می‌گویند ظرف یک تا دو هفته آینده روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت. نتیجه این سفرها  تاکنون، رساندن 46 شهرستان به وضعیت قرمز، 119 شهرستان به شرایط نارنجی و 246 شهرستان به وضعیت زرد بوده است.

چرا سفرها به ترکیه لغو نمی‌شود؟/ بی‌اعتنایی قرارگاه عملیاتی کرونا به نامه وریز بهداشت

پر واضح است در صورتی که تدابیر جدی از سوی مسئولان و رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی از سوی مردم اجرایی نشود در روزهای آینده شاهد افزایش تعداد قربانیان و میزان بستری شدگان خواهیم بود. پزشکان و متخصصان اعلام کرده اند ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی(نسخه جهش یافته ویروس بیماری کووید) دوره کمون کوتاه‌تری دارد و ظرف مدت یک هفته علائم ابتدایی آن که شاهد تب، سردرد، سرفه، عطسه و بدن درد می‌شود در بدن فرد مبتلا بروز پیدا می‌کند. لازم است افراد با پدیدارشدن نخستین نشانه‌های پایدار این بیماری از هر نوع خوددرمانی در منزل و همچنین حضور در اجتماعات پرهیز داشته باشند و در اولین زمان ممکن به پزشک متخصص مراجعه کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    13 0
    تورهای مسافرتی ورشکست میشن
    • دیدگا IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      7 1
      مگه زور ستاد کرونا به شرکتهای هواپیمایی و گردشگری میرسه؟! ستاد کرونا فقط بلده مراسمات مذهبی رو تعطیل کنه و زورش به قشر مذهبی و متدین میرسه
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    8 18
    درد شما کرونا نیست! اخوی خودتی
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      9 3
      بی بندوباری و فسق و فجور به مراتب از کرونا خطرناک تره داداچ
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    7 0
    واقعا
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    5 1
    آقای رئیسی وزارت بهداشت. جان این افراد به گردن کیست؟
  • DE ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    14 7
    چرا سفرها به ترکیه لغو نمی‌شود / زیرا در بین مسافران هستند افرادی که برای اونکارا میرن آنکارا و نمیشه سفرشون لق بشه . تا چند وقت دیگه کل فرودگاههای ایران را هم دودستی میدهند به تووووورچیش لاین .ایلدان همشریه دیجه
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    13 5
    بسیاری از خرابکارهای فرهنگی و امنیتی تو همین ترکیه اموزش می بینن. الان هم که زمزمه ی عادی سازی روابط با اسراییل به گوش می رسه.
  • سارا IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    4 2
    زورشون فقط به هیات های مذهبی می رسه، بعدشم به نظرمیرسه کارهای ضد فرهنگی و ضد دینی اگر هم کرونا را به همراه داشته باشه از نظر ستاد کرونا عیبی نداره اما کارهای مذهبی صددرصد باید تعطیل بشه! #یک بام و دوهوا!
  • سریال IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    4 1
    خدایا مارو از این اصلاحات آزاد کن
  • ali IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    2 1
    مگه زور ستاد کرونا به شرکتهای هواپیمایی و گردشگری میرسه؟! ستاد کرونا فقط بلده مراسمات مذهبی رو تعطیل کنه و زورش به قشر مذهبی و متدین میرسه
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    1 0
    حالا که عید تموم شده یادش افتاده
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    1 1
    چرا مراسم مذهبی تعطیل می شود اما تور های گردش گری وسفر به ترکیه تعطیل نمی شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس