کد خبر 1198150
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

به گزارش مشرق، علی نصری، تحلیلگر در کانال تلگرامی خود نوشت: وقتی به تحریم‌های اقتصادی آمریکا اعتراض میکردیم، میگفتند؛ به هر حال دولت آمریکا به فکر منافع ملت خودش است‌. تقصیر از ماست که «آمریکاستیزی» میکنیم.

وقتی از لشکرکشی آمریکا به منطقه و با خاک یکسان کردن کشورهای همسایه‌ و محاصره کردن‌ کشورمان‌ با دهها پایگاه نظامی و قراردادهای تسلیحاتی صدها میلیارد دلاری با حکومتهای وابسته‌اش شکایت میکردیم، میگفتند؛ به هر حال آمریکا ابرقدرت جهان است. تقصیر از ماست که «ماجراجویی» میکنیم!

وقتی از تاریخچه روابطمان با آمریکا، از کودتای ۲۸ مرداد تا حمایت از صدام در تجاوز به ایران و حملات شیمیایی‌ش تا تروریسم اقتصادی و تحریم‌های فلج‌کننده و فشار حداکثری میگفتیم، میگفتند؛ چرا «کره جنوبی» نباشیم که - علیرغم ۱۵۰ هزار نظامی آمریکایی همیشه مسقر در خاکش - انقدر خوب است؟ تقصیر از ماست که «کره جنوبی» نشدیم!

وقتی دکتر ظریف در پاسخ به دلیل فشارهای آمریکا و اهمیت «استقلال» کشور و مستعمره نبودن میگفت که «ملت ما تصمیم گرفته که طور دیگری زندگی کند»، سر تا پا خشم میشدند و هشتگ‌ میزدند که «من تصمیم نگرفتم»! (یعنی مشکلی با مستعمره بودن ندارم).

اما حالا که طرف معامله با ایران کشور چین است؛ که تا کنون نه کودتایی در ایران سازماندهی کرده، نه مرزهای کشور را محاصره نظامی کرده، نه با قلدری ملت ایران را به «چماق و هویج» و «گزینه‌های روی میز» و «فشار حداکثری» و «علف‌خواری» و «بمباران بناهای فرهنگی» تهدید کرده.

نه با زورگویی و تحریم‌های ثانویه دولتهای و حتی شرکت‌های خصوصی سایر کشورها را از تجارت با ایران منع کرده، نه حساب دانشجویان ایرانی را مسدود کرده، نه ویزای شهروندان ایرانی را لغو کرده، نه به دنبال تحریم ورزشی و علمی و فرهنگی و انزوای کامل ملت ایران بوده.

نه سردار نظامی کشور را ترور کرده، نه از ترور دانشمندان هسته‌ای حمایت کرده، نه هیچ مقام سیاسی‌ش در جمع تروریستهای رجوی وعده جشن و پایکوبی در پایتخت ایران را داده.

 نه با بودجه‌ دولتی‌ شبکه‌های فارسی‌زبان و سازمانهای جنگ رسانه‌ای و روانی علیه سلامت ذهن و روان ایرانیان راه انداخته.

ناگهان همان کسانی که تا دیروز در برابر جنگ اقتصادی‌ و فشار حداکثری آمریکا سکوت میکردند یا در حمایت از آن در رسانه‌ بن‌سلمان و وزارت خارجه آمریکا نظریه‌پردازی میکردند.

کسانی که استقلال‌خواهی در «جهان امروز» را «تحجر» و «شعار بی‌معنی» و مسیر «کره شمالی» شدن و مقاومت در برابر قلدری و قانون‌شکنی و سلطه‌جویی آمریکا را «چپ‌گرایی ورشکسته» میخواندند.

کسانی که تصمیم «نگرفته» بودند که طور دیگری زندگی کنند.

از دیروز ناگهان روح استعمارستیزی دکتر مصدق و ماهاتما گاندی همزمان در جسم‌شان حلول کرده، غیرت ملی‌شان در برابر یک توافق‌نامه تجاری دو طرفه به جوش آمده، یک نقشه کلی راهبردی بین دو کشور را «فروختن ایران» میخوانند و در برابر «بیگانه» سینه سپر میکنند.

بله، ناگهان تصمیم گرفتند! تصمیم گرفتند که طور دیگری زندگی کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    26 0
    از بس وطن فروش وغربگدا وخبیثند
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    21 1
    برده استعمار غرب از ناخشنودی ارباب نالان میشود
  • Omid NL ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    11 0
    اگر از چندماه قبل از امضای قرارداد در رسانه ها و صداوسیما در موردش گفتگو میکردید اینچنین رسانه های فارسی زبان ضد ایرانی وابسته به بیگانه خودشان را دلسوز و نگران استقلال ایران نشان نمیدادند و اذهان مردم را مخدوش نمیکردند حالا بعد از قرارداد بیا حرف منطقی بزن یا آگاهی بده تأثیری نداره
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    10 2
    احسن.
  • TR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    4 6
    مشکل مردم قرارداد نیست . مشکل مردم قایم کردن همه چی از ملت هست. چه برجامش چه روس و یا چین. اونم از طرف کسایی که به زبان خودشونو خادم ملت مینامند. خادم از ولی نعمت چیزی نباید قایم کنه
    • محمد IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      0 2
      ممکنه چند کشورنام ببریدکه سندهمکاری راهبردی خودرابا دیگرکشورها دراین مرحله منتشر کرده باشد واقعا ازاسکلیسم سیاسی ادم وحشت میکند
  • عبدالله مومن IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    18 2
    بگذار پوشک های آمریکا. آنقدر عرعر کنند تا پاره شوند. هههههههههههه
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    5 0
    جالب بود
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    1 0
    مشرق جان خیلی خوبه که تمام نظرات را منتشر می کنی ولی خوبه در عین اینکه نظری رو منتشر می کنید روی برخی از کلماتشون را ب‍پوشنید
  • سالی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    3 4
    الان خداداد رو میدیم جکی چان رو میگیریم! بدم نیست بنظرم...
  • رضا IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    7 0
    چون آقایان غربزده خودشان فکر نمیکنند، بهشون دستور داده میشود اینطوری فکر کنید.!!!!!
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    8 0
    زدی به هدف، بنازمت
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    3 0
    کشور کره یک موقعیت جغرافیایی یک ملت که از هم جدا شدند کره جنوبی متحده آمریکا کره شمالی متحده چین
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    2 0
    سلام هیچ اجنبی به خاک وطن بی طمع نیست نه امریکا و نه روس و نه چین .کشورمان را با جواتان و منابع خودمان بسازیم .
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    1 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس