حمله کرونا در فاز پایانی تعطیلات/«سیزده» را برای خودمان نحس نکنیم

به رسم سنت دیرینه، سیزده فروردین را در طبیعت سپری می کنیم اما امسال را باید یادمان باشد که کرونا در کمین است. در این شرایط مسئولان بهداشت و درمان و کادر پزشکی توصیه کرده اند، در خانه بمانیم.

به گزارش مشرق، سیزده به در یا همان روز طبیعت به عنوان یک سنت و آئین دیرینه ایرانی‌ها، این گونه توصیف شده است که بهتر است در این روز در خانه نمانیم و به دشت و طبیعت بزنیم. اما، دو سال است که با آمدن مهمان ناخوانده ای به نام «کرونا»، شرایط برای رفتن به طبیعت در آخرین روز تعطیلات نوروزی، تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید:

کرونا در همه‌ استان‌ها به جز خوزستان صعودی شد

دومین روز طبیعت کرونایی را پیش رو داریم و این در حالی است که اوضاع اصلاً خوب نیست و هر روز بر تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در کشور افزوده می‌شود.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، با اظهار تأسف از افزایش رفت و آمدها و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که منجر به افزایش ۲۰۰ درصدی شهرستان‌های قرمز و نارنجی نسبت به قبل از تعطیلات نوروزی شده است، گفت: در حال حاضر ۳۳ شهرستان قرمز، ۸۵ شهرستان نارنجی، ۲۷۷ شهرستان زرد و ۹۰ شهرستان آبی داریم که در مجموع ۱۱۷ شهرستان کشور در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند. در حالی که پیش از تعطیلات نوروزی ۹ شهرستان قرمز و ۳۱ شهرستان نارنجی بودند.

وی افزود: افزایش رفت و آمدها و کاهش رعایت‌های بهداشتی از ۸۳ درصد به ۵۶ درصد و دید و بازدیدهای عید و مراسم‌ها و حضور در رستوران‌ها و هتل‌ها موجب شده اکنون غرب، شمال غرب و بخش‌هایی از شمال کشور درگیر موج جدید کرونا شوند.

در همین حال، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفته است که باید منتظر آمارهای شدیدتری از کرونا در بعد از تعطیلات نوروزی باشیم.

وی معتقد است که وضعیت کنونی کرونا ناشی از ترددهای روزهای پایانی سال و خریدهای نوروزی است که با حضور در محیط‌های عمومی و پر ازدحام، باعث شده اند تا آمار کرونا دوباره صعودی شود و تعداد شهرهای قرمز و نارنجی افزایش یابد.

به نظر می‌رسد برای در امان ماندن از حمله آخر ویروس کرونا در تعطیلات نوروزی، بهتر است امسال هم سیزده را در خانه و به دور از دورهمی های فامیلی به در کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    2 0
    13 جزو اعداد بسیار مقدسه. 13 رجب. 11 به همون اندازه برای منم عزیزه. 11 شعبان. اینها همون اعدادی هستن که رمال‌ها میگن نحسه. هیچ عدد نحسی نداریم. همه چیز تحت اراده خدای متعاله پس همه چیز در جای خودش مناسب و زیباست.
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    3 1
    کل عید رو مردم رفتن سفر عشق و حال حالا سیزده رو نحس نکنیم؟!!
  • IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    1 0
    همه روز و هرشب مردم تو پارک ها نشستن و یا ورزش و پیاده روی مکنن پلیس کاری نداره ولی روز سیزده بدر روز طبیعت که مردم باید برنو سیزدشون بدر کنن ممنوعه چقدرم مسافر میرن میان با هواپیما با قطار کسی کارشون نداره از تهران ب اهواز و همچنین جاهای دیگه کشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس